D
Deleted member 43681
Guest
-
+/- 0*
Senast redigerad av en moderator:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Förstår inte. Om du säger att du har korta ben har du inte kort överkropp eller armar, så lång är bra? Annars kan man välja mindre storlek.aribr sa:Honzo st är snygga men jag stör mig på två saker ang. geometrin.
1) ST är ganska lång (men jag har korta ben).
aribr sa:2) Gaffelvinkel är rätt brant. Med sag är den närmare 70 grader.
Berk sa:Förstår inte. Om du säger att du har korta ben har du inte kort överkropp eller armar, så lång är bra? Annars kan man välja mindre storlek.aribr sa:Honzo st är snygga men jag stör mig på två saker ang. geometrin.
Det är sant. Men jag stör mig inte på det på tekniska stig. Jag har höjd gaffeln med 10 mm, som är bättre. Men 20 mm höjning funkar också (stack är lågt), då får man lite flackare gaffelvinkel. Men till utförsåkning är en engelsk HT klart bättre.
aribr sa:Berk sa:Förstår inte. Om du säger att du har korta ben har du inte kort överkropp eller armar, så lång är bra? Annars kan man välja mindre storlek.aribr sa:Honzo st är snygga men jag stör mig på två saker ang. geometrin.
Det är sant. Men jag stör mig inte på det på tekniska stig. Jag har höjd gaffeln med 10 mm, som är bättre. Men 20 mm höjning funkar också (stack är lågt), då får man lite flackare gaffelvinkel. Men till utförsåkning är en engelsk HT klart bättre.
Fint, gaffelvinkel kan man leka med, men inte sadelrörets längd. Har korta ben men är över 190. Det betyder att jag gillar en reach på ung 500 och ST på 460-480. Många icke "progressiva" cyklar med den reachen har ett ST på 500-520 som är alldeles för toklångt, för mig iaf.
De flesta moderna cyklarna öker reachen men sänker också sadelrörets längd, men jag tycker att Kona varit något konservativa med just den delen.