Jag har tränat en HEL del i klunga, vet hur saker o ting fungerar o vet hur tight det är när folk vill trycka sig in framför en osv. inför spurt och backar o allt möjligt när det gäller klubbmästerskap o allt det där.
Det är ju samma sak på alla ställe där alla verkligen vill vinna...
Jo, har sett hur tight det kan vara i östgötaloppet i slutspurten... Ingen höjdare o spurta i dem lägena där många "förhoppningsvis" e trötta och alla vill vara högt upp...
Jag känner mig väldigt säker på cykeln efter denna sommar o har blivit bra på kurvtagning, som jag inte var så snabb på i början p.g.a. rädslan för rullsten, men den är HELT borta nu.
Kurvteknik har jag fått en massa tips om, för att det är en stor skillnad i elit av vad jag fått höra från alla rekommendationer. Kurvteknik och allmänt att ta kurvor i högre fart och i en jämn båge har jag tränat väldigt mycket på sen jag fick höra det
Jag tar iaf. åt mig, men jag vill inte "slösa" ett år i senior=), jag känner mig säker i klunga, men klart allting kan bli bättre men det kan det ju hur bra man än är och det handlar om att vara ödmjuk då man kör enligt mig.
Kan nog hända mer olyckor med dem riktigt seriösa som jagar topplaceringar och kanske har press på sig, d.v.s. dem kanske tar dem där riktiga riskerna för att ta sig fram i klungan och även i slutspurten.
Hursomhelst, om jag hade kört solo utan klubb hela sommaren eller känt mig osäker i klungkörning hade jag NATURLIGTVIS inte ens diskuterat elit.
Lika mycket olyckor kan hända i senior som elit, Kanske ännu mer i senior då det förmodligen är en väldigt rolig blandning av åkare, där alla vill olika mycket och nivån mellan sämsta o bästa åkare säkert är riktigt stor p.g.a. omfånget..
Jag står fast vid mitt mål, Elit i Skandis o utgå därifrån, kanske ngt till lopp i elit tidigt å ssäongen, sedan får jag väl se hur det går. Hänger jag med i tempot överlag, så fortsätter jag där, annars blir det senior ett tag och sedan återgå till elit=).
Orkar inte denna diskussionen igen, har redan tagit beslutet efter diskussioner där alla tycker olika flera gånger om. Blir liksom flera beslutsfattanden om samma sak som jag redan bestämt efter funderingar. Var lite samma sak angående det där med en dyr personlig coach, nu fanns det ju några bra alternativ i slutet dock....
Men ni förstår vad jag menar FÖRHOPPNINGSVIS ;)!
Hoppas det blev tillräckligt styckeindelat som vissa klagat på.
Korrekturläsning avstod jag dock till vissa personers vansinne hehe ;)
Kärlek alla! :D