26" budgethjul, kanske dags att byta maracasgaffeln också.

Tobias B

Medlem
Jag är ganska ny på mtb och kör på en instegs 26" are. Lyckades i alla fall med min första respektabla skrotning igår så nu är man ju lite mer än i förgår.

Knäckte framhjulet så det är bara att köpa nytt. Var hittar jag bra budgethjul med 9mm axel? Har hittat 15 och 20 mm men 9mm verkar svårare. Jag har även sett reduceringar ner till 9mm (är det något att satsa på?).Sitter 180 mm skiva med 6 st skruv.

Kanske dags att byta gaffeln med för den börjar låta som en maracas.

Vad ska jag tänka på när man handlar hjul och gaffel? Mått och dimensioner?
Jag vill hålla liv i hojen denna säsongen innan man tittar efter nytt. Hoppas att jag inte är ute och cyklar helt.

Tack på förhand

Därja, tack för tipset det var ju väldigt billigt!

Ja gaffel har jag förstått att det bara är dumt att snåla på. Såg någon ny Reba från -13 för under 3 lax. Har testat kompisen 29a med Rebagaffel och det kändes ju grymt om man jämför med min dåliga gaffel. Blir nog att slå till.

Gick in på Haga Cykel i Norrköping och hade lite flyt. Fick med mig ett LINUS hjul för 599:-. Ingen koll på märket men det var billigt för att köpa hemma i affären tycker jag. Tog första repan idag och det funkade ok.

Men nu blev jag lite sugen på att byta igen för dom där verkar väldigt prisvärd. Snygga också.

Tack för tipset

Tillbaka
Topp