Adapter för Reba Team och Juicy 3

backdani

Ny medlem
jag köpte en ny reba team gaffel och märkte att jag behövde en adapter för att montera min juicy 3 på min 185 mm skiva. Min cykelhandlare beställde en 6 tum till 7 tum pm adapter åt mig. Nu när jag kommer hem märker jag att det inte verkar gå att montera den. Behöver jag några extra muttrar eller har jag fått fel adapter?

Bilagor

• P1010711.JPG
    P1010711.JPG
    80.5 KB · Besök: 24
  • P1010709.JPG
    P1010709.JPG
    49.5 KB · Besök: 29
tack så mkt för tipset om brickorna. konstigt att det inte följde med i påsen.... så här blev det tillslut. nu ska det bli spännade att testa den nya gaffeln... ;)

Bilagor

• P1010712.JPG
    P1010712.JPG
    78.3 KB · Besök: 23
Jag kunde tyvärr inte montera fler brickor eftersom jag då inte skulle kunna skruva fast själva skruven. Men det kanske finns tunnare brickor?

Noterade att det är Hayes-adapter till Avid-oket i bilden ovan. Jag ska själv beställa nya adaptrar till mina Avid-bromsar och naturligtvis råkar Avid-adaptrarna vara slut.

Kommer det funka med ett annat märke på adaptrarna? /Daniel

Daniel S skrev:
-------------------------------------------------------
> Noterade att det är Hayes-adapter till Avid-oket
> i bilden ovan. Jag ska själv beställa nya
> adaptrar till mina Avid-bromsar och naturligtvis
> råkar Avid-adaptrarna vara slut.
>
> Kommer det funka med ett annat märke på
> adaptrarna? /Daniel

Hayes kommer funka eftersom de har samma storlek på skivorna som Avid, 160/185/203. Shimano, Magura, Formula, Magura mfl har 180 mm som mellanstorlek vilket då inte funkar.

Daniel S skrev:
-------------------------------------------------------
> Tackar! Ska köra 140mm bak och 160mm fram (med
> samma typ av adapter) så då borde alla märken
> på adaptrar funka för mig. / Daniel

För gafflar med Post mount fäste som på bilden behövs ingen adapter för 160mm skiva, har du IS fäste på gaffeln behövs det däremot.

Tillbaka
Topp