45NRTH Wrathchild 29 x 2.6 winter tires

jonny_wid

Medlem
Hej!
Vill ha erfarenheter om detta däck innan jag slår till.
Har kört ice pike pro tills i år då jag provat suomi Tyres WXC Piikkisika 29 x 2,6
Tyvärr så blev jag grymt besviken på kvalitén punka var annan tur på dom däcken.
Vill ha bra input på däck med dubb och 29 x 2,6..

Hej!
Vill ha erfarenheter om detta däck innan jag slår till.
Har kört ice pike pro tills i år då jag provat suomi Tyres WXC Piikkisika 29 x 2,6
Tyvärr så blev jag grymt besviken på kvalitén punka var annan tur på dom däcken.
Vill ha bra input på däck med dubb och 29 x 2,6..
punka...? hade det med däcket att göra? körde du slanglöst?

sen vore det kul att få veta hur du uppfattade greppet och rullet jämfört med ice spiker pro...

Körde slanglöst första däcket var trasigt från start läckte vid en klack ner mot däck sidan . Flera mystiska pys punkor mitt på däcksidan och provocerat..
Men har nog aldrig kört på däck med sånt härligt grepp och fälgsamhet synd att de inte håller tätt..

låter ju ändå lovande.

har inte kört suomis däck slanglöst, men ditt problem påminner om det som vissa contidäck uppvisar. det finns en fet hinna av släppmedel kvar på insidan av däcket villket får tätmjölken att pärla sig och därigenom inte fungera. conti påbjuder att man tvättar insidan innan slanglös montering.

kan det vara en variant på det problemet du haft? skrev om det i den här tråden....

Tack för info!
jag tycker nog att detta är ett annat problem då de helt oprovocerat börjar läcka i garaget, som att någon gått förbi med en nål
Ska kolla hur det ser ut i däcken innan jag monterar hädan efter bra tipps..
Har förövrigt fått info från tillverkaren att de jobbar på problemet så helt ute och cyklar är jag nog inte om att de har problem med dessa däck för just slanglöst.
Hade jag andra fälgband i skulle jag nog slängt i slang för länge sen..Bontrager fälgband har ju en sarg runt ventilen som jag tror äter upp slangen ganska fort om man inte byte ut den. Men vill ju köra slanglöst på sommaren för med de däcken funkar det perfekt

Tillbaka
Topp