Åldersbestämma Cannondale racer, Hjälp!

Hej, har en Cannodale Supersix evo ultegra som tyvärr stått och samlat damm sista 2 åren, skaffa aldrig barn!
Till sak, den skall ut till försäljning men jag lyckas fasen inte hitta tillverkningsår.
Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta ?
(vill inte sälja den, men då mitt hår på bröstet är obefintligt så tog jag och min fru ett gemensamt beslut om att sälja)

Tack på förhand
Anders

cykel.jpg
cykel1.jpg

Tack så mycket för dom snabba svaren, kanske vågar passa på att fråga om ett lämpligt prisintervall?

Tack på förhand
Anders

cykel2.jpg
cykel3.jpg
cykel4.jpg
cykel5.jpg

Säg till frugan att hon får bättre betalt för cykeln om ni väntar med att sätta ut den på blocket till nästa vår. Vätternrundan är väl i september i år och alla som ska köra har redan köpt cykel.
På så sätt köper du dig lite tid. Har du tur är förhållandet över innan nästa vår och då kan du behålla cykeln.
(50% av alla förhållandet spricker under småbarnsåren så oddsen är hyfsade)

Säg till frugan att hon får bättre betalt för cykeln om ni väntar med att sätta ut den på blocket till nästa vår. Vätternrundan är väl i september i år och alla som ska köra har redan köpt cykel.
På så sätt köper du dig lite tid. Har du tur är förhållandet över innan nästa vår och då kan du behålla cykeln.
Ja visst är det märkligt hur dom nosar rätt i dom saker som står en som mest kär, lägger upp en långtidsplan säkert med notiser i almanackan "Påminn maken om cyklarna tar rätt mycket plats i förrådet" "du ska inte ta o sälja cykeln? var ju ett tag sen du körde på den". Likt tortyr eller smygreklam.
Visst visst om man nu jämför tid som jag masserar frun eller polerar cykeln så snackar vi nog 90/10 favör cykeln.

Men när dom tror att dom tagit scalpen och triumferande fått sin vilja igenom.
Så låter jag min långtidsplan verka igenom likt vatten som suger sig upp i ändträt på en panel som ligger för tajt mot altanen.
*Låt jakten på nästa cykel börja

Hej, har en Cannodale Supersix evo ultegra som tyvärr stått och samlat damm sista 2 åren, skaffa aldrig barn!
Till sak, den skall ut till försäljning men jag lyckas fasen inte hitta tillverkningsår.
Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta ?
(vill inte sälja den, men då mitt hår på bröstet är obefintligt så tog jag och min fru ett gemensamt beslut om att sälja)

Tack på förhand
Anders

Visa bilaga 506439Visa bilaga 506440
Det är en supersix, men inte evo. Då hade de stått på ramen. Gissar på 2015 men styrlindan verkar vara annan kulör.

Inte så säkert. Sug på den här artikeln:

Du har missat pandemin va? Nästa år lär det finnas mer att få tag på = lägre priser på beg än nu när de är skyhöga.

+1 ´. Priserna har ju fan aldrig varit så höga på begagnat som de är nu, hur stort suget än varit på begärde cyklar inför säsong/vättern. det är ju alla fall inte självklart att man får mer för den i vår

Lägg ut den för 20-30 000 kr - får du den såld är det ju bara att gratulera. Får du den inte såld så är ju det problemet löst ;)

Ps. Cykelbristen lär inte löst sig i vår såvitt jag förstått i diverse krönikor och artiklar på nätet. Men kan såklart ha fel :)

Tillbaka
Topp