Allebike

Allebike
cactuz skrev:
-------------------------------------------------------
> De har snyggast typsnitt på ramarna iaf.

Du är ironisk va?
nocomicsans180x180.gif

http://bancomicsans.com/home.html

Allebike
Kaijan skrev:
> cactuz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > De har snyggast typsnitt på ramarna iaf.
>
>
> Du är ironisk va?

HAhahhaa

Allebike
JLarsson skrev:
> Canyon har den snyggaste loggan.

Å tänk om den bara hade varit i Comic Sans, givet köp isåfall!

comicsans-canyon.jpg ht=383

Allebike
Jag har skitit i att ens titta upp allebike eftersom man behöver (eller åtminstone behövde) regga sig på deras hemsida för att ens få kolla priser. Det var tillräckligt stort motstånd för att helt låta bli.

Allebike
Dom har väldigt prisvärda cyklar, har sett dom massor med gånger före, under och efter tävlingar runtom i landet och tycker dom ser välgjorda ut förutom loggan möjligen då... :-) T

Allebike
erik.scott skrev:
> Ramarna är ju stilrena, snygga rör och former
> på 08:an

-1

Förutom loggan så ser förstärkningen vid styrröret förskräcklig ut. Hur kan man komma på en sådan konstruktion? Fästa underröret mitt på styrröret och sedan kladda på med en förstärkning. hua! Comic Design.

Allebike
Ska köpa ny hoj till nästa år. Fast jag är ute efter en Racer kring 20-25 000. Håller med om namnet och desigen kanske inte är superfräck. Men frågan är om dom är riktigt bra och prisvärda.

Allebike
erik.scott skrev:
> Vad menar du med det? Kan du utveckla det lite?

Logotypen gör att cykeln ser extremt amatörmässig ut, som om någon entusiast har suttit och lekt grafisk designer i Word eller något liknande (tänk skojiga inbjudningar till gårdsstädningar, barnkalas eller kvarters-kräftskiva, alternativt erbarmeligt fula hemsidor från 2003 med massor av animeraade gifar). Det finns en anledning till att de flesta företag anlitar professionella designers för liknande arbeten.

Cyklarna är säkert av hög kvalitet och prisvärda och allt sånt, men Comic Sans går alltid bort.

Allebike
får hålla med föregående talare där faktiskt. Tycker det är rätt konstigt att dom inte själva gör nånting åt det. Företaget är etablerat och säljer uppenbarligen cyklar till rätt duktiga åkare med.

Allebike
Som redan nämnts känns det som dom borde förlora en hel del köpare på den loggan. Trodde det var ett skämt första gången jag hörde talas om det.

Har för mig att jag läst någonstanns att tillverkaren var medveten om problemet med comic sans men hade kvar det bara för att vara lite annorlunda.

Angående själva cyklarna har jag än så länge inte hört något negativt om dem vilket brukar vara ett gott tecken.

Allebike
Jag har köpt en Allebike för att tävla med. Körde Bockstensturen på den efter att ha hämtat ut den två dagar innan. Mycket nöjd. Jag tycker det är en riktigt bra XC ram (nu har jag en äldre modell med kolfiber bakgaffel). Priset blev riktigt bra och Allebike är helt fantastiska att ha att göra med.
Ang. loggan så tror jag det är meningen att man ska haja till och komma ihåg den...
Jag skiter i vilket. Jag har en riktigt bra tävlingshoj som jag inte behövde betala en förmögenhet på.

Allebike
Jag hade aldrig cyklat på en så ful cykel. Även om jag fått pengar för det!
Sjukt synd att ett svenskt märke som verkar ha bra grejer har så ful logga. Allvarligt, det är 2008 nu och innehållet räknas inte om man inte har ett snyggt yttre!

Allebike
Förstår inte hur ni kan klaga på Allebike's logga när det finns en massa Poisoncyklar på forumet. De är ju fula om något. Men visst Allebike's logga är inte snyggast men verkar helt klart vara schyssta ramar. Går ju att få custom med om man kan tänka sig vänta lite längre och så. Väldigt bra och smidig butik att ha och göra med iaf.

Allebike
Den svarta ramen från 2007 är väl inte så ful...? Lite mycket loggor kanske men betydligt snyggare än 2008-ramen.

Mytomspunnen: Man behöver inte regga sig. Gå in på www.allebike.nu och klicka på "ramar" så kommer bild + pris upp.

Cerro: vad är det som gör att Poison är så fula i jämförelse med andra "finare" cyklar?

Allebike
enduromannen skrev:
> Mytomspunnen: Man behöver inte regga sig. Gå in
> på www.allebike.nu och klicka på "ramar" så
> kommer bild + pris upp.

Åhå, då har de ändrat hemsan (<-- internetslang för hemsida) alltså.

Allebike
tirfing skrev:

> Har för mig att jag läst någonstanns att
> tillverkaren var medveten om problemet med comic
> sans men hade kvar det bara för att vara lite
> annorlunda.

Haha, det är som att sälja en ny rostig bil:)
Men men,kan man inte komma på något annat sätt att konkurera kanske VÄRLDENS fulaste logga är en väg att gå.
Vem tillverkar ramarna?
Crallan

Allebike
Måste hålla med mow, jag har också en Allebike-ram, den gamla med kålfiber-baktriangel. Utmärkt HT, lätt, snabb och geometrimässigt =) väldigt snygg. Men visst loggan är (var) ju inte supersnygg. Å andra sidan: priserna (även på annat än deras ramar) är ju sådär 20-40% lägre än vad som är möjligt att hitta i ex GBG. Dvs CC/CRC-prisnivåer med det lilla pluset att man kan klämma och känna innan man köper. Samt att servicen är fantastisk!
/Per

Allebike
Little Stereo skrev:
> Dom har väldigt prisvärda cyklar, har sett dom
> massor med gånger före, under och efter
> tävlingar runtom i landet och tycker dom ser
> välgjorda ut förutom loggan möjligen då...
> :-) T

ja verkar vara fina ramar, ävem om de köper in dem som "fulmärke" o lägger på egen logga. några av ramarna är t.ex. ruskigt lika FRM´s ramar :D

Allebike
Jensen: Där har du ju faktist fel. Ramarna byggs på fabrik i italien. Och kan custombyggas precis hur man vill. Går även få lacken som man vill vad jag hört. :)

Allebike
Tycker du ska strunta i vad andra tycker om allebike utseendemässigt om du själv kan stå ut med det. Annars instämmer även jag i kören, herregud, byt logga! Vad som helst är snyggare, tom Courier skulle vara snyggare.

Funderade faktiskt själv på en lvgram (alu) från allebike (bland andra) men det blev en kolfiberhoj i stället.

Allebike
Mr-carlos skrev:
> Jensen: Där har du ju faktist fel. Ramarna byggs
> på fabrik i italien. Och kan custombyggas precis
> hur man vill. Går även få lacken som man vill
> vad jag hört. :)

På vilket sätt har Jensen fel? Om Allebike köper en ram och FRM samma ram sen sätter de på sina loggor. Då är det väl klart att de ser likadana ut eller missade jag något?

Allebike
Mr-carlos skrev:
> Jensen: Där har du ju faktist fel. Ramarna byggs
> på fabrik i italien. Och kan custombyggas precis
> hur man vill. Går även få lacken som man vill
> vad jag hört. :)

hmm, roligt sammanträffande då att FRM är just en italiensk firma :D

kan även säga att det finns firmor som säger att de är gjorda på en viss plats, även fast de är gjorda på en annan. och tror heller inte alebike köper alla sina ramar från en o samma tillverkare.

säger inte att det är FRm som gör ramarna,utan troligen köper allebike dem från samma fabrik. o säger heller inte att det är dåliga ramar, det är säkert riktigt fina ramar, i alla fall vissa av dem. men ful logga, det har de sannerligen, fulare än poison till o me, som ja tror cerro nämnde :D
allebike loggan måste vara gjord i paint.

Senast redigerad av en moderator:
Allebike
Jag instämmer med övriga som anser det vara ett stilbrott av stora mått att belamra sin hoj med Comic loggor. Kollade på en Allebike MTB innan jag köpte min Scott men den föll nästan uteslutande på att det var så genomful.
Cyklarna är säkert bra i övrigt men det hjälper inte, man kan inte cykla på något som ser ut så.

Allebike
Det enda som är fulare än loggan är hemsidan. 15 olika typsnitt. Jag mår illa.
Produktbilderna är tagna i någons kök. Kom igen liksom, det är 2008 nu, även i närheten av västkusten.

Allebike
mytomspunnen skrev:
> Jag har skitit i att ens titta upp allebike eftersom man behöver (eller åtminstone behövde)
> regga sig på deras hemsida för att ens få kolla priser.

Ja, det var nog en hel del år sedan de slutade med det: http://www.allebike.nu/shop

Allebike
Köpte en beg. Allebike mb31 -07 för cirkus en månad sedan. Jag trivs riktigt bra med ramen, och lätt är den 1050g har jag läst någonstans. Ingen klarlack över dekalerna (-07) så det är bara att riva av och klistra på vad du vill. Otroligt prisvärd ram!

Allebike
mmm klart intressant. Jag ska åka till fabriken och känna lite på dom :) Får överväga om jag kan stå ut med att vara klungan byfåne för att få sitta på en prisvärd ram. Frågan är egentligen, hur ofta betalar man för märket? Kan det inte vara så att vi är många som egentligen blir blåsta. Vad kan skilja Aleebikes finstae ram gente mot tex De Rosa Avant m.m och m.m

Allebike
skogsvakt skrev:
> Vad kan skilja Aleebikes finstae ram
> gente mot tex De Rosa Avant m.m och m.m

säger inte att det är så, men det kan ju faktiskt skilja en hel del, kvalitet på kolfibern, kvalitet på arbetet, alltså hur noga det är gjort, hur mycket resin det är osv. ja, finns massor av parametrar. därmed inte sagt att den ena är bättre än den andra

Tillbaka
Topp