Aldrig mer race face

gianter

Ny medlem
Aldrig mer race face
Nu blir man lite trött.... först pajjar gängorna på mitt race face vevparti(kan till viss del bero på mig) och nu har mitt tre månader gamla race face srx vevlager också gått sönder. Det glappar och knakar men ändå får jag inte ut någon garanti på det. Även om srx lagret är ett av raceface billigare lager så borde det hålla i mer än några månader, tycker jag.
Nån annan som har upplevt samma dåliga kvalitet på srx lagret, och har ni något bra tips på nytt vevlager?

Senast redigerad av en moderator:
Aldrig mer race face
Läs på MTBR så ser du att de allra flesta har haft massor av problem med många olika ISIS-vevlager, oavsett märke i stort sett.

Jag har också ett SRX som är på väg att ge upp. Det har hållt i ett drygt år, men då har jag haft isär det vid några tillfällen och fettat in det.

Jag har beställt ett nytt FSA Platinum som ska ersätta det..

Aldrig mer race face
Jag tror också att det blir ett FSA platinum från cyclecomponents för min del, bara att hoppas att det håller bättre. Hur gör du för att få isär lagret och fettat in det? Har aldrig provat det.

Aldrig mer race face
Vad är det för dålig butik som inte ger dig garanti på lagret? Det är två års garanti på tillverkningsfel i det här landet. LBS brukar lämna ett men du ska kunna vända dig till den svenska generalagenten.

Aldrig mer race face
Race Face SRX-lagret var buslätt att plocka isär. En snutt plaströr mellan de två halvorna bara, trillar isär av sig självt när det är löst i stort sett. Antagligen därför det kommer in vatten i det också.

Är dålig design ett tillverkningsfel? Hur länge måste ett vevlager hålla? Jaguarverken brukar ju vara väldigt generösa med garantier annars.

Aldrig mer race face
Men du ska väl inte drabbas av vad Jaguarverken tycker och tänker? Det är väl ändå handlaren som sålt det som ska stå för det hela? Det är ju inte du som konsument som ska drabbas.

Aldrig mer race face
Har man köpt cykeln hos en lbs som monterat och justerat cykeln borde det inte vara några problem att få det på garantin om man inte misskött cykeln eller kört typ 3000 mil på tre månader. Fick ett nytt XT-vevlager efter ett par månader utan problem och jag vet flera som fått just XT-vevlager utbytta.

Vilken lbs rör det sig om?

Aldrig mer race face
Banan Skrev:
-------------------------------------------------------
> Men du ska väl inte drabbas av vad Jaguarverken
> tycker och tänker? Det är väl ändå handlaren som
> sålt det som ska stå för det hela? Det är ju inte
> du som konsument som ska drabbas.

I det här fallet verkar det vara jaguarverken som bestämmer om jag får garanti eller inte.

Det är så här att de lagret jag har nu har jag fått på garantin en gång men då var det för att det var 1 års garanti på cykeln som jag fick det. Kan det bero på det att jag inte får ett nytt nu?
Det borde ändå vara garanti på en produkt som man redan har fått på garantin en gång tycker jag.
Fattar ni vad jag menar eller har jag bara fummlat till allt?

Tillbaka
Topp