....

....
Musik som du älskar och som passar, prova lite nedstämd pop om kärleksproblem, alltid mysigt. Eller ngn musik som tar ut din vrede, förbannad och ångestladdad musik.

....
Löptränar. Inte cykling, styrketräning eller nåt annat. Löpning är det som gäller. Endorfinerna efter milen sparkar igång mig nåt brutalt verkligen, plus att det ger en tillfälle att ösa på och ta ut eventuella aggressioner.

Desto bättre är jag en kroniskt glad skojare som sällan är nere, men självklart finns det ju bättre och sämre dagar.

/J

....
Tar med mig en flaska starkt, lite musik, ett par vänner och sätter mig vid sjön!
Av någon konstig anledning försvinner då alla världens problem!

....
Chuck Berry och styrketräning på vardagsrumsgolvet funkar rätt bra har jag märkt. Eller att se på film, men det är mest verklighetsflykt och man bör se upp så man inte ser en rulle som gör det sämre. "Walk the line" när man saknade någon man borde ha engagerat sig i är ingen bra idé. :)

....
Alkohol och depp funkar dåligt. Om man känner sig deppig ska man låta sig själv deppa ett tag. När man sen känner att orken kommer tillbaka så ser man till att träffa gamla kompisar och har det kul. Sen kliver man på alkoholen som en booster på slutet. Cyklingen var med hela tiden, men den tänkte man inte på.
/J

....
Dricker öl eller vin nonstop i ca 48 timmar, funkar även när man är manisk.
Eller så masturberar jag med en nallebjörn mellan skinkorna och sjunger carly simon låtar.
Fast det bästa är som. några ovanstående sagt, ut och ge dig själv en redig dos endorfin men lite hård fysisk aktivitet

....
Ungefär som Vito men jag masturberar dock enbart till Mcgyver när han skall bygga en ångdriven gummibåt utav en tändsticka..

Eller så kladdar jag i paint...

Supra222.png

// Patrik

....
Folk är livrädda för att vara deppade. Rädslan att vara deppig och förtränga det med att fullboka sig med aktiviteter kan vara dumt i längden. Bejaka depressionen en stund emellanåt. Hitta sedan nya krafter och gör något trevligt.

....
3 sesonger av battlestar galactica ;)

Själv är jag en hejjare på att strö salt i såren och göra det hela värre (gärna med hjälp av musik) men jag har märkt att bara jag "tar mig lite lätt i kragen" och går o träffar några kompisar eller helst som Eric W sa, pysa iväg nånstans mysigt med tillbehör...ahh....

....
Fysisk aktivitet är väl den äldsta rekommendationen mot deppighet/deppresion.
Personligen så känner jag att ett intensivt aikidopass är ultimat. Man får både svettas och anstränga sig tillräckligt för att få endorfin-belöning, man får massor av positiv kroppskontakt med andra människor och man måste koncentrera sig så mycket på träningen att man inte kan tänka på annat (ex jobb/familj...) under tiden. Självklart borde alla kampkonster/sporter där man kramas mycket funka lika bra ;)

....
Bryter ihop och kommer igen med dubbel effekt .Alkohol och sånt funkar dåligt däremot träning och så det där som man gör med någon annan funkar bäst .Det är ju också fysisk aktivitet det frigör massa endorfiner så att man mindre deppig

....
oj finns många grejjer som funkar

som många redan sagt ovan:

light:
spinning
löpa (trökit)
musik
vänner (om man har några det kanske är detta som är roten till problemet)

medium:
tokrunka
supa såklart

hardcore:
hmm gör nåt radical du inte testat innan kan få oanade följder typ gå med i fightclub

....
Käkar råa äggulor så jag blir tjock och ännu olyckligare, sen kan jag tänka tillbax på hur lycklig jag var innan alla ägg och då kan jag le lite.

Tillbaka
Topp