Nu gör jag ett långt inlägg som svar på tal -- varnong för lata läsare;)....
Inget i klass med den här backen.. det är känsliga är om kedjan är lite diagonal, därav det fungerar med låga drev på stora klingan och lika dåligt med lilla klingan och litet drev... hög belastning som i en backe som denna tillsammans med att det redan är ostabilt pga det diagonala var nog felet varför det gick som det gick.. som jag nämnde har kedjan åkt ner såhär någon gång på träning, men då har det gått till sig snabbt. Då har jag haft långt ifrån samma belastning också... Jag tar också ofta i uppför backar på mina pass, så därav blir det inte så mycket låga växlar.
Miss lycka, bra tanke, men dom där backarna är nog inte så vanliga att träna på när det inte är skandis gp och är avstängt;)... Åtminstone inte vad jag vet iallfall... Har själv aldrig cyklat där.
Kristoffer riktigt bra och formulerande inlägg, uppskattas=)...
Absolut inte, jag förstår solklart vad du menar :D... jag kan absolut erkänna att jag var klantig på jönköping då jag faktiskt till och med var i backen och vände när jag värmde upp, men inte var med när vi hamnade där på tävlingen. Det krävdes ett varvs lärdom och det var det som behövdes för att jag skulle faila...
Absolut har jag alltid val och allt jag gör kostar eller gynnar mig pch är mitt ansvar. Jag får inte ut något på att säga som det var annat än stoltheten som många idrottsmänniskor inklusive mig sätter först.. att tävla utan bra förutsättningar är aldrig kul och jag har inte det i blodet att slutföra ett lopp utan att kunna pretera 100%, all in or nothing liksom.
Vosst, jag hade kunnat dölja det hela även om det inte hade gett något IFALL det varit raksträcka eller uppför, men ni som cyklat kinnekulle vet npg att det är lika mycket nerför som det varit uppför direkt efter backen och att spinna så fort går inte;).... Jag kunde bara minimera skadorna tills jag är "back on the track" med stora klingan och det gjorde jag vid näst sista varvningen.
Att säga att jag inte lär mig av mina misstag är orättvist, då jag i grund analyserar vad jag kan göra bättre hela tiden. Exemelvis nedan...
1. sadelstolpen fixade jag pasta till
2. jag körde igår aggressivt och på min fysiska förmåga istället för passivt som på östgöta som då var mitt fall.
3. Jag åt bättre under detta race, gentemot östgöta då jag inte drack sportdrycken i flaskan förrän efter 5 mil(dumt nog) och ingen bar eller vanligt vatten at all under racet... det var när jag började dricka sportdryck jag fick ny energi när allt redan var över.
4. Jag kommer inte köra lika hög profil på östgöta igen
5. Inte mer osymetric
osvosv
Att säga att jag inte lär mig är väldigt fel, för jag analyserar väldigt mycket kring mina prestationer och hade någon sett mig cykla under dessa 3 lopp, så hade ni sett en utveckling likt natt och dag. Det som saknades igår var att jag slutförde, men även om det är viktigt, så är jag jättenöjd över min egen utveckling över bara dessa 3 tävlingar. Det är nu säsongen börjar för mig efter att ha fått mig 3 tävlingar med analyserande av misstag och vad jag inte ska göra om.
Tillsist vill jag säga att ni som ser mig på en tävling kom och hälsa.. alltid kul och snacka IRL med folk som följt mig. Nu vet jag liksom inte vem någon är istortsett. Jag är heller inte farlig at all, utan bar en vanlig snubbe som inte är så kaxig och dryg som jag kanske ibland verkar, vad vet jag..
Mattias A : Det blir en del skruva ihop och jag kan inte utesluta att klingan kan ha blivit sne under någon transport, men nu var det inte naledningen till problemen, utan testade cykeln kvällen innan och det fungerade:D...
Jag tackar för dom orden:D!... jag måste ta på mig det som sker, men jag har lärt mig oerhört mycket och det är nu allt börjar...