gyttorparn
Aktiv medlem
Allebike polestar??
Jahopp, har ni sett den biken? Öhlins,xt, trådlös dropper mm för 35 lakan, är väll inte 1a april idag? vad har jag missat?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så den har altså kostat 35 hela tiden?Du har missat nästan två år: https://media.polestar.com/us/en/me...-mountain-bike-in-collaboration-with-allebike
Den versionen har väl kostat och kostar väl fortfarande 99k.Så den har altså kostat 35 hela tiden?
Den versionen har väl kostat och kostar väl fortfarande 99k.
Det kan man lugnt säga, bara gaffel och dämpare kostar 25k?Känns som extremt bra pris.
Jag har en i Lund om du vill testa, är själv 182 men den är på gränsen för stor för mig, iof van vid små ramar sedan tidigareÄr som sagt riktigt sugen men tror att jag vill ha storleken större (som inte finns). Finns det någon nära Malmö/Lund som har en Alpha i storlek L så att man skulle kunna undersöka/testa ut storlek?
Min befintliga Royal är i storlek XL.
Du får det att låta som något dåligt!?Den är ju inte för alla heller, men billig! Remote tex saknas ju.
Bara 125mm dropper och tvingade till trådlös ser jag däremot som en stor nackdel.Den är ju inte för alla heller, men billig! Remote tex saknas ju.
Är det tvingande till trådlös dropper? Det går inte att dra invändigt?Bara 125mm dropper och tvingade till trådlös ser jag däremot som en stor nackdel.
Konstigt för min dropper är 150mmBara 125mm dropper och tvingade till trådlös ser jag däremot som en stor nackdel.
Jag är också 182cm, kör helst Medium ramar och tycker polestar m/l är perfekt för mej, behövde inte ens byta till kortare styrstam, så är man över 185 tror jag den känns litenJag har en i Lund om du vill testa, är själv 182 men den är på gränsen för stor för mig, iof van vid små ramar sedan tidigare
Dom ville ha längden på köparen för att se vilken dropper som är lämpligast ?Jaha man kanske kan få längre men i specen står det 125mm...
Har vit XT. Trevlig hoj, sitter lite högt och lite långt bak. Bytt sadel.Någon som köpt Polestar-varianten med Öhlins dämpare för 30/35k och kan berätta lite om era intryck av cykeln?
Jag slog till på en svart med dropper (35k) är 182cm lång och tycker den blev perfekt i storlek utan att behöva ändra styrstam, har bytt till ett styre med lite högre raise (30mm) är jättenöjd med biken, första svängarna var växlarna lite ” huggiga” fjädringen lite stel osv men nu när den är inkörd växlar den som en dröm och fjädringen är faktiskt så bra som många har sagt att öhlins är, rötter och stenar suddas ut och cykeln är jättestabil men ändå lättsvängd, utför är det bara damma på och uppför klättrar den mycket bättre än min tidigare trek fuel ex 8 ?Någon som köpt Polestar-varianten med Öhlins dämpare för 30/35k och kan berätta lite om era intryck av cykeln?
Du som har cyklat ett tag nu, hur är hojen? Är det mer en stig hoj eller mer en xc hoj?Jag slog till på en svart med dropper (35k) är 182cm lång och tycker den blev perfekt i storlek utan att behöva ändra styrstam, har bytt till ett styre med lite högre raise (30mm) är jättenöjd med biken, första svängarna var växlarna lite ” huggiga” fjädringen lite stel osv men nu när den är inkörd växlar den som en dröm och fjädringen är faktiskt så bra som många har sagt att öhlins är, rötter och stenar suddas ut och cykeln är jättestabil men ändå lättsvängd, utför är det bara damma på och uppför klättrar den mycket bättre än min tidigare trek fuel ex 8 ?
Jag ska sälja min alpha (2021) och hade tänkt köpa mig en ny ”polestar edition” nu ser jag dock att den bara finns i en storlek. Jag är bara 173 :(
Vill inte ha den ”vanliga” varianten då den både är ful och dyrare.
Är det omöjligt för mig att ha en polestar tror ni eller bör det funka om man tjatar till sig 170 vevarmar tex?
Tack för svar, tankarna snurrar här nu :)Jag tycker att storleksrekommendationen av Allebike går till för stora åkare. Till 173 cm borde cykeln passa. Kanske vill du byta till en lite kortare stam. De flesta cyklister märker ingen skillnad av 3% i vevarmdlängd, men du skulle kunna byta.
Jag hämtade min för ett par veckor sedan och jag bad honom sätta dit en utvändigt dragen dropper. Det blev en TranzX fast med XT-remote. Inte den snabbaste dropper jag testat men den gör jobbet tills jag hittar en beggad trådlös till rätt pris. Dragningen blev clean och jag tänker inte ens på att den är utvändig.Beställt en nu <3 tyvärr fanns de med dropper inte kvar så det fick bli en utan.
Är det bara trådlös som gäller för dessa eller är det möjligt att eftermontera något annat?
Kanon, tack för tips.Jag hämtade min för ett par veckor sedan och jag bad honom sätta dit en utvändigt dragen dropper. Det blev en TranzX fast med XT-remote. Inte den snabbaste dropper jag testat men den gör jobbet tills jag hittar en beggad trådlös till rätt pris. Dragningen blev clean och jag tänker inte ens på att den är utvändig.
Jadu, jag är ju ingen expert men om jag jämför med min tidigare fuel ex8 så går det klart snabbare på grusvägar med samma ansträngning, på stig skulle jag säga att det är mer lika. Fuel 8 an har 140mm i slag ( fox ) och allebiken 120mm men öhlinarna sväljer det mesta och biken känns mer ” trampeffektiv”, uppför så är det störst skillnad och då till allebikens fördel. Om jag skulle välja vilken sida av stig eller xc hojj så skulle den bli mittimellan ? Har nu också bytt till lätta Kolfiberhjul å andra däck men har inte hunnit testa än, därimot bantade cykeln med hela 1,2 kg på bara hjulen så ska bli spännande att prova ?Du som har cyklat ett tag nu, hur är hojen? Är det mer en stig hoj eller mer en xc hoj?
Hej,Jag hämtade min för ett par veckor sedan och jag bad honom sätta dit en utvändigt dragen dropper. Det blev en TranzX fast med XT-remote. Inte den snabbaste dropper jag testat men den gör jobbet tills jag hittar en beggad trådlös till rätt pris. Dragningen blev clean och jag tänker inte ens på att den är utvändig.
Är det omöjligt att kunna få till remote till gaffel/stöt?