3-dagars stigcykling, tips?

Turbo

Medlem
Planen är att jag, tjejen, en polare och hans tjej ska åka o cykla tre dagar någonstans (resdagar ej inräknat). Det enda som är bestämt är när.

Första tanken var Säfsen men efter lite efterforskning så verkade det inte så bra som det först lät. Tanken är att åka någonstans där man kan ha en fast punkt och göra dagsutflykter, antigen från något boende med överkomligt pris eller från tält. Tanken var först att man skulle kunna ta sig dit med tåg då vi bara har tillgång till en liten bil men nu börjar jag fundera på om det inte är typ samma kostnad att hyra en bil (får man in 4 hojar i en vanlig kombi?). Tjejerna är ganska gröna men jag tror att vi borde klara dags etapper på mellan 40-60km.

Alla tips uppskattas!

PeterA skrev:
-------------------------------------------------------
> Göteborg:
> En dag i Vällefjäll. En dag i
> Skatås/Delsjöområdet och en dag i
> Sandsjöbackaområdet.
> /Peter

Nu blev jag sugen att dra till götet igen!

PeterA skrev:
-------------------------------------------------------
> Göteborg:
> En dag i Vällefjäll. En dag i
> Skatås/Delsjöområdet och en dag i
> Sandsjöbackaområdet.
> /Peter

Sekonderas!

Verkar inte så dumt men då en av oss bor i Göteborg så blir det inte så mkt semester av det hela då.

Vi är lite inne på Värmland. Någon som kan rekommendera något?

Rörbäcksnäs!!!! Roligaste stället jag någonsin provat och jag har provat lunsen(uppsala), vällefjäll (göteborg), kinnekulle (nära lidköping) och vålådalen. Dessa är väl typ bäst i Sverige

Rörbäcksnäs brevid Sälen är ju kanonfint, men är det inte risk att man tröttnar efter en dag?

Jag måste ju passa på att förorda Mora (ja ja.. jag bor där men ändå!)!!
Finns hur mycket som helst att cykla o eftersom tjejjerna är lite gröna passar det perfekt då terrängen är riktigt lättkörd men ändå rolig o lagom kuperad.

Gotland, alltid Gotland.
1 dag längst kusten norrut från Visby. Härliga havsnära stigar.
1 dag på Fårö. Inte så mycket stig men härliga småvägar längs havet.
1 dag vid Östergarnslandet. Liknande terräng som Fårö.

Tillbaka
Topp