Delar med mig en reflektion efter dagens Hellas cykeltur.
I suck at this, big time!
(Eller kan det faktumet vara inbakat i hela det här med att vara nybörjare?)
Men det betyder inte att jag kommer att ge upp eller nåt utan att jag behöver göra nåt åt det.
Problem #1: Jag har hittils aldrig cyklat med någon annan (som är längre än 115cm och inte går på dagis/förskoleklassen) så jag har varken nån referens eller nån som kan rätta till/ dela lite tips "live" alltså på plats. Youtube eller snack i efterhand blir alldeles för abstrakt.
Problem #2: De stigarna där jag har "tränat" mina (o)fardigheter är ett skämt jämfört med den lättaste stigen i Hellas.
Problem #3: Färgerna på stigarna kan vara missvisande. Plus att jag faktiskt råkade gå vilse ett par ggr. då jag antingen "bytte färg" eller körde helt offroad. Ej optimallt för självförtroendet.
Behöver bli bättre på att följa spår och kanske ha bättre hjälp av teknologin än gps:n i min mobil.
Nu. Jag är säker på att visa delar av gröna spåret inte är "gröna". Vad säger ni?
Exhibit A) Jag var tvungen att bära upp cykeln som ni kan se...
Exhibit B) WTF(!)
Ja, trots allt var det en väldigt rolig och givande upplevelse och jag kommer att åka dit ofta. Att fixa MTB lektioner blir nästa projekt. Någon som känner till nåt som är bra? Gärna privata innan jag kan tänka mig vistas i grupp ;)
Och sist men inte minst:
Problemet med glipan är tyvärr inte löst.
Passar på tacka de tre glada cyklisterna som hjälpte mig hitta Milbanan.
Ber hemskt om ursäkt till en cyklist som körde utför och träffade mig (lite för nära) på väg upp.
Edit: stavfel, autokorrekt plus att jag fortfarande kämpar med "en/ett"..