Allt inför Happys Vätterngrupp start 04:08

ThomasEkerö sa:
Inne på fjärde veckans förkylning nu, misstänker Mykoplasma. Känns som attt det är kört.

Fyfan. Lider med dig, jäkla dålig tajming... har krigat med pollen till o från o suttit snörvlande över styret men det är bara stt kämpa på....är ju flera dgr kvar tills start!!

Like :)
Den naturliga frågan är såklart om någon tråden närstående kommer röra sig från Skåne till Stockholm mellan nu och mitten av nästa vecka så en annan också kan ta sin nya tröja på en premiärtur?

Strakka sa:
UPS knackade på... men jag var inte hemma :) De gör ett nytt försök imorgon. Så imorgon tar jag tröjan ut på en premiärtur...

nadderf sa:
Strakka sa:
Vill bara meddela att tröjorna levereras till mig på tisdag! :)

Idag är det tisdag, finns det möjligen en bild av den färdiga tröjan? :)

Senast ändrad:
Coolt! Tröjor på G!! :)
Om det finns någon i gruppen som funderar på att hoppa av eller inte kan komma till start av någon anledning vill jag att ni drar ett PM till mig, jag kan kanske ha en köpare till platsen i så fall.
//Kalle

Frugan tar emot paketet idag om de då inte kommer exakt samma tid som igår :) Jag är lite nyfiken också faktiskt, att göra en digital dummy ger en ok bild av verkligheten... men färger och mönster blir ju lite annorlunda.

vanm sa:
Bildbevis hur de ser ut i verkligheten. Det drar ju ihop sig nu. Nyfiken i en strut, är ju nästan som julafton :)
Strakka sa:
Bildbevis? På att de existerar menar du? Ok.

vanm sa:
Vill gärna se bildbevis på tröjan, när du fått dem.

Gissa vad detta är?

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    127.2 KB · Besök: 131
PinHead sa:
Strakka sa:
Gissa vad detta är?

Ett paket? ;)

Nej, ett paket är något som är inslaget, alltså sådant man får när man fyller år. Det du ser på bilden är en "shipper" alltså en låda, oftast i materialet wellpapp. Känner man sig obekväm med anglofieringen, så går det bra att benämna det som WP-låda ;)

Kanon Strakka! Det där ser bra ut! Glansigt och fint! :)

Det börjar verkligen närma sig nu, inte långt kvar!
För min egen del så har träningen rullat på bra. En liten förkylning senaste veckan och lite mycket resande som gjort att träningen blivit något lidande men benen känns ändå bra. Vikten som var planerad att minska har istället ökat ett par kilo vilket känns mindre bra. Men, men...Vättern är ju inte så kuperat direkt. :)

Jag kanske har missat det men har vi bestämt någon tid och plats under fredagen så att man hinner hälsa på varandra, kanske till och med käka lite pasta ihop och inte minst få tröjorna utdelade!?

Sista helgen innan; sista chansen till lite samåkning. Någon/några som vill dra en 10-15 mil runt Stockholm på lördag?
Snittmål 31-32 km/t. (om vi är några st)
Annars kör jag själv runtom i Roslagen i något lägre tempo.

Jag fixar etiketter att ha på hjälmarna. 30 mm i diameter, plast, gul bakgrund med blå Happy VR 2016 logotyp och plats att skriva namn på med vattenfast penna.

Funkar detta? Jag delar ut dessa samtidigt som tröjorna på fredag.

Funkar perfekt för åtminstone mig.
Det var 18 på fredag va? Vid nummerlappsutdelningen.
Strakka, jag har inte varit där men kan tänka mig att det är en Massa folk o grejer; du kanske ska ha en skylt!

Jag efterlyser dessutom ett taktiksnack i samband med det. För min del särskilt med de som sagt, och andra som kanske känner att de är mogna för, att cykla sub10
:)

Strakka sa:
Jag fixar etiketter att ha på hjälmarna. 30 mm i diameter, plast, gul bakgrund med blå Happy VR 2016 logotyp och plats att skriva namn på med vattenfast penna.

jag kommer att ha en tröjan på mig, då borde ni känna igen mig :)

Adam K sa:
Funkar perfekt för åtminstone mig.
Det var 18 på fredag va? Vid nummerlappsutdelningen.
Strakka, jag har inte varit där men kan tänka mig att det är en Massa folk o grejer; du kanske ska ha en skylt!

Jag efterlyser dessutom ett taktiksnack i samband med det. För min del särskilt med de som sagt, och andra som kanske känner att de är mogna för, att cykla sub10
:)

Strakka sa:

Ska vi träffas utanför nummerlappsutdelningen på fredagen kl 18? Låter bra med lite taktiksnack Adam, så man har lite planerat med stopp och så vidare.

Så här blir etiketten, utan den turkosa guiden i mitten :) 30 mm i diameter.
Delas ut på fredagen, 2 per person.

Bilagor

• Skärmavbild 2016-06-11 kl. 08.55.38.png
    Skärmavbild 2016-06-11 kl. 08.55.38.png
    3.9 KB · Besök: 120
Strakka: Spot on som vanligt!!

Andrtore + alla: 18 utanför nummerlappsutdelningen är uppstyrt för tröjorna, och är enda/bästa tillfället att snacka ihop oss.
06.20gruppen ska också göra det.
Jag tänkte hålla mig där och försöka ragga sub10-aspiranter :)
Min grundtanke för det är att göra samma 2 stopp som 06.20, dvs fagerhult och boviken. Jag har inte kört VR innan så litar på att de de valt ut är lättillgängliga och snabba att fylla på i.
5 - max 10 min vid varje, fylla på flaskorna, kanske ta en banan eller bulle, anpassa kläderna, toalettbestyr. Iväg.
Eftersom det inte är något hopkört gäng så tänker jag mig vidare att vi inte ens försöker vetternkette utan kör 1-3 minutersförningar i sub10gruppen, förmodligen i enkelled. Och försöker hitta andra med samma tempo att samarbeta med när tillfälle ges.
Tankar och motförslag är välkomna, sub11-12 är också välkomna med förslag, men blanda gärna inte ihop dem med mina sub10-tankar.
Vi ses på Fredag för hopsnack, tröjor och lår-och-lung-gluttande!

Låter fint! Ses på fredag kl 18.
Jag har hela tiden varit inställd på sub11 men börjar tänka lite i sub 10-tankar. Körde ganska sliten, solo med ganska mycket vind och mer kuperat än Vättern en 15-milare med snitt på 28,4. Så bra utvilad och i grupp borde 10h vara inom räckhåll. Men jag får se hur det känns på fredag!

Ska bli kul att träffas! Börjar bli taggad! :)

Idag blev det en generalrepetition om dock bara 20mil. Kändes riktigt bra kunde snitta själv drygt 25km/h. Nu blir det vila och pass på onsdag, så fixar vi det här :)

La till en bild på fikat :D

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    206.9 KB · Besök: 131
Senast ändrad:
Idag blev det en av mina längre pass efter en grym förkylning, fick draghjälp av två triatleter men hann iaf avverka 100 km med ett snitt på 33 km/h.
Kändes bra, men var helt förstörd efteråt.

Du är härmed shanghajad till sub10-gruppen, vi behöver nån med bra sprutt i benen :)

Strakka sa:
Idag blev det en av mina längre pass efter en grym förkylning, fick draghjälp av två triatleter men hann iaf avverka 100 km med ett snitt på 33 km/h.
Kändes bra, men var helt förstörd efteråt.

Nån som har en plats i bilen Gbg - Motala, typ dit fredag efter jobbet och hem på söndag morgon?

Det är jag, en cykel samt en ryggsäck som undrar :)

Bidrar såklart till soppan!

Senast ändrad:
Som det ser ut nu kommer jag starta solo kl 04:18. Har väl planer att hitta några snabba grupper att köra med runt. Men om jag kommer ikapp er så kanske jag hakar på/drar några meter.

Kommer i La lepre Stancas rosa/svarta färger :)

/Eric Sjögren

Är ni laddar nu? Har själv kört sista passet i en liten regnskur, blir nog stänkskärmar på och ett ombyte efter Karlsborg.

Har sub10 gänget plats kvar?

Min tanke är att köra själv och hitta nån grupp men inte jättekul att åka svans utan att kunna bidra.

Mina tankar om starttid
04.44 med R o H men då åka svans
05:22 med NocOut men samma sak där som svans.

Hur ser Happys grupper ut?

Tillbaka
Topp