Allt inför Happys Vätterngrupp start 04:08

Hej,
Finns ingen sub10 grupp "as such" utan jag hoppas det blir tillräckligt många för att kunna hålla tempot utan för mycket (väderopåverkat) lidande för att orka hela vägen, annars får vi ändå leta andra cyklister med samma mål. Kan du byta starttid till nåt som du kan vänta in oss från/samtidigt/nåt du kan köra ikapp oss från så är du välkommen :)

micro553 sa:
Har sub10 gänget plats kvar?

Min tanke är att köra själv och hitta nån grupp men inte jättekul att åka svans utan att kunna bidra.

Mina tankar om starttid
04.44 med R o H men då åka svans
05:22 med NocOut men samma sak där som svans.

Hur ser Happys grupper ut?

Jag kan självklart byta till 04:08 och är gärna med och bidrar.

Jag har 01:22 men kan försova mig eller byta regelrätt (på torsdag eventuellt)

Hur många blir vi?
Ska vi ses nåt innan?

Det är upp/uthämtning av HappyVR-16 tröjor utanför nummerlappsuthämtningen kl 18, Strakka kommer vara där iklädd sagda tröja.
Och jag kommer vara där för att försöka styra ihop oss som siktar på sub10.
Vet inte hur många vi blir, men förhoppningsvis ett gäng, det är dåligt med organiserandet från "glada gänget" så jag hoppas på att de som fått ihop sin träning och gärna vill rulla på samlas under sub10 "fanan" :)

Tryckta hjälmetiketter klara!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    199.7 KB · Besök: 102
Fan!! Jag ska köra hck 03:36 sub 10 men denna gruppen låter mycket härligare
Finns det platser kvar ?

Senast ändrad:
Pga sjukdom startar en polare ensam tidigare på natten. Tror jag hakar på han så att han slipper köra själv. Någon som är intresserad av min startid/tröja? Jag är på plats vid nummerlappsutdelnigen vid 18 så kan vi snacka om det då.

nordicmonkey sa:
Pga sjukdom startar en polare ensam tidigare på natten. Tror jag hakar på han så att han slipper köra själv. Någon som är intresserad av min startid/tröja? Jag är på plats vid nummerlappsutdelnigen vid 18 så kan vi snacka om det då.
Jag är intresserad!
//Johan

Hej vänner,
självklart slog årets förkylning till lagom till den här helgen. Surt som attan, men har varit hos läkare och blivit avrådd från att åka. Och nu när man hade chansen att delta i en eventuell misärrunda känns det ju extra synd... Men nästa år, då j*lar :-)

Lycka till alla!
//Olle

Dåligt samvete men kan inte hjälpa det, lång historia i kort format. Opererades 31a Maj i bröstkorgen och har inte kommit tillräckligt långt i återhämtningen. Skulle kunna tvinga mig runt men antagligen inte på några 10-11 timmar. Så jag kommer tyvärr inte heller till start =(

Kommer inte hinna till 18. Men om du vill köpa tröjan så kan du swisha mig och hämta upp den där dom andra gör det. Jag är framme om ungefär en timme och ska flytta min startid då om du vill flytta in i den här gruppens startid då?

Kommer inte köra pga sjukdom, så antingen får någon annan gärna köpa den, annars hoppas jag att jag kan få den postad. Duger ju som träningatröja iallafall.

Vurpade strax efter Medevi när en gick in i mitt bakhjul. Fick kast åt sidan och stöp i backen. Axeln (och huvudet, men där skyddade ju hjälmen) tog smällen. Kunde köra i mål men nu sitter jag på akuten i väntan på röntgen. Stort hål i fina Happy-VR-tröjan blev det dessutom. :( Allvarligt talat får man ju vara glad att det inte gick värre. Fram till vurpan gick det fint, och vädret blev ju riktigt trevligt på andra halvan av loppet.

Jag och Kalle körde ihop från Ödeshög och kom in på 10h28m. Tråkigt med alla vurpor, var långa bilköer innan bron vid Hammarsundet pga olycka. Hoppas du repar dig onbred.

Va de nån härifrån jag bytte slang åt på uttern? Kom precis samtidigt som flera från 0408 gruppen.

För jäkla trist med din vurpa Johan (onbred) Jag missade den helt eftersom jag tog rygg på Varbergs-gänget som nästan knäckte mig en mil innan mål. Dessutom rullade jag och Adam in på finfina 9.38 så du hade ju putsat din tid från i fjol dessutom, för du var ju hur fräsch som helst! Tur att det inte gick värre ändå kanske och hoppas att du repar
dig snabbt!
//Kalle

Så jävla trist med vurpan Johan.
Jag lyckades precis undvika dig, det såg våldsamt ut. Jag såg att lite åskådare reagerade och började röra sig mot er och såg att du rörde dig så jag körde vidare. Har lite dåligt samvete.
Glad att du klarade att fullfölja. Stenhårt efter den kraschen!
Så nu är din tröja tuffast av allas :)

Återigen: Tack som fan för dagen Kalle!!

Grymt jobbat alla tråkigt att man själv missade staren men Hoppas det kommer ett nytt tillfälle att köra med happy nästa år

Adam K - jag uppfattade som ni var på G vid Fagerhult depån. Hursomhelst så fick jag gå in i en kedja med ett gäng sub 9 gubbar som sedan hakade på ett gäng sub 8 gubbar. Hakade på dem till Boviken typ. Valde att hoppa över den depån och fortsätta med sporadiska ryggar till Hammarsundet - då jag var tvungen att stanna en snabbis för energidryck och vatten. Mycket solo sista 5-6 milen vara sista 5 kändes som jag inte hade en enda rygg.

Sluttid 9 h 26 min - kan lova att jag pressade allt vad tygen höll sista 3 milen när jag insåg att det kunde tom bli sub 9,5!

Hade man haft benen och energin att haka på sub 8 och 9 gänget som jag åkte så fantastiskt ihop med så hade sub 9 varit ett faktum.

Men så var ju inte fallet - idag. Mycket nöjd.

BTW snacka om att man fick typ alla väder idag! Bra avslutning med nästan sol :)

Tråkigt med kraschen. Hoppas det inte är allt för allvarligt.

Starkt jobbat o grattis!
Jag stoppade inte cykeln efter fagerhult.

micro553 sa:
Adam K - jag uppfattade som ni var på G vid Fagerhult depån. Hursomhelst så fick jag gå in i en kedja med ett gäng sub 9 gubbar som sedan hakade på ett gäng sub 8 gubbar. Hakade på dem till Boviken typ. Valde att hoppa över den depån och fortsätta med sporadiska ryggar till Hammarsundet - då jag var tvungen att stanna en snabbis för energidryck och vatten. Mycket solo sista 5-6 milen vara sista 5 kändes som jag inte hade en enda rygg.

Sluttid 9 h 26 min - kan lova att jag pressade allt vad tygen höll sista 3 milen när jag insåg att det kunde tom bli sub 9,5!

Hade man haft benen och energin att haka på sub 8 och 9 gänget som jag åkte så fantastiskt ihop med så hade sub 9 varit ett faktum.

Men så var ju inte fallet - idag. Mycket nöjd.

BTW snacka om att man fick typ alla väder idag! Bra avslutning med nästan sol :)

Tråkigt med kraschen. Hoppas det inte är allt för allvarligt.

Härligt jobbat Micro 553!!
Det var jag som stod o strulade med min dragkedja som gjorde att vi blev lite sena från Fagerhult, sorry...

Tack själv Adam, grymt kört! Det blev en intensiv dag! Riktigt trevligt! :)

Hål är coolt, den fick helt plötsligt patina och tur att du verkar hyffsat ok. Tröjan var snygg, såg den vid några tillfällen idag.

Nisse 40+ sa:
Härligt jobbat Micro 553!!
Det var jag som stod o strulade med min dragkedja som gjorde att vi blev lite sena från Fagerhult, sorry...

Tack själv Adam, grymt kört! Det blev en intensiv dag! Riktigt trevligt! :)

Okej :)

Tack själv det som vi åkte ihop. Vad kom ni in på?

Supersynd att ni missa den fantastiska åkningen från Fagerhult och x mil efter. Verkligen en superhärlig känsla att åka 35,35,37 i en väl fungerande kedja.

Johan onbred; såg just att du rullade in på 09.46.
Jag är stum av beundran!

Micro-martin; visserligen jobbade jag o Kalle rätt hårt en stund efter Fagerhult för att komma ikapp en klunga som hade ett bra tempo, vi var rätt stekta efter det och trivdes utmärkt i 32 och åtminstone jag hade inte orkat marcha 35, men det är ju möjligt qtt jag hade orkat det om vi kommit in i den direkt efter depån.
Då hade kanske 9 minuter mindre varit möjligt, som det är och oavsett är jag jävligt nöjd med 09.38.

Tack allihopa som var med innan och under. Första timmen när vi var ett bra gäng som höll 32-33 njöt jag så mycket, tyvärr lyckades jag ju inte styra farten utan ffa lite 'utbölingar' jobbade upp tempot till för många ohållbara uppåt 35.
(jag såg iof en del av dem igen senare, så det var inte hållbart för alla dem heller).

Vi överlevde! :) Vi var 3 st som aldrig hade kört VR innan och var rätt nya inom cyklingen så vi tog det väldigt lugnt och kom i mål utan incidenter.

Jag måste säga att jag är helsåld. Nästa vecka börjar stenhård träning inför VR 2017!

Hur gick det för dig?

vanm sa:
Hur gick det för er Strakka (Osvaldo)?

vanm sa:
Jag och Kalle körde ihop från Ödeshög och kom in på 10h28m. Tråkigt med alla vurpor, var långa bilköer innan bron vid Hammarsundet pga olycka. Hoppas du repar dig onbred.

Bra kört Anders & Kalle! När du skriver Kalle, menar du då "Kallebalik" som faktiskt startade den här tråden för ett antal månader sedan? Fick nog tyvärr aldrig riktigt koll på vem denna kille var tyvärr.....
Hade varit kul om han ville skriva några rader om hur han tyckte att det hela utvecklade sig. Jag personligen tycker nog att det gick sådär, men jag är själv ganska delaktig i det så jag klandrar definitivt ingen.
Jag vet att han inte postar på Happy längre, men hur gick det för PippiW och Olga? Skriv ett litet inlägg för vår skull iaf.
Strakka, du hade sällskap hela rundan med mina goa träningskompisar Niclas och Pernilla och jag hörde att ni hade haft en trevlig sådan vilket inte förvånar mig, de är supertrevliga på alla sätt och vis!! Ni är grymma alla tre!
Och inte minst, Stort Tack för din insats med de skitsnygga tröjorna! Den satt som en smäck!!
//En annan Kalle :)

Pippi gick imål sub12 på olga. :D sjukt bra cyklat.

Jag hälsade "efter" dem på uttern iallafall. Såg starkt ut upp för backen :)

Adam K sa:
Johan onbred; såg just att du rullade in på 09.46.
Jag är stum av beundran!
Tack Adam! :) Kroppen fixar väl nån slags egen smärtlindring i såna lägen som gör att man kan fortsätta fast den är trasig. Facit från akuten blev hur som helst en inte så snygg fraktur på vänster nyckelben nära axelleden med 15mm dislokation. Fick remiss till Karolinska för bedömning om eventuell operation samt recept på ett lass smärtstillande piller. I dagsläget skulle jag väl nätt och jämt kunna sitta upp på cykeln, än mindre cykla någon längre sträcka. Jag är ändå glad att det inte gick värre, typ pajat knä, handled eller liknade och att inga som kom efter körde in i oss. Det hela gick ju så himla fort, pang så var man i backen. Hoppas den andre klarade sig hyfsat också förstås, verkade dock inte som han kunde cykla vidare, hade troligtvis fått axeln ur led.
Tackar för gott sällskap, kändes bra att hitta igen dig och Kalle där mot sista tredjedelen av loppet, efter Karlsborg var det väl. Det flöt på riktigt fint i klungor med bra tempo (fram tills där strax efter Medevi då för min del). Jag hade ju lyckats tappa bort gruppen rätt tidigt i loppet, efter att några av oss hakade på de där som höll (alldeles för) högt tempo och att jag sedan missade att övriga var kloka nog att släppa i tid. Det gick ju kanon tyckte jag, fram till någonstans halvvägs mellan Gyllene Uttern och Ölmstad, där den berömda väggen kom farande mot mig i väldigt snabb takt med maxpuls och kraftlösa ben. Då var det bara till att dyka in i depån vid Ölmstad och försöka ladda om, men kraften i bena kom aldrig riktigt tillbaka i uppförsbackarna resten av loppet... Sträckan Jönköping-Fagerhult kändes extra dryg med en del solo blandat med hoppande mellan antingen för snabba eller för långsamma klungor, sedan tog det sig igen.
Till slut vill jag bara säga grymt kämpat till alla och stort tack för alla uppmuntrande tillrop jag fått!
//Johan

Nisse 40+ sa:
vanm sa:

Bra kört Anders & Kalle! När du skriver Kalle, menar du då "Kallebalik" som faktiskt startade den här tråden för ett antal månader sedan? Fick nog tyvärr aldrig riktigt koll på vem denna kille var tyvärr.....
Hade varit kul om han ville skriva några rader om hur han tyckte att det hela utvecklade sig. Jag personligen tycker nog att det gick sådär, men jag är själv ganska delaktig i det så jag klandrar definitivt ingen.
Jag vet att han inte postar på Happy längre, men hur gick det för PippiW och Olga? Skriv ett litet inlägg för vår skull iaf.
Strakka, du hade sällskap hela rundan med mina goa träningskompisar Niclas och Pernilla och jag hörde att ni hade haft en trevlig sådan vilket inte förvånar mig, de är supertrevliga på alla sätt och vis!! Ni är grymma alla tre!
Och inte minst, Stort Tack för din insats med de skitsnygga tröjorna! Den satt som en smäck!!
Jag kommer faktiskt inte ihåg hans nick här, lite skämmigt när man cyklat ihop så länge och tjötat. Men vi hade flyt med olika grupper runt och kunde hjälpa varandra, så det blev en riktigt bra tur.

Nisse 40+ sa:
vanm sa:

Vi hade en väldigt trevlig tur, vi hade samma målsättning och vi höll ihop hela vägen. Det var iaf en av orsakerna till att jag tog mig runt. Niclas... ja vad ska man säga? Han är ett stort hjärta hela han. Otroligt imponerad! Pernilla? Vilken stridsvagn! Fick chansen att lära känna henne då vi åkte upp tillsammans, supertrevlig!

Vi syns även nästa år hoppas jag! Jag har redan ställt in skallen på att jobba stenhårt redan nu inför nästa VR.

Kul att du gillade tröjan! Den var bekväm iaf! Jag går nog med i en klubb så nästa år kör jag nog inte med Happy, men säg till om ni behöver hjälp med tröjor igen. Det finns ett antal modeller varav denna var den billigaste, jag säljer en kollektion i den dyrare skalan som är racefit och andra material och den är fantastisk! Jag skulle nog i sådana fall inte trycka något VR specifikt så ni skulle kunna använda den i andra lopp.

/Strakka

Strakka sa:
Nisse 40+ sa:
vanm sa:

Vi hade en väldigt trevlig tur, vi hade samma målsättning och vi höll ihop hela vägen. Det var iaf en av orsakerna till att jag tog mig runt. Niclas... ja vad ska man säga? Han är ett stort hjärta hela han. Otroligt imponerad! Pernilla? Vilken stridsvagn! Fick chansen att lära känna henne då vi åkte upp tillsammans, supertrevlig!

Vi syns även nästa år hoppas jag! Jag har redan ställt in skallen på att jobba stenhårt redan nu inför nästa VR.

Kul att du gillade tröjan! Den var bekväm iaf! Jag går nog med i en klubb så nästa år kör jag nog inte med Happy, men säg till om ni behöver hjälp med tröjor igen. Det finns ett antal modeller varav denna var den billigaste, jag säljer en kollektion i den dyrare skalan som är racefit och andra material och den är fantastisk! Jag skulle nog i sådana fall inte trycka något VR specifikt så ni skulle kunna använda den i andra lopp.

/Strakka
Tycker också det var en bra tröja, gjorde det även lätt att hitta varandra. Då vi blev splittrade nästan på en gång. Härligt att ni fick en bra runda. Nu ska jag ladda om inför mitt sista moment i klassikern, Vansbrosimmet går av stapeln 9/7. Tycker det var roligt att få träffa alla.

vanm sa:
Nisse 40+ sa:
vanm sa:

Jag kommer faktiskt inte ihåg hans nick här, lite skämmigt när man cyklat ihop så länge och tjötat. Men vi hade flyt med olika grupper runt och kunde hjälpa varandra, så det blev en riktigt bra tur.

Stämmer att jag har kallebalik som nick här. jag och anders tuggade på och hade sjukt trevligt. själv är jag nöjd med tiden, nästa år ska det gå ännu fortare!

blev ju väldigt splittrat direkt efter start. många drog iväg ganska snabbt och jag trampade med osvaldo (strakka) m.fl. en stund men valde att trycka på lite i hopp om att komma ifatt resten längre fram. kändes som alla gjort lite som dom ville och blev ingen klungkörning med fintröjorna men jag hade en grym runda och är redan taggad inför nästa år!!

Tillbaka
Topp