Åkers styckebruk-Trosa

WSMC

Aktiv medlem
Åkers styckebruk-Trosa
Någon som har trevliga småvägar ni kan rekommendera mellan Åkers styckebruk(behöver inte var närmaste vägen)och Trosa. Gärna grusvägar, men framförallt med lite trafik.
Fordon är cx/xc.
Tack på förhand.

Oskar

Aktiv medlem
Åkers styckebruk-Trosa
Det finns ju en hel del fint i de trakterna men jag tycker nog att vägen längs Klämmingens östra strand är obligatorisk :-)

Jay Jay

Aktiv medlem
Åkers styckebruk-Trosa
Från Åkers styckebruk cyklar du väster om marvikarna till Skottvång (kollar du i Trailforks finns det stigar hela vägen dit som faktiskt inte är värre än att du tar dem på cx. Från Skottvång cyklar du längs grusvägen ner till Laxne, cykla genom Laxne och efter ngn kilometer svänger du vänster över bron som tar dig över till Klämmingens östra sida. Följ vägen ner till Gnesta.
tyvärr har jag aldrig cyklat längre ner än så men ngn annan kan säkert en fin väg mellan Gnesta och Trosa.

mzi

Aktiv medlem
Åkers styckebruk-Trosa
Om du börjar på västra sidan av Marvikarna som Jay säger så kan du ansluta till denna rutt

WSMC

Aktiv medlem
Åkers styckebruk-Trosa
Det finns ju en hel del fint i de trakterna men jag tycker nog att vägen längs Klämmingens östra strand är obligatorisk :-)
Tack, ja den grusvägen ser riktigt fin ut!
Vet du möjligen om det går att ta sig på småvägar från ca Dillnäs till Väsby(alltså närmare vattnet än att fortsätta "stora vägen")?

WSMC

Aktiv medlem
Åkers styckebruk-Trosa
Om du börjar på västra sidan av Marvikarna som Jay säger så kan du ansluta till denna rutt

Kalas, den länken gav bra med inspiration till fina vägval.
Tack!

WSMC

Aktiv medlem
Åkers styckebruk-Trosa
Från Åkers styckebruk cyklar du väster om marvikarna till Skottvång (kollar du i Trailforks finns det stigar hela vägen dit som faktiskt inte är värre än att du tar dem på cx. Från Skottvång cyklar du längs grusvägen ner till Laxne, cykla genom Laxne och efter ngn kilometer svänger du vänster över bron som tar dig över till Klämmingens östra sida. Följ vägen ner till Gnesta.
tyvärr har jag aldrig cyklat längre ner än så men ngn annan kan säkert en fin väg mellan Gnesta och Trosa.
Det var riktigt fina vägar även mellan Gnesta och Trosa!
DSC_0213.JPG
DSC_0214.JPG
DSC_0222.JPG
DSC_0223.JPG
DSC_0230.JPG

glitch

Aktiv medlem
Åkers styckebruk-Trosa
Såg superfint ut! Nu blev jag grussugen.
Håkan fixar du en fin gpx med start och stopp på samma plats så man kan ta bilen dit ;-)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer