29" hjul? lätta till bra pris!!

Jag har två par funworkshjul med N-light one respektive N-light Evo. Crest mk3 på ena och gamla crest på andra.
Mycket nöjd. Dock riktar jag mina hjul när dom blir vinda.

marcus_ec sa:
enduromannen sa:
Jag har kört med fyra olika hjulpar med Fun Works nav från Action Sports de senaste 10 åren. Det enda jag har gjort på dessa hjul är ett byta av kullager bak på ett hjul samt byte av några Sapim cx-ray ekrar på ett bakhjul. Väger 70 kg och kört massor av långlopp på hjul av den typen utan problem. Nav som är billiga, enkla att serva och numera finns det olika adaptrar för olika hjulaxkar och bodys också.

Känner X-antal som kör Funworkshjul inkl mig själv, superlätta att serva. Har man kontakter i kullagerbranschen kastar man i SKF när de är utslitna. Förresten enduromannen dina 26 Funworks som jag köpte av dig för 5 år sedan? De går på pendlaren och jag har inte gjort ett skit. :D

Fina pendlarhjul ;) Jag har alltid kört med de lättaste ekrarna och fälgarna från action-sports och no problemas

Gjorde precis order från actionsport.de av ett hjulpar custom, crest mk3 mm 29" .
Är nu mest orolig för frakten hit så dom inte blir skadade på vägen.
Ni som köpt av Actionsport.de är stabilt nerpackat så det tål lite misshandel av åkerierna ?

AAverdal sa:
Stewe sa:
Jag sitter och väntar på ett par sådana här:

http://www.actionsports.de/en/fun-w...-crest-mk3-comp-race-wheelset-29er-1490g-4262

Fun Works N-Light One 48T NoTubes ZTR Crest MK3 Comp Race Wheelset 29er 1490g

4400 :-

Det blir mitt tredje par med Funworksnav, aldrig haft något som helst bekymmer

Note! Max. Rider Weight 86Kg!
Blir till att banta.

Ja, jo jag kanske borde banta lite, det har du nog rätt i...

Fast det är nog ingen fara, jag väger 87 kg just nu, det bör vara inom felmarginalen?

Men det är klart, ligger man på gränsen som jag gör så är det nog bra att man (som jag) är en fegis som tar det ganska lugnt i skogen
Gillar man att bomba på lite så är nog crest fälgen inte det bästa alternativet

Men jag ska ha hjulen på min cross så det kommer nog funka hoppas jag

Senast redigerad av en moderator:
mv70 sa:
Gjorde precis order från actionsport.de av ett hjulpar custom, crest mk3 mm 29" .
Ni som köpt av Actionsport.de är stabilt nerpackat så det tål lite misshandel av åkerierna ?

Dom brukar levereras i vanlig (ganska tunn) kartong, invirade i ett lager bubbelplast och en enkel pappskiva emellan

Min kartong var det ett stort hål i, men hjulen hade klarat sig.

Förra hjulen jag köpte från Superstar components var bättre packade:
Stadigare och tjockare pappkartong och sådana där pappskivor med uttag för hjulen som höll dom på plats och separerade bättre

kändes som en klart mera ändamålsenlig förpackning

Stewe sa:
mv70 sa:

Dom brukar levereras i vanlig (ganska tunn) kartong, invirade i ett lager bubbelplast och en enkel pappskiva emellan

Min kartong var det ett stort hål i, men hjulen hade klarat sig.

Förra hjulen jag köpte från Superstar components var bättre packade:
Stadigare och tjockare pappkartong och sådana där pappskivor med uttag för hjulen som höll dom på plats och separerade bättre

kändes som en klart mera ändamålsenlig förpackning
Fick just tracking nr från DPD men kan det vara postnord eller schenker som tar över i Sverige. Ja får väll se hur det blir

Gött ! Fälgar nu hemlevererade till dörr av Postnord utan synbara skador.
+ för snabb tillverkning och leverans av Actionsport .

Jag är också i köptankar på ett par lättare hjul. Kan lägga Max 5000kr.
Mitt problem är att jag har 15x100 fram och 12x148 bak. Hittar inget på de siter som postats här där jag kan köpa hjulpar med den uppsättningen. Några förslag?

Inga problem på actionsports, jag lade beställning på ett av deras färdiga hjulset till extrapris. Mailade sen ordernr och dom bytte baknavet till boost utan extra kostnad.

Marham sa:
Inga problem på actionsports, jag lade beställning på ett av deras färdiga hjulset till extrapris. Mailade sen ordernr och dom bytte baknavet till boost utan extra kostnad.

Antingen hade du tur och frågade rätt person eller så har de ändrat policy. Försökte med det för någon månad sedan och det var omöjligt. Skulle beställa separat bakdäck och framdäck om jag ville ha boost bak vilket blev väldigt mycket dyrare så jag fick köpa på annat ställe. Tråkigt då jag är mycket nöjd med det hjulparet jag köpt från Actionsports tidigare. Bra att de ändrat sig nu!

Är nåt halvår sen jag köpte. Vad köpte du för nav? Jag köpte med deras egna funworks så det kanske var därför?

magnil sa:
Marham sa:

Antingen hade du tur och frågade rätt person eller så har de ändrat policy. Försökte med det för någon månad sedan och det var omöjligt. Skulle beställa separat bakdäck och framdäck om jag ville ha boost bak vilket blev väldigt mycket dyrare så jag fick köpa på annat ställe. Tråkigt då jag är mycket nöjd med det hjulparet jag köpt från Actionsports tidigare. Bra att de ändrat sig nu!

Stewe sa:
AAverdal sa:
Stewe sa:
Jag sitter och väntar på ett par sådana här:

http://www.actionsports.de/en/fun-w...-crest-mk3-comp-race-wheelset-29er-1490g-4262

Fun Works N-Light One 48T NoTubes ZTR Crest MK3 Comp Race Wheelset 29er 1490g

4400 :-

Det blir mitt tredje par med Funworksnav, aldrig haft något som helst bekymmer

Note! Max. Rider Weight 86Kg!
Blir till att banta.

Ja, jo jag kanske borde banta lite, det har du nog rätt i...

Fast det är nog ingen fara, jag väger 87 kg just nu, det bör vara inom felmarginalen?

Men det är klart, ligger man på gränsen som jag gör så är det nog bra att man (som jag) är en fegis som tar det ganska lugnt i skogen
Gillar man att bomba på lite så är nog crest fälgen inte det bästa alternativet

Men jag ska ha hjulen på min cross så det kommer nog funka hoppas jag

Felmarginal i all ära men väger du 87kg med din utrustning också?

Personligen väger min pendlingsrygga fullt packad ca. 10kg mer än jag.

sommaren sa:
Jag är också i köptankar på ett par lättare hjul. Kan lägga Max 5000kr.
Mitt problem är att jag har 15x100 fram och 12x148 bak. Hittar inget på de siter som postats här där jag kan köpa hjulpar med den uppsättningen. Några förslag?

När jag köpte från Actionsports, så köpte jag ett färdigt Boost sätt. Mailade dem och refererade till ordernumret och önskade 12x142 bak, dom fixade det utan problem och extra kostnad.
Så om du funderar på Actionsports, beställ ett boost sätt, och säg att du vill har 15x100 fram istället.

Senast ändrad:
För er som är tyngre är viktgränsen på DT Swiss XRC 1200 satt till 110 kg och de väger in på 1300g.
Även för oss lättare kan jag rekommendera dem. Efter ett år är priset den enda nackdelen jag kan komma på.

Tack Stewe. Spräcker ju budget och jag är inte så sugen på att vänta på byggtid (även om man kunde betala för att påskynda den, men då spricker budget än mer).

Tillbaka
Topp