Efterklang
Ny medlem
29" vs. 26" - intryck från en nybörjare
Inför köpet av min första cykel så valde jag mellan antingen en OK ny cykel till OK pris eller en riktigt bra cykel till riktigt bra pris. Det senare alternativet erbjöd bara 26", blocket osv.
Vid nyköp så var 29" det jag tittade på.
Det blev en begagnad Trek Fuel Ex 6 26".
Jag har inte ångrat det en sekund! De 29" jag provat rullar visserligen lättare över saker och ting men dom känns tröttare.
Detta får mig att koppla an till mina preferenser. Jag har åkt skateboard, snowboard och surfat i mina yngre dar. Inom dessa aktiviteter brukar allt för stora saker associeras med trygghet, stabilitet och nästan lite cruising. Små storlekar för unga och mellan (26") för dem som gillar kvickhet och hantering. Stämmer detta resonemang alls?
Är jag helt ute och cyklar??
Vid nyköp så var 29" det jag tittade på.
Det blev en begagnad Trek Fuel Ex 6 26".
Jag har inte ångrat det en sekund! De 29" jag provat rullar visserligen lättare över saker och ting men dom känns tröttare.
Detta får mig att koppla an till mina preferenser. Jag har åkt skateboard, snowboard och surfat i mina yngre dar. Inom dessa aktiviteter brukar allt för stora saker associeras med trygghet, stabilitet och nästan lite cruising. Små storlekar för unga och mellan (26") för dem som gillar kvickhet och hantering. Stämmer detta resonemang alls?
Är jag helt ute och cyklar??