Akta hunden din jävla dåre!!!

• Trådstartare Trådstartare NoR
  • Start datum Start datum

NoR

Ny medlem
Får man skrika ut vad som helst när man blir äldre och rutten?
Åtminstone en sak att se fram mot när kroppen inte håller med längre.

Side note: Hunden var kanske 25 meter från min cykel.

Skriv in era tant och gubb cykel erfarenheter.

Jag tvärnitade 10 cm framför en golden (tror jag) häromveckan till tantens förskräckelse. Glömde att plinga innan. Mitt fel, skäms på mig.

Andra kommentarer jag hört annars:

"Anpassa hastigheten!"
Svaret: "Koppla hunden!"

"Du kan väl plinga för i helvete!"
Svaret: "Jag SKREK! Hör du dåligt?"

Och så en dåre som försökte sig på en wheel kick tai chi style, i slow motion liksom, för att skydda sin jycke som jar inte var i närheten av.

Haft fler incidenter, men kommer inte ihåg alla. Har börjat förtränga dem.

Jag bara cyklar vidare, orkar inte tjata med 80 år gamla tanter.
Massor med tanter där jag bor och hundarna är viktigare för dem än deras egna liv.
Dock volymen på deras röst visar att dom inte är så svaga som dom ser ut....

Senast redigerad av en moderator:
Förra veckan när jag passerade en gubbe på en kombinerad gång- och cykel-bana hörde jag ett väldigt engagerat "DET HÄR ÄR EN TROTTOAR FÖR HELVETE!".
Sån skall jag bli när jag blir stor för om man blir så arg för så lite har man inte många allvarliga problem i sitt liv

Jag, gubben i detta fall, mumlade 'jävla blindstyre' åt en gångare som backade in i min cykel igår.
Jag var såpass med att han trodde sig vara ensam ute i hela stan så jag höll krypfart som tur var.
Kor har intelligentare uppsyn än en del ertappade gångtrafikanter, jag lovar.

Det är enda gubb cykel erfarenheten den här veckan för min del.

Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Prova att skrika tillbaka. "Akta dåren din jävla
> hund!"

haha vem var det nu som var gubben i dramat, eller var det nån smyg göteborsk gen som slog till där?

Mårten skrev:
> Prova att skrika tillbaka. "Akta dåren din jävla
> hund!"

haha klockrent!

Den roligaste situation jag varit med om var när tanten började skälla ut sin hund när jag höll på att köra på den. Hon förklarade för mig att hon talat om för hunden flera gånger att den inte fick springa ut framför cyklar.

Stod med min cykel utanför åhlens i stockholm för ett par år sen, på trottoaren. En snubbe med ölburk i handen vinglade in i mig och hans reaktion var att bli skitsur för att jag "cyklade" där. Dessutom käftade han i flera minuter innan han vinglade vidare.

Denna är min absolut värsta:

Gubben som jämförde mitt stillastående gränslandes cykel (med fötterna i backen) på sidan av ett löparspår med om jag "i full fart" kört bil på samma löparspår. Det var visserligen cykling förbjuden på löparspåret (som jag inte cyklade på, jag kom från en sidostig och stod och väntade in en kompis) men jag hade ändå väldigt svårt att förstå hur farbrodern tänkte. Hans fru såg rätt generad ut när jag gick efter farbrodern för att förhöra honom om vad han egentligen menade.

Senast redigerad av en moderator:
imrog skrev:
> Ge hunden en chokladkaka.... Sen cyklar du
> vidare..... :-)

Du vet att hundar kan bli förgiftade och dö av choklad va?

Jag cyklade i mycket måttlig fart förbi en trött lunkande hund på ungefär 1,5 meters avstånd. Gubben skrek högt och jag stannade för att be om ursäkt. Han var över åttio, sur och gaggig, men det visade sig att han var gammal tävlingscyklist och tydligen kommit trea i SM på trettiotalet någon gång. (Det här var för tio år sedan ungefär. Om det nu är någon som räknar årtal och tycker han var väl ung för att vara tävlingsmässig då...)

Jag undrar fortfarande vem det var. Det här hände uppe i Kiruna, och det borde inte finnas så många Kirunabor med sm-medaljer i cykling överhuvudtaget, så det borde gå att kolla upp det ganska lätt. Om han nu bodde där då vill säga.

Naugas skrev:
>
> Jag undrar fortfarande vem det var. Det här
> hände uppe i Kiruna, och det borde inte finnas
> så många Kirunabor med sm-medaljer i cykling
> överhuvudtaget, så det borde gå att kolla upp
> det ganska lätt. Om han nu bodde där då vill
> säga.

Maila förbundet och fråga om de har något arkivmaterial över 30-talet då?

Naugas skrev:
> imrog skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ge hunden en chokladkaka.... Sen cyklar du
> > vidare..... :-)
>
> Du vet att hundar kan bli förgiftade och dö av
> choklad va?
>

Ja..... Men är hunden kopplad så kan hundföraren hindra det...

Jag blev en gång slagen med ett paraply av en gammal tant som tyckte att jag och min kompis åkte för fort på en skogsväg. Nu var hon rätt gammal, så det var ju inget hårt slag..

En annan gång spottade samma kompis en bra bit ifrån några som gick i skogen. En av dom reagerade med ett "oh, trevligt" varpå kompisen svarade "smaklig måltid"

Jag hade en tant på cykel till jobbet för några månader sedan som vinglade fram och tillbax i en uppförsbacke. Jag tänkte jag smiterförbbi när hon vinglar åt ena hållet. Inget märkvärdigt. Kör om folket till jobbet händer lixom dagligen.

Men FYYYYYY, så skulle jag INTE göra!!

Jag skulle minsann plinga när jag körde om på FEL sida fick jag höra skrikandes efter mig.

Håll dig på rätt sida då tänkte jag och cykla vidare. Vissa har visst inte bättre för sig.

Så länge man har visat tillbörlig hänsyn till sin omgivning så tycker jag att man lugnt kan cykla vidare eller stanna ( oftast bäst att ha cykeln mellan sig och den man diskuterar med ) för en sansad diskussion. ;)

Tillbaka
Topp