pennan
Aktiv medlem
29" hellashjul Hunt XC wide eller annat?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
pennan sa:
För XC-tävlande spelar det nog lika mkt roll som på landsväg tänker jag, att ett märke inte kör det på landsväg kan ju t.ex. ha att göra med deras ingenjörer, att de inte fått navet tyst nog eller med tillräckligt lite motstånd. Sen att det inte varit praxis på landsväg verkar ju göra att de har svårare att ta nya grejor, kolla på motståndet mot skivbroms bara.Jensen sa:LDG sa:Googla det så kanske du ändrar åsikt :)Jensen sa:...
Skulle snarare säga att på lvg, där du har ett jämnare tryck inte har lika stor vinning av högt antal poe
Såg något på youtube där de kom fram till att de frihjulade 22% av tiden på landsväg så de hade kunnat vara värt enormt mkt med instant engagement eller iaf väldigt snabb.
I övrigt så håller jag med, har man väl provat sätter man sig inte på hjul med lägre POE :D
Hur mycket frihjular man på mtb. Det är ju det som är intressant i den jämförelsen ?. Sa inte att man inte frihjular. Utan frihjular mindre. Tänker på att tex industry nine har färre poe på lvg av den anledningen, eller det är vad de säger. De om någon hade nog inte gått ner i poe om de inte ansåg det bättre för lvg :-)
LDG sa:För XC-tävlande spelar det nog lika mkt roll som på landsväg tänker jag, att ett märke inte kör det på landsväg kan ju t.ex. ha att göra med deras ingenjörer, att de inte fått navet tyst nog eller med tillräckligt lite motstånd. Sen att det inte varit praxis på landsväg verkar ju göra att de har svårare att ta nya grejor, kolla på motståndet mot skivbroms bara.Jensen sa:LDG sa:Googla det så kanske du ändrar åsikt :)Jensen sa:...
Skulle snarare säga att på lvg, där du har ett jämnare tryck inte har lika stor vinning av högt antal poe
Såg något på youtube där de kom fram till att de frihjulade 22% av tiden på landsväg så de hade kunnat vara värt enormt mkt med instant engagement eller iaf väldigt snabb.
I övrigt så håller jag med, har man väl provat sätter man sig inte på hjul med lägre POE :D
Hur mycket frihjular man på mtb. Det är ju det som är intressant i den jämförelsen ?. Sa inte att man inte frihjular. Utan frihjular mindre. Tänker på att tex industry nine har färre poe på lvg av den anledningen, eller det är vad de säger. De om någon hade nog inte gått ner i poe om de inte ansåg det bättre för lvg :-)
Personligen tycker jag det gör väldigt mkt skillnad på vid klättringar och när man trampar korta partier t.ex. på de slätare partier av en annars stökig stig. Ibland kan man ju få in ett tramp och då gör det ju klart skillnad om man har 7 grader eller 20 grader innan man får tryck på vevarmen.
Man klarar sig ju säkerligen fint utan men har man provat är det inte många som frivilligt går tillbaka till lägre POE.
Vad menar du med det första? provat något med 0,5 eller 0 grader?Jensen sa:...
Menar bara att igångdraget när man accelererar är färre på lvg. Därav inte känt samma behov där. 7 grader är mycket ? är ju 0,5 eller 0 grader som gäller ??
Piratring till dt, känns inte rätt o känns känsligt.
Hemskt ot detta. ?
LDG sa:Vad menar du med det första? provat något med 0,5 eller 0 grader?
Offtopic deluxe ja men väldigt relevant för hjul!
LDG sa:Vad menar du med det första? provat något med 0,5 eller 0 grader?Jensen sa:...
Menar bara att igångdraget när man accelererar är färre på lvg. Därav inte känt samma behov där. 7 grader är mycket ? är ju 0,5 eller 0 grader som gäller ??
Piratring till dt, känns inte rätt o känns känsligt.
Hemskt ot detta. ?
Offtopic deluxe ja men väldigt relevant för hjul!
mickef sa:Hunt XC Wide:
Någon som har input från faktisk användning?
Cyklar kuperad stig med visst stök. (A.k.a Kullaberg...)