30mm breda däck på Lapierre Aircode 7.0 drs?

Som rubrik!

Får jag plats med GP5000 700x30mm breda däck på min Lapierre Aircode 7.0drs 2021? Någon som har erfarenhet eller är de 28mm som gäller?

Tack på förhand!

Bilagor

• 20260510_110821.webp
    20260510_110821.webp
    921.1 KB · Besök: 29
Jag kanske missförstår ngt men:
Om du har cykeln idag med 28mm däck (uppmätt av dig?) så borde du väl själv kunna se/mäta om det finns tillräckligt mkt marginal för fetare däck eller ej?

Jag kanske missförstår ngt men:
Om du har cykeln idag med 28mm däck (uppmätt av dig?) så borde du väl själv kunna se/mäta om det finns tillräckligt mkt marginal för fetare däck eller ej?
Självklart kan jag mäta och har försökt, men inte direkt jättelätt inne vid kedjestag osv. Tänkte därför se om de fanns nägon som körde med 30mm innan jag köpte och testade!

Men de kanske finns något bra sätt jag kan mäta detta som jag inte tänkt på?

Självklart kan jag mäta och har försökt, men inte direkt jättelätt inne vid kedjestag osv. Tänkte därför se om de fanns nägon som körde med 30mm innan jag köpte och testade!

Men de kanske finns något bra sätt jag kan mäta detta som jag inte tänkt på?
Peta in insexnycklar i mellanrummet. Som ett bladmått ungefär.

Jag vet inget om den cykeln...men du får mina tankar i väntan på bättre svar.

"Att få plats" är ju ett relativt begrepp. Det beror på vilket däck du har, vilken inre fälgbredd du har. Även om däcket får plats med lite marginal så kan det ju vara så att den marginalen blir för liten den dagen då det är blött, grusigt och smutsigt på asfaltsvägen. Den angivna maxbredden är rimligen väl tilltagen, så ett par 30 mm kommer troligen att funka, men frågan är om du vill minska dina marginaler så pass mycket.

Tillbaka
Topp