Allt inför Happys Vätterngrupp start 04:08

erik.svall sa:
Hur har ni som hamnat mellan två storlekar valt? Kört på den mindre eller på den större?

Jag valde den större, baserat på hur en av mina andra tröjor sitter och hur den var i storlekstabellen för den tröjan. M kändes som att den kunde vara lite liten för mig som är 183 cm/76 kg.

Jeppe_E sa:
erik.svall sa:
Hur har ni som hamnat mellan två storlekar valt? Kört på den mindre eller på den större?

Jag valde den större, baserat på hur en av mina andra tröjor sitter och hur den var i storlekstabellen för den tröjan. M kändes som att den kunde vara lite liten för mig som är 183 cm/76 kg.

Jag är 186cm och har alltid kört Medium på cykeltröjor av alla möjliga tillverkare. Blir det för litet denna gången tror ni? Ska jag försöka byta till Large?

Jag kom på en sak... jag kommer att sätta logotypen på ärmarna också. Hur ska de som vi cyklar förbi se det annars? :)

Jag uppdaterar designen ikväll.

poacue sa:
Jeppe_E sa:
erik.svall sa:

Jag är 186cm och har alltid kört Medium på cykeltröjor av alla möjliga tillverkare. Blir det för litet denna gången tror ni? Ska jag försöka byta till Large?

Hmm vad väger du då och vad säger måtten ABC? För mig så ger måtten A (110), B(95) och C(102) storlek XL men för min längd 191 och vikt 92 trillar jag precis in på XXL... Vill inte ha en för pösig tröja så klart men ej heller ett korvskinn som ser ut att kunna spricka när som helst...Kanske båda kommer att funka??

erik.svall sa:
poacue sa:
Jeppe_E sa:
erik.svall sa:

Hmm vad väger du då och vad säger måtten ABC? För mig så ger måtten A (110), B(95) och C(102) storlek XL men för min längd 191 och vikt 92 trillar jag precis in på XXL... Vill inte ha en för pösig tröja så klart men ej heller ett korvskinn som ser ut att kunna spricka när som helst...Kanske båda kommer att funka??

Väger väl typ 78kg eller nånstans däromkring! Ser nu, när jag faktiskt tittar i tabellen, att jag faller in under Large! Går det för sig att ändra storlek till Large istället för M Strakka?

Jag blir snurrig av alla ändringar och de som har glömt att ange storlek :) Skicka gärna PM så har jag det på ett ställe...

erik.svall sa:
poacue sa:
Jeppe_E sa:
erik.svall sa:

Jag är 190+ och typ 85kg. Valde en XL efter lite jämförelse med egna tröjor jag har hemma, allt från L till XXL.

Hellre aningen tight än för pösig så fickorna hänger ner som klasar där bak :)

Här kommer en uppdatering, så här ser tröjan ut... har försökt få till färgen så nära som möjligt, den ska iaf vara ganska mörk.
Mönstret går igen på fickorna bak ;)

Bilagor

• VR_Perspective2.jpg
    VR_Perspective2.jpg
    66.3 KB · Besök: 63
HappyHippieRide får du fixa själv och sedan skämmas bland alla HVR-landslagscyklister ;)

Strakka, Perkfekt! :)

Velade till mig en medium och hoppas att den inte är för pösig i midjan och ffa för kort. 183/68-70. Facit får vi ju inte förrän tröjorna anänder så alla andras storleksgissningar är lika goda som Eriks....

PiPPiW sa:
Har missat allt det här. Går det att få en HappyHippieRide-tröja?

Hade varit kul om vi fått ihop 10 bibs, för då blir ju priset väldigt bra.

1. Strakka
2. Vanm
3. Jeppe E
4. Niclas N
5. erik.svall

När det gäller tröjan så är vi nära... 18 av 22 klara!
Ni som har fått PM ang. att ni inte har angett storlek, glöm inte att göra det innan fredag!

Jeppe_E sa:
Hade varit kul om vi fått ihop 10 bibs, för då blir ju priset väldigt bra.all
Ok, om vi blir 10 med mig och det innebär max 700 för bibsen så är jag på. (Jag antar att det är Finisher-bibsen och att det inte går att få en knickers?)

1. Strakka
2. Vanm
3. Jeppe E
4. Niclas N
5. erik.sv
6.
7.
8.
9.
10. Adam K

Senast ändrad:
Jobbiga med Bibs är ju att man inte vet hur man passar just i dessa, farligt att byta märke och sen ska köra 30mil ju

Adam K sa:
Jeppe_E sa:
Hade varit kul om vi fått ihop 10 bibs, för då blir ju priset väldigt bra.all
Ok, om vi blir 10 med mig och det innebär max 700 för bibsen så är jag på. (Jag antar att det är Finisher-bibsen och att det inte går att få en knickers?)

1. Strakka
2. Vanm
3. Jeppe E
4. Niclas N
5. erik.sv
6. Nisse 40+
7.
8.
9.
10. Adam K

Jeppe_E sa:
nadderf sa:
Jobbiga med Bibs är ju att man inte vet hur man passar just i dessa, farligt att byta märke och sen ska köra 30mil ju

Förutsätter att leverans sker ganska omgående så att man kan cykla in dem

Hej Jesper, vad menar du med omgående? Jag har bara en offert just nu och inget annat, det går inte att lägga en order förrän jag vet om detta blir av. På fredag så skickar jag in underlaget och då det är högsäsong så tar det ca 4-5 v innan leverans, det gäller både tröja och bibs. Möjligt att bibsen går att få tidigare då de inte är tryckta, jag kollar upp det.

Strakka sa:
Jeppe_E sa:
nadderf sa:

Förutsätter att leverans sker ganska omgående så att man kan cykla in dem

Hej Jesper, vad menar du med omgående? Jag har bara en offert just nu och inget annat, det går inte att lägga en order förrän jag vet om detta blir av. På fredag så skickar jag in underlaget och då det är högsäsong så tar det ca 4-5 v innan leverans, det gäller både tröja och bibs. Möjligt att bibsen går att få tidigare då de inte är tryckta, jag kollar upp det.

Ja, alltså om vi kan få ihop allt till månadsskiftet och sedan 4-5v leverans på det, så ger det två veckor att cykla in bibsen. Det räcker för mig.

Vi som var på gång innan jul, då hade det inte varit så bråttom :) Jag ska kolla med leverantören så att vi kan få dem så snabbt som möjligt.
Känner att det är betydligt viktigare med bibsen än med tröjan.

Gjorde idag min första runda med tvåsiffrigt i mil, 12,5mil blev det på 5h35min. Hittade massa uppförsbackar med motvind, blev totalt 1780höjdmeter. Nu blir det hotelldöden i motvindarnas stad Karlskrona.

/Anders

vanm sa:
Gjorde idag min första runda med tvåsiffrigt i mil, 12,5mil blev det på 5h35min. Hittade massa uppförsbackar med motvind, blev totalt 1780höjdmeter. Nu blir det hotelldöden i motvindarnas stad Karlskrona.

/Anders

+1 Bravo! 1780 hm är inte illa. Grand Fondo Kungsbacka var 1610hm över 137 km. Det kändes en del i benen efteråt.

Hej,
samma sak här. Mäter och spröjsar ikväll. Har inte swisch (svissj? swiss?) så måste installera det först...

//Olle

Bibsen får vi nog lägga ner, dels är vi inte så många och med tanke på leveranstiden så kommer vi inte att få dem i tid....

I samråd med leverantören har jag gjort om mönstret för att behålla en renare look :)

Bilagor

• Happy_VR_corrected.jpg
    Happy_VR_corrected.jpg
    63.8 KB · Besök: 63
Ja så är det :) Jag fick en rendering och en dummy som de bilder jag gör är en sak... sen är verkligheten annorlunda.
Att få till de tre blåa nyanserna när grunden var så mörk var tydligen riktigt svårt, så det var bara att anpassa.

Tillbaka
Topp