Aero-lvg som tar 32mm-däck

• Trådstartare Trådstartare .A.
  • Start datum Start datum
3T Exploro?

F3CDCEF0-2EDF-4F7C-B7EB-DB1B6D452257.jpeg

Senast ändrad:
Tack för tipsen! Ska kolla upp dem. Jag har redan en CX som tar 40mm däck. Mitt eget vindfång är lika, men cykeln borde gå att trimma lite på. Herregud, jag är ju motionär! Då är varje sekund dödsviktig :-) Garaget rymmer en cykel till.

tinkerbell sa:
Sixten Fors sa:
thomalin sa:
Skitliten cykel med små (584 mm) hjul. Inget för cyklist >180 cm, typ.
Så du menar att rullomkretsen på däcket är ett helt ointressant mått?
Vad jag menar är att det finns andra cyklar som 1) är lika aero, 2) finns i två storlekar som är större än 3T's största cykel, 3) tar bredare däck på 622 mm fälg än vad Exploro gör och 4) kostar typ hälften https://happyride.se/forum/read.php/1/3330122/3333020#msg-3333020

Sixten Fors sa:
tinkerbell sa:
Sixten Fors sa:
thomalin sa:
Skitliten cykel med små (584 mm) hjul. Inget för cyklist >180 cm, typ.
Så du menar att rullomkretsen på däcket är ett helt ointressant mått?
Vad jag menar är att det finns andra cyklar som 1) är lika aero, 2) finns i två storlekar som är större än 3T's största cykel, 3) tar bredare däck på 622 mm fälg än vad Exploro gör och 4) kostar typ hälften https://happyride.se/forum/read.php/1/3330122/3333020#msg-3333020
Om vi tar Canyon Aeroad som varit uppe tidigare i tråden så finns den i en storlek större, och då är 3T Exploro med modern med flackare gaffel och kortare sadelrör. Länge hjulbas har den också. Bägge i XL då. Tar dessutom större däck även på 622-fälg. Givetvis inte lika aero, men säkert mer mångsidig - om det nu är det man vill ha. Fast egentligen tycker jag inte att 3T Exploro platsar i facket LVG.

Och ja, det finns massor av andra exempel som du kan dra upp, men skitliten vet jag inte om en 59-ram skulle kunna klassas som. Själv är jag 178 (du skulle säkert inte kalla mig dvärg av respekt för alla småväxta), men en 54 brukar lagom för mig, då finns det ofta minst 2 storlekar större som passar dem som är längre innan man kommer upp till ramar i storlek 60+. Typ.

Tillbaka
Topp