Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Någon som vet en mtb xc med 27,5” och xs ram för ca 130-150cm?
Kolfiber ram och potenta komponenter..
Allebike hade ju tidigare men inte nu som det verkar, och trek kommer inte med det 2025.
Har letat förgäves, tacksam för svar om någon vet. Endast nytt.
Är det något bra märke och kan man köpa delar till dem? Är ej så himla insatt i mtb men lite, men aldrig hört talas om det märket.
Men tack för tipset
Allebike har väl 2st ? Men inte från 130. Och vev på 170 är ett problem även vid 140+
De säljer kanske nån till någon vuxen som är 155cm men jag hade rekommenderat s.. fast i o för sig om man är 155 och inte växer så är s för hög om man vill ha xc drop till styret.Vineta ser fin ut. Sett till 13 mm mindre vevlagerdrop på XS gissar jag på 5 mm kortare vevar (för att skillnaden i radie mellan 27,5" och 29" är 18 mm). Gissar då vidare att vevarmarna på XS är 165 mm långa, som fortfarande är för lång till 130 cm.
Dessutom priset av Vineta riktigt hög för en barncykel. Kommer Allebike att sälja en enda av de?
Den ser fin ut, har inte kollat xs dock. Ibland är de lite speciellahar faktiskt starkt funderat på Vineta, men den går ej beställa i xs. Har mailat Allebike men ej fått svar. Det är väl den ända xs med 27,5 i kolfiber som jag sett nu från Allebike.
Men om den är bra eller ej har jag ingen aning om.
Det är ju helt galet. För en 130 cm-hög åkare gäller vevarmar mellan 126 mm och 140 mm. Man vill ju inte skada barnets knän.Och vev på 170 är ett problem även vid 140+
Tyvärr tappar man respekten lite när de först påstår att de passar från 130cm och sen sätter på 170mm vev.Det är ju helt galet. För en 130 cm-hög åkare gäller vevarmar mellan 126 mm och 140 mm. Man vill ju inte skada barnets knän.
nja, det vet jag ej om jag håller med. På alla tävlingar vi varit med på har de bästa 27,5”. Blir väldigt svårt att hänga med på 24” faktiskt när det börjar gå fort.IMHO för ett barn under 135 cm är en 24-tumshoj inte något att skygga för.
Jo, att tävla är en helt annan värld, med sina regler. Tillåter reglerna ha såpass stora hjul för såpass korta barn, kommer visst alla deltagare att ha dem för att ha samma fördel.nja, det vet jag ej om jag håller med. På alla tävlingar vi varit med på har de bästa 27,5”. Blir väldigt svårt att hänga med på 24” faktiskt när det börjar gå fort.
Visst knixigt och cykla för att det är kul är väl en sak.
Men här är det enbart för tävling som gäller just för denna cykel iallafall.
Man kan ju titta på cube phenix. Kan tänka mig att den går varm på xc banorna. Jag tycker dock den lilla har lite skum geo.
Ja, det var främst 125mm head tube jag tänkte. Låter otroligt korkat. Typo?Hittade den igår och tänkte att nämna den, men den är så dålig att det inte är värt det. XS har otroligt lång styrhuvudet med 125 mm som ger mycket för hög stack. Vevarna är 170 mm och komponenterna är billiga och tunga (cykeln väger 10,8 kg). Jag undrar om Suntour gaffeln är anpassad till barn.
Ja, det var främst 125mm head tube jag tänkte. Låter otroligt korkat. Typo?
ja, allt går ju och det är kanske nödvändigt för barnets cykelkarriär.Min dotter är åtta år och har kört Allebikes Majestic JR 27.5 från 130cm.
Funderar på om det är läge att flytta henne till en liten 29 till 2025 och sätta hennes bror som är sex år nästa år och 130cm på dotterns gamla 27.5.
Alternativt om hon ska vara kvar på 27.5 under 2025 och vi helt enkelt får köpa en till 27.5 till sonen.
Hur som så har Allebiken varit toppen för dottern under detta år från 130cm.