Allebike polestar??

Allebike polestar??
Är som sagt riktigt sugen men tror att jag vill ha storleken större (som inte finns). Finns det någon nära Malmö/Lund som har en Alpha i storlek L så att man skulle kunna undersöka/testa ut storlek?
Min befintliga Royal är i storlek XL.

Allebike polestar??
Är som sagt riktigt sugen men tror att jag vill ha storleken större (som inte finns). Finns det någon nära Malmö/Lund som har en Alpha i storlek L så att man skulle kunna undersöka/testa ut storlek?
Min befintliga Royal är i storlek XL.
Jag har en i Lund om du vill testa, är själv 182 men den är på gränsen för stor för mig, iof van vid små ramar sedan tidigare

Allebike polestar??
Finns ingen ingång i ramen för dropper. Polestar ville att det inte skulle synas några kablar i ramen på pressbilderna på högersidan har jag fått som anledning...

Allebike polestar??
Jag har en i Lund om du vill testa, är själv 182 men den är på gränsen för stor för mig, iof van vid små ramar sedan tidigare
Jag är också 182cm, kör helst Medium ramar och tycker polestar m/l är perfekt för mej, behövde inte ens byta till kortare styrstam, så är man över 185 tror jag den känns liten

Allebike polestar??
Någon som köpt Polestar-varianten med Öhlins dämpare för 30/35k och kan berätta lite om era intryck av cykeln?
Har vit XT. Trevlig hoj, sitter lite högt och lite långt bak. Bytt sadel.
Ingen dragning av kablage för "dropper post", trådlöst istället. Hade hellre velat ha utrymmet bakom sadel för en väska men men. Styret ger dig inga justermöjligheter men passar min kropp ändå.
Mest störande är Öhlins infästning av hjul, vill ha snabbkoppling på hjul men går ej.

Modern geometri, för mig som "återvändare" blir cykeln lite "seg" med flank vinkel och stort axelavstånd men "klippstabil" utför (och uppför). Har för lite erfarenhet generellt för att kunna diskutera kördynamik. Vikten borde vara okey med tanke på utrustning och helkarbonram.

Generellt mycket cykel för pengarna skulle jag säga.

Allebike polestar??
Någon som köpt Polestar-varianten med Öhlins dämpare för 30/35k och kan berätta lite om era intryck av cykeln?
Jag slog till på en svart med dropper (35k) är 182cm lång och tycker den blev perfekt i storlek utan att behöva ändra styrstam, har bytt till ett styre med lite högre raise (30mm) är jättenöjd med biken, första svängarna var växlarna lite ” huggiga” fjädringen lite stel osv men nu när den är inkörd växlar den som en dröm och fjädringen är faktiskt så bra som många har sagt att öhlins är, rötter och stenar suddas ut och cykeln är jättestabil men ändå lättsvängd, utför är det bara damma på och uppför klättrar den mycket bättre än min tidigare trek fuel ex 8 ?

Allebike polestar??
Jag slog till på en svart med dropper (35k) är 182cm lång och tycker den blev perfekt i storlek utan att behöva ändra styrstam, har bytt till ett styre med lite högre raise (30mm) är jättenöjd med biken, första svängarna var växlarna lite ” huggiga” fjädringen lite stel osv men nu när den är inkörd växlar den som en dröm och fjädringen är faktiskt så bra som många har sagt att öhlins är, rötter och stenar suddas ut och cykeln är jättestabil men ändå lättsvängd, utför är det bara damma på och uppför klättrar den mycket bättre än min tidigare trek fuel ex 8 ?
Du som har cyklat ett tag nu, hur är hojen? Är det mer en stig hoj eller mer en xc hoj?

Allebike polestar??
Jag ska sälja min alpha (2021) och hade tänkt köpa mig en ny ”polestar edition” nu ser jag dock att den bara finns i en storlek. Jag är bara 173 :(

Vill inte ha den ”vanliga” varianten då den både är ful och dyrare.
Är det omöjligt för mig att ha en polestar tror ni eller bör det funka om man tjatar till sig 170 vevarmar tex?

Allebike polestar??
Jag ska sälja min alpha (2021) och hade tänkt köpa mig en ny ”polestar edition” nu ser jag dock att den bara finns i en storlek. Jag är bara 173 :(

Vill inte ha den ”vanliga” varianten då den både är ful och dyrare.
Är det omöjligt för mig att ha en polestar tror ni eller bör det funka om man tjatar till sig 170 vevarmar tex?

Jag tycker att storleksrekommendationen av Allebike går till för stora åkare. Till 173 cm borde cykeln passa. Kanske vill du byta till en lite kortare stam. De flesta cyklister märker ingen skillnad av 3% i vevarmdlängd, men du skulle kunna byta.

Allebike polestar??
Jag tycker att storleksrekommendationen av Allebike går till för stora åkare. Till 173 cm borde cykeln passa. Kanske vill du byta till en lite kortare stam. De flesta cyklister märker ingen skillnad av 3% i vevarmdlängd, men du skulle kunna byta.
Tack för svar, tankarna snurrar här nu :)
Gillar min alpha idag (slx) så tänker att denna borde vara rejält många steg upp

Allebike polestar??
Beställt en nu <3 tyvärr fanns de med dropper inte kvar så det fick bli en utan.

Är det bara trådlös som gäller för dessa eller är det möjligt att eftermontera något annat?

Allebike polestar??
Beställt en nu <3 tyvärr fanns de med dropper inte kvar så det fick bli en utan.

Är det bara trådlös som gäller för dessa eller är det möjligt att eftermontera något annat?
Jag hämtade min för ett par veckor sedan och jag bad honom sätta dit en utvändigt dragen dropper. Det blev en TranzX fast med XT-remote. Inte den snabbaste dropper jag testat men den gör jobbet tills jag hittar en beggad trådlös till rätt pris. Dragningen blev clean och jag tänker inte ens på att den är utvändig.

Allebike polestar??
Jag hämtade min för ett par veckor sedan och jag bad honom sätta dit en utvändigt dragen dropper. Det blev en TranzX fast med XT-remote. Inte den snabbaste dropper jag testat men den gör jobbet tills jag hittar en beggad trådlös till rätt pris. Dragningen blev clean och jag tänker inte ens på att den är utvändig.
Kanon, tack för tips.

Allebike polestar??
Du som har cyklat ett tag nu, hur är hojen? Är det mer en stig hoj eller mer en xc hoj?
Jadu, jag är ju ingen expert men om jag jämför med min tidigare fuel ex8 så går det klart snabbare på grusvägar med samma ansträngning, på stig skulle jag säga att det är mer lika. Fuel 8 an har 140mm i slag ( fox ) och allebiken 120mm men öhlinarna sväljer det mesta och biken känns mer ” trampeffektiv”, uppför så är det störst skillnad och då till allebikens fördel. Om jag skulle välja vilken sida av stig eller xc hojj så skulle den bli mittimellan ? Har nu också bytt till lätta Kolfiberhjul å andra däck men har inte hunnit testa än, därimot bantade cykeln med hela 1,2 kg på bara hjulen så ska bli spännande att prova ?

Allebike polestar??
Hej,
Har en kompis som precis beställt en Polestar edition utan dropper. Vi fick precis veta att det inte går att sätta på en "vanlig" dropper med intern vajerdragning och ser att du satt på en med extern wire.
Skulle du "Malgomaj" kunna ta några bilder på hur vajern är dragen, hur den är fastsatt osv.
Hade varit mkt uppskattat eftersom vi letar lösningar här -:)
mvh
Magnus J

Senast ändrad:
Allebike polestar??
Det enklaste är väl att sätta på en trådlös som tillverkaren avsett.. Extremt märkligt att den helt saknar port på höger sida. Går inte att skifta bromsarna till vänster bak heller. Fint ska det vara

Allebike polestar??
Beställde en cykel från deras Factory Sale och den skickades dagen efter. Har tidigare beställt från deras vanliga utbud och den skickades väl inom en vecka vill jag minnas.

Tillbaka
Topp