Hade inte tvekat en sekund på storlek M. 35mm i stack är grymt stor skillnad. Kolla vad cykeln kommer med för styre. Finns styren som fortfarande har 100mm stam men kortare reach 60mm istället för vanliga 100mm. Har själv experimenterat och med ett bredare styre så sjunker också möjligheten till reach.
Nu vet jag att breda styren är populärt i gravel, men du kommer kunna lösa hela storleken M med val av styre efteråt, beroende på vilken prisklass det är om du tycker det är lönt att byta. Tycker att ett 44cm brett styre mot 38-40cm tar bort desamma i reach. Om styret som cykeln kommer med har vettig spec för dig hade jag istället tittat på byta ut stam. Justera reachen på detta sätt är små potatis men 35mm lägre stack är ja det är ruggigt mkt.
Tror storlek S är för liten. Bra å titta på reach och stack som du gör, storlekar är en guide och alla märken och modeller skiljer sig åt. Att bara gå en storlek upp eller ned har jag aldrig köpt ju längre tid det gått sedan jag köpt cykel å intresserat och lärt mig mer om vad som ger skjuts i konditionen och komfort
Vilken cykelmodell handlar det om?