Åka bort och cykla hem.
En väninna frågade med mig om jag ville följa med på en lite längre cykeltur och det är klart att jag är på. Jag tyckte vi kunde ta en 200k hemifrån men hon ville hellre åka söder ut och cykla hem. Jag tog på mig uppgifter att kolla vilka möjligheter som finns att transportera cykel och lite bra vägar hem.
Har 3 dagar på oss, typ åka nattåg neråt på en torsdag sen cykla 25-30 mil om dagen och vara hemma på söndagen. Kan man flyga? Packa cyklarna i papplådor som man lämnar på flygplatsen?
Ett alternativ hade varit att ta färja till Holland (finns det från Göteborg tex?)
Bästa hade varit att få cykla med vinden som oftast blåser från väst denna tid på året. Annat? Tja vi bokar boende på airbnb längs med vägen.
Hur löser vi transporten av cyklar?
Har 3 dagar på oss, typ åka nattåg neråt på en torsdag sen cykla 25-30 mil om dagen och vara hemma på söndagen. Kan man flyga? Packa cyklarna i papplådor som man lämnar på flygplatsen?
Ett alternativ hade varit att ta färja till Holland (finns det från Göteborg tex?)
Bästa hade varit att få cykla med vinden som oftast blåser från väst denna tid på året. Annat? Tja vi bokar boende på airbnb längs med vägen.
Hur löser vi transporten av cyklar?