27.5+ på ebay

27.5+ på ebay
Tullavgifter tillkommer oftast när paketet anländer till Sverige. Det verkar dock lite godtyckligt vad som ska tullas eller ej. Jag har sluppit några gånger och fått bita i det sura äpplet några gånger.

Du kan ju räkna med 25% i moms plus några hundralappar i avgifter så blir du inte besviken i alla fall!

27.5+ på ebay
Kul projekt! Har funderat flera gånger på samma sak till min Process 111. Det verkar gå i 2,8" åtminstone. Rapportera gärna hur det blev till slut och hur du upplever cykeln. Är lite orolig att BB blir lite lågt. I övrigt lär den bli den bli grym i stökig terräng.

27.5+ på ebay
Jag har köpt via DCR-wheels, är inte dyrare och då får du handbyggt från England! 48/54 POE o bra grejor, kan jag varmt rekommendera!

Senast ändrad:
27.5+ på ebay
båda hjulparen är fina, både WTB Frequency I35 och Velocity Blunt 35 är beprövade fälgar med goda betyg i dom tester jag läst.

Naven på båda hjulen är helt ok

Allt står och faller med tillverkarens förmåga att bygga bra hjul, men det går ju alltid att spänna om

Jag tycker båda hjulparen ser kanonfina ut (särskilt för det priset) du kommer nog bli nöjd.

Assymetriska fälgar har jag på ett hjulpar (Ryde Trace Enduro) det finns nog fördelar för ekerspänning mm, men jag kan inte påstå att jag upplever nån skillnad...

Men som sagt, du lär nog åka på en del tull

kolla om du inte hittar nått liknande från Tyskland

lite dyrare blir det, men det är så klart utan tullen från USA, svårt att veta vad Ebay-hjulen hamnar på totalt

https://www.actionsports.de/en/fun-...e-40-comp-race-wheelset-650b-1900g-4255?c=400

https://www.actionsports.de/en/fun-...-30-comp-race-wheelset-650b-1670g-20608?c=400

Senast redigerad av en moderator:
27.5+ på ebay
Action sports har fina hjul till mycket bra priser.

Vill du hålla en lite lägre budget så är deras egna delar ett bra allternativ.
Om målet är lätta hjul så är deras N-light nav bra, om du vill ha lite tåligare hjul är 4-Way naven lämpligare

Som fälg har dom både sina egna Trailride i olika bredder och även Ryde Trace till exempel.
Går du på "customwheels" kan du komponera ihop som du själv vill ha dom.

27.5+ på ebay
35mm avser det fälgens innermått? Är det inte lite i smalaste laget för 2.8 och uppåt?

Jag spanar själv efter +hjul men 29" och hade uppfattningen att man gärna har 40mm inner.

27.5+ på ebay
Jag kör 38 mm inner och tycker det funkar bra med 3.0".
Mycket bredare än 45 mm ytter så blir fälgsidorna ganska utsatta.

Specialized kör med 29 mm inner på många av sina 6fattie-cyklar med 3.0" :S

27.5+ på ebay
Eveningstar sa:
Jag kör 38 mm inner och tycker det funkar bra med 3.0".
Mycket bredare än 45 mm ytter så blir fälgsidorna ganska utsatta.

Specialized kör med 29 mm inner på många av sina 6fattie-cyklar med 3.0" :S
Oj fasen, det låter ju lovande! Jag hade gärna kommit undan med lättare fälgar då jag inte väger så värst mycket. Vilka fälgar har du?

27.5+ på ebay
Tack LDG för det tipset, har fått ett pris på 380 pund med DCR nav och fälgbanor. Lite dyrare än de färdigbyggda hjulen från actionsports....
Kvalite på DCR, Någon som har koll?
Har inte fått fraktpris från DCR, (England) vad kan den ligga på tro, 500?

Matte

27.5+ på ebay
Tror jag betalade 20 pund för frakt. Handbyggda hjul av någon som jobbar med att enbart bygga hjul och verkar ha gjort i 20 år typ och dessutom har egna nav som dessutom fungerar bra. Tror inte det är några problem.

27.5+ på ebay
Tror jag betalade 20 pund för frakt. Handbyggda hjul av någon som jobbar med att enbart bygga hjul och verkar ha gjort i 20 år typ och dessutom har egna nav som dessutom fungerar bra. Tror inte det är några problem.
Jag beställde ARC plus 35 fälgar med laserekrar o DCR nav för 27.5+, har inte provat det hjulparet men beställde ARC 30 med samma i 29 som funkar finfint =)

27.5+ på ebay
En uppdatering av fälgletandet!
Nu har jag äntligen fått till mina plushjul. Köpte ett par WTB i35 asym med sramnav begagnat för 1500:-
Krängde på ett par wtb trailblazer 2,8 med slang. Tycker att profilen på däcket är lite platt. Fram skulle det kanske gå att få in ett 3,0? Bak lite tveksamt om det går med något biffigare...
Har inte provcyklat än, men en utvärdering kommer senare.

Matte

Bilagor

• IMG_0008.JPG
    IMG_0008.JPG
    367 KB · Besök: 29
  • IMG_0011.JPG
    IMG_0011.JPG
    305.6 KB · Besök: 20
  • IMG_0009.JPG
    IMG_0009.JPG
    388.7 KB · Besök: 27
Tillbaka