[29'er] Specialized Fast Trak - Nytt stort däck

  • Trådstartare Trådstartare Boe
  • Start datum Start datum

Boe

Aktiv medlem
[29'er] Specialized Fast Trak - Nytt stort däck
Ska vara något större än WTB ExiWolf, och verkar som ett bra komplement.

05TireFastTrackProD2_l.jpg


Tråden på MTBR:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=150677

Shiggys spec:
Tire Name           Stated Size Tread Width Casing Width    Casing Height   Volume Index v.3    Actual Weight
Fast Trak Pro 29    2.0         53.8        52.1            50.3            26.2                623
ExiWolf 29          2.3         56.4        52.0            49.5            25.7                839
 
[29'er] Specialized Fast Trak - Nytt stort däck
Kan inte tänka mig ett bättre däck för att utförska XC-Svetto tendenser på en rigid Niner.

OBS! Vikten för ExiWolf är för wire model. Vikbara modeller är lättare, men fortfarande lite tyngre casing och borde vara lite tuffare än Fast Track.
 
[29'er] Specialized Fast Trak - Nytt stort däck
Nice... Härligt å se att det är på g lite nya däck till 29". Men det är ju smalare mönster, det betyder väl att man får mindre yta mot marken gämfört med WireWolfen?
 
[29'er] Specialized Fast Trak - Nytt stort däck
Stort o stort sa Gustav Vasa... nja ännu ett lätt upphajpat xc däck i mina ögon... det är konstigt när man tittar på siffrorna o blir glad över nästan en hel millimeter till i höjd o fantastiska enkommatre millimeter till i bredd på nabbarna på varje sida... amazing grace woooowers... visst visst lite grinigt i tonen men när man sitter o väntar på "DÄCKET" så blir man ju lite besviken över så lite...

Nä jag säger att i mina önskedrömmar så gör Nokian om sin fantastiska Gazzalodi 3.0 satsning o skapar ännu en gång ett däck som inte passar på någon då existerande gaffel eller ram... ett 29" 3.0 Gazza skulle onekligen slå världen med häpnad o mig med lycka... då skulle man ju kunna nynna på deras reklamsång hela dagen i skogen: "This tires is made for rollin and thats it gone do - this tires made for rollin and they gone roll all over you!"

Jaja orealistiskt med hela mig som blivande världsmarknad men som sagt tidigare det är ju kul att fantisera fram till att WTB får tummen ur ellr Arrow ellr nån annan slänger fram sin överraskning...
 
[29'er] Specialized Fast Trak - Nytt stort däck
Hehe, har du helt rätt i.

Men jag funderar på... det finns väl ingen 29" cykel idag som klarar 3.0:s bredd? Men det skulle ju verkligen slå världen med häpnad.

Det jag önskar är att WTB ska göra WireWolf däcket till 29" eftersom jag är väldigt nöjd med dom tidigare WireWolfdäckena jag haft. Åsså är det ju ett riktigt snyggt mönster...

Tror snart att man får gå och mäta hur breda däck man får plats med... :-)
 
[29'er] Specialized Fast Trak - Nytt stort däck
Problemet är att ingen nuvarande FS 29'er har utrymme för en Gazza 29'er däck. Misstänker att även en TW 2.5 kommer att bottna mot sadelröret på en El Cap 5". Naturligtvis kan Sherwood och Devin ordna mer utrymme, men det kommer att kräva längre kedjestag, som känns omotiverade med dagens flora av däck. Chicken and Egg situation.
 
Tillbaka
Topp