Jag har kört S-works så pass mkt nu så jag kan säga att jag är sjukt nöjd med den! Klart det bästa jag kört på! Den är den mest snabbstyrda och mest racig, väldigt direkt o rapp känns typ som en 26,a att köra fast med bättre komfort och kontroll. En del som testat den tycker den är lite väl racig och kan uppfatta den som lite nervös o obekväm. Jag som då gillar och är van vid det stuket tycker Treken o flshen känns oj vad man sitter upprätt typ.
Treken är den som skiljer sig mest från dom andra med sin långa hjulbas och flacka gaffelvinkel, den känns helt klart trögare o sävligare. Hjulen o däcken som sitter på original är ganska tunga och drar tyvärr ner intrycket på hojen. Men är man ute efter den mest spårsäkra o stabila hojen och kan leva med att den väger ca 1-2 kilo mer än dom andra hojarna är Treken det klara valet! Den är sjukt stabil utför, det är bara att bomba på o se glad ut. Den borde få ett par lättare hjul så skullen den nog kännas lite roligare o köra.
Flashen är den hoj jag kört minst och har minst erfarenheter av, men jag kan väl säga att den också är pigg o rapp men jag sitter för upprätt på den, sen går det ju att justera med att byta styrstam och ta bort ca 15-20 mm distansringar , men vi har inte moddat utan provat dom som dom är direkt från butik.
Alla hojarna är riktigt bra, det är tycke o smak som avgör vilken man köper och kanske i viss mån pris.
Utrustning o priser orkar jag inte gå in på, det skiljer en del. Men utrustningsmässigt är alla med beröm godkända.
Detta är mina personliga åsikter och uppfattningar efter div turer o träningar på favorit-banor och ställen som är mindre favoriter, har också kört några tävlingar.
Jag är ingen proffscyklist, så ni får se detta som ett amatörmässigt utlåtande. Men det är riktigt kul att prova hojarna riktigt ordentligt och jämföra. Det säger betydligt mer än alla tester man läser i diverse tidningar. Man kan lätt märka att vissa saker som är väldigt upp eller ner skrivna i vissa tester är minst sagt överdrivna.