Alebikepark

Alebikepark
Fortfarande ingen som kan erbjuda en bilplats? Cykeln står nerplockad och färdig att lastas in isåfall! Nås snabbast på nummret i profilen.

Alebikepark
Jag var där i början av Maj med min HT vilket inte gick så bra...

Dock sa en av funktionärerna att dom skulle anlägga lite enklare slingor i själva skidbacken, med S-kurvor och sånt.

Nån som vet om det är klart än?

Alebikepark
Stork: Ja, det finns en ht-kompatibel slalombana i skidbacken. Grym kurvtagningsträning eftersom svängarna inte är doserade... :)

Annars borde spåret du hamnar på om du åker in i skogen "på vanliga stället" och sen håller höger hela tiden funka fint med ht. Det spåret går ju på hällar och träbroar.

Alebikepark
Hej

Testade det "högra spåret" och det var körbart med HT men bara knappt, jäklar vad det hoppade och slog när man drog på lite.

Men slalombanan låter intressant, blir att testa nån dag!

Alebikepark
Slalomspåret i backen är ett spår där ett par slalompinnar har satts ut i backen. Inget har grävts eller gjorts. Det är ganska kul när man ökar farten lite då det inte är doserat i kurvorna och hjulen börjar släppa. Hittar vi bara alla delar till tidtagningen (startpinnen är borta) så kan detta spåret bli riktigt kul :).

Vi hade besök från Tom Pro från Gravity logic i söndags och han sa det behövs lättare spår (vilket vi också har haft i tanke att göra). Så vi skall börja med ett grönt spår i veckan hade vi tänkt men det tar nog lite tid innan det är körbart.

Alebikepark
Tjoho!
Gissar att liften går imorgon, men hur är föret i backen? Det är de ca 70 meterna från liften fram till skogen jag är bekymrad över, inte kul att dra in i skogen med 2kg lera på varje hjul....

Alebikepark
Jepp det är öppet imorgon 17:30-20:30.

De där 70m som du snackar om kan vara kladdiga. Om det fastnar på däcken mm vet jag inte då jag inte provcyklat den biten när det varit blött. Det finns ju lite risk för regn imorgon vilket kan vara bra för då rensar det ju bort leran bättre.

Tillbaka
Topp