Alla dessa gubbar

Alla dessa gubbar
Tröttnade på att läsa tråden nyss, men vad gormar ni om tutfolket för? Har ni missat att vi nu är med i europa (som om vi inte var det förr?), det är ett led i kontinentaliseringen och för att möta det sydländskt varma växthusklimatet, som vi nu får lov att träna oss i tutandets ädla konst! Samtidigt drar vi ned polisens resurser, och låter folk göra upp i bästa samförstånd, i en känsla av omtanke och respekt! Tutan behövs i allt fler fall, för att överrösta de med paraply och mp3-försedda vingelcyklisternas egna tinnitusljud.

Alla dessa gubbar
StaffanS skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför anses det som en grov förolämpling att
> använda tutan i Sverige?
> Tutan är ju jättebra att använda om man vill
> få lite uppmärksamhet eller tala om att man
> tycker att någon annan bär sig lite klantigt
> åt.
> Jag håller också med Whirren; Fiat-tutor låter
> bra mycket trevligare än andra.

ja det är också en grov förolämpning. i alla fall om någon tutar på mig då syftet inte är att varna för fara. om någon ligger bakom utan att man märker är det aningen finare att signalera med en blinkning med helljusen liksom bilar signalerar sinsemellan.

råkade idag ut för en bilist som körde in i cykelfältet mitt framför mig på cykeln. jag var tvungen att sakta ner tvärt och ta tag i bilens front varpå jag råkade vika in backspegeln på den. nåra hundra meter längre fram springer liraren, värsta sortens stekare, ut ur sin VW stadsjeep och drar ner mig från cykeln då jag fint står och trackstandar i väntan på grönt. han börjar jamsa om nån buckla, som jag inte orsakat (helt garanterat då den var över en halvmeter under backspegeln. jag sticker och han kör efter mig till varje pris. över trotoarer och mot enkelriktat. han menar att jag skall pröjsa på plats varpå jag fint förklarar att han inte under några omständigheter har någon rätt att röra mig igen. sedan hittar jag en trafikerad enkelriktad gata och cyklar upp för den. har aldrig slagit någon förut eller ens övervägt detta men idag när han stod där och fräste spott i ansiktet på mig hade jag god lust.

Alla dessa gubbar
Jag läste om en liknande situation i lokalblaskan. En skogstokig snubbe förföljde en kvinna på damtralla på samma sätt - på trotoarer, mot enkelriktat m.m. samtidigt som han ropade att han skulle ta död på'na.

Rör det sig om samma gubbe måhända? I sådana fall är det ett riktigt psykfall som inte har några som helst betänkligheter för andras säkerhet i trafiken, och äventyrar andras liv och hälsa. En sådan borde stoppas och tas bort från trafiken. Inte undra på att han har bucklor på bilen om han kör som han gör.

Arg kan man bli, men att försöka ta lagen i egna händer och agera som nå'n desperado på rymmen är aspotelut inte okej. Gör en polisanmälan! Vårdslöshet i trafik om inte annat! Har du regnummret?

Alla dessa gubbar
Hm, man vet inte vad det finns för skumma typer i bil så det kan vara klokt att hålla inne med olika skojiga gester...träffade på en riktigt lustig prick för ett tag sedan, då körde jag bil, annars hade det varit ännu mer obehagligt än det var. Även det en stekarkille, är det något karaktäristiskt eller? Utan att gå in på vad som hände så var han helt crazy, isch för att cykla där en sådan kör bil.

Alla dessa gubbar
Pata2 skrev:
-------------------------------------------------------
> Lär er upprepa följande fas "-Gå och sug på
> ett avgasrör"

tack för tipset. jag kanske var aningen mer diplomatisk när jag försökte komunicera med denna kille. det var först när jag insåg att han var helt "one-way-minded". han ljög dessutom som ett alika. som jag insåg att det bästa var att hitta en enkelriktad väg för mig själv att glida in på.

Tillbaka
Topp