[3/4OT] Svensk klassiker tråd

Skall också köra klassikern 2011 faktiskt. Har lite kompisar som kör den i år och man har blivit lite inspirerad såklart.
Målet är att klara hela grejen under 24H och att egentligen knäcka deras tider i alla grenar! :)

Puh - Klassikern avklarad! Sista milen på Lidingöloppet gjorde ondast - mest smärta för pengarna utav alla fyra grenarna. Vasaloppet var jobbigast, har aldrig varit så trött efteråt som då.

Lyckades springa in på Grönsta gärde precis under 3h. Hela klassiken blev 20h 40 min. Nu ska jag gömma löparskorna. Nästa år blir det fokus på cykling, inga andra dumheter.

MarcusS - Jag blev klar efter vansbro i sommras och känner precis på samma sätt men med en liten skillnad :) Fokus på löpning framöver, ställde inte ens upp på Lidingöloppet i år så löpotränad som jag blivit av allt cyklande och simmande. Totaltid 20h 16 min

Då var jag också klar!
Har lite ont i ena knäet denna morgon. Firar detta genom att rodda en km tävling nu vid tio vid Finnberget :)

Bilagor

• TF_TR5321.jpg
    TF_TR5321.jpg
    16.5 KB · Besök: 27
Senast redigerad av en moderator:
Bumpelibump!

På söndag är det meningen jag ska ta första delen av klassikern. Vädret ser lovande ut och jag är hyfsat tränad så det går nog som en dans! Dessutom har polaren som jag ska åka ihop med just återhämtat sig från magsjuka så det blir nog en lugn dag i spåren.

Nån mer som drar igång med en klassiker nu?

Gjorde klassikern 2006. Fick mig att börja cykla lvg. MTB:n tittar lite surt på mig när jag nu plockar ut räsern.
Kommer att köra VL på måndag helt oplanerat. Har dock samlat på mig många skidmil i vinter varvat med långa spinningpass så det ska nog gå bra. Ser ut att bli riktigt fint väder :-)

/K

Kör öppet spår på måndag som ett första steg i klassikern. Kommer att köra VR för första gången och planerar att försöka lägga så lite tid som möjligt runt sjön. Fått klart för mig att klassikerdeltagare garanteras startplatser och har gemensam starttid runt 06,00, om man inte redan har startplats naturligtvis. Är det ngn som är sugen på att formatera ngn form utav subgrupp med gemensam start?

Har precis gjort en klassikeranmälan till Vätternrundan 2011. Kommer naturligtvis att trampa på så gott det går och försöka att hålla ner tiden så mycket så jag kan och då vore det ju kalas att få åka med i lämplig grupp. Men rätt ny som man är på det här med lv-cykling, så jag är väl lite fundersam över min kapacitet och därmed lite rädd för att kanske hamna i grupp som går allt för fort. Vill absolut inte ställa till det så att jag, gud förbjude, inte fullföljer loppet, då detta är sista delen i klassikern för mig. Tidsmålet för mig ligger annars mellan 10 och 12 timmar, får väl se framöver om jag får revidera tiden!

//TheMountainman (1:a inlägget på forumet! Har dock varit här och tjuvläst en längre tid!)

Jag kommer genomföra klassikern i år. Därav kommer jag susa runt sjön och givet är att det kommer göras på kortast möjliga tid för mig eller för en grupp. Så jag kan vara intresserad av att joina en subgrupp.

Goo vad hade du tänkt för mål?

Häls. Martinsson

Nå, så hur gick det för er övriga klassikerkämpar? Hoppas det gick bra för Er alla...

Själv är jag mer än nöjd, fixade VR (9.01) och därmed är klassikern nu avklarad! (20.04)

Ett "problem" med detta klassikeräventyr är att nu har jag upptäckt cyklingen! Shit va kul! Känns faktiskt som man blivit lite "biten" av detta med landsvägscyklingen.

Så inför VR-12 ska här minsann köpas nya hjul, kapas av onödigt lång sadelstolpe, tas bort ventilhattar och muttrar, kapa av onödigt vajerutstick, väck med sadelväska, raka bort huvudhår, dra ut några tänder och kanske till och med raka mina ludna ben! :D
Men framför allt ska jag cykla mer (blir lite mindre skidor och löpning) och försöka få hjälp med att ställa in cykeln så den passar mig så bra som möjligt!

SUB-9 (8.28) med Happy kanske vore nåt?!

Så om inte förr på något motionslopp så "see you in Motala" 2012!

//TheMountainman

Tillbaka
Topp