5-spot vs Epiphany, med hopp om objektivitet:-)
Hej. Vore gott med lite synpukter och almänna tillrop.
Så här har mitt resonemang sett ut och nu är jag kluven till max. Letar efter en hållbar stigmästare som inte blir rädd när det blir stökigt.
Först var jag sugen på en Turner Flux men ville ha lite mer slag och något som håller, funderade över Titus motolite men hjärtat bultade inte för motoliten och jag fick upp ögonen för 5-spot. Har pratat med Dane och (som ni vet) är han bra att ha och göra med. Jag har också dregglat och läst recenssioner i div cykeltidningar och på nätet om Ellsworth Epiphany.
Detta är mina argument förutom att det verkar vara ruggigt bra ramar båda två.
5-spot:
+ Bra kontakt med importör och leverantör.
+ Erkänt bra på Happy
- Är det nya länkaget lika bra? En del hävdar att det inte är det och viceversa.
Epiphany:
+ Mycket bra recenssioner
+ Länkaget
+ lätt
- Ellsworth verkar ha dåligt rykte lite här och var
- Är den för lätt? Håller den för mina 95 kg kött?
Detta är mina tankar och jag är öppen för inputs.
Några frågetecken är ju:
5-spots länkage?
Ellsworths rykte?
Kommer Epiphany tåla mig?
Tacksam för hjälp, Jag vill ju cykla!
/Christofer
Så här har mitt resonemang sett ut och nu är jag kluven till max. Letar efter en hållbar stigmästare som inte blir rädd när det blir stökigt.
Först var jag sugen på en Turner Flux men ville ha lite mer slag och något som håller, funderade över Titus motolite men hjärtat bultade inte för motoliten och jag fick upp ögonen för 5-spot. Har pratat med Dane och (som ni vet) är han bra att ha och göra med. Jag har också dregglat och läst recenssioner i div cykeltidningar och på nätet om Ellsworth Epiphany.
Detta är mina argument förutom att det verkar vara ruggigt bra ramar båda två.
5-spot:
+ Bra kontakt med importör och leverantör.
+ Erkänt bra på Happy
- Är det nya länkaget lika bra? En del hävdar att det inte är det och viceversa.
Epiphany:
+ Mycket bra recenssioner
+ Länkaget
+ lätt
- Ellsworth verkar ha dåligt rykte lite här och var
- Är den för lätt? Håller den för mina 95 kg kött?
Detta är mina tankar och jag är öppen för inputs.
Några frågetecken är ju:
5-spots länkage?
Ellsworths rykte?
Kommer Epiphany tåla mig?
Tacksam för hjälp, Jag vill ju cykla!
/Christofer