aero sadelstolpe

aero sadelstolpe
tja, jag har precis köpt en racer med aero ram, jag köpte den begagnad och ägaren innan hade blivit bestulen på massa grejor bla sadelstolpe och nu när jag ska hitta delar till allt kom jag på att det kanske hade varit snyggt med en riktig aero stolpe istället för en vanlig stolpe som på bilden. I nuläget ser det ut som på bilden jag hittade på google och jag hade velat ha det så att sadelstolpen fyllde ut hela hålet istället för adaptern, några idéer? tips på billiga aero stolpar?

tack på förhand!

Bilagor

• 471344866_454.jpg
    471344866_454.jpg
    17.2 KB · Besök: 45
aero sadelstolpe
I princip varje enskild cykelmodell som inte använder sig av en vanlig rund stolpe har i regel en unik form på sadelröret och därmed även tillhörande stolpe. Om inte ramtillverkaren själv erbjuder en passande stolpe är sannolikheten ungefär noll att du kommer hitta något annat alternativ som gör det.

aero sadelstolpe
Det där är väl iofs ingen "racer", utan en bancykel? Hoppas att inte förra ägaren sa att han även blivit på växlar och bromsar, det kommer nog bli svårt att hitta växlar som passar på den cykeln t ex, men det visste du väl antagligen redan.

aero sadelstolpe
Aa ska skriva till dem:) snackade lite snabbt med dem i deras chatt och då berättade de att de inte sålde den modellen längre men efter att jag har forskat i det lite verkar det som att nya modellerna har samma ram och stolpe så jag ska försöka få tag i en sån:)

Tillbaka
Topp