Allt inför Happys Vätterngrupp start 04:08

Jag tycker att Happy-tröjan med alla trekanterna på i olika färger är helt rätt. Den passar ju allas cyklar. Är man petig med färgmatchning, så kommer ju färgen att finnas med i tröjan :)

Den är dessutom väldigt enkel att känna igen.

Jaha, då är det väl dags å tagga till då?!
Tycker det vore skönt om vi lyckades samla vår sub11-grupp lite. Vet ju inte vem som döljer sig bakom alla namn här... Och jag som är orutinerad kan behöva lite uppstyrning :)
Tröja låter bra, men var hittar jag happys egna?

Tröjorna finns för beskådning här: http://happyride.se/2016/02/11/happyridebutiken-ar-oppen/

Ska se om jag kan fixa fram en mejllista (från anders) o dra fram förslaget om trekantströjan, vi verkar va hyfsat eniga vi som är här i tråden just nu, så ser vi vad vi får för respons.

Kan nämna för alla att ta en titt på snyggtröjan o dra ett inlägg.

Men först, ska vi starta en helt fresh tråd för vår grupp?

Tycker namnet på den här tråden, som för övrigt jag startade, eller lite missvisande nu när vi har en glad grupp med starttid o starka ben :)

Blir väl kanon med den tröjan!?
Vi kör på flerfärgsalternativet så kör "snabbgruppen" på den gröna, blir väl bra? :) Fast de har kanske redan kommit fram till något annat.
En ny tråd är kanske bra, ok för mig!

//Kalle

Kör på i den här gruppen, kan dock byta rubrik till en mer informativ.

Tyvärr hade Anders som anmälde gruppen ej kvar några mejllistor till oss som ska trampa och arrangörerna jag mejlade med har som policy att inte ge ut mejladresser så nu har jag fastnat lite.

Kan bli svårt att få ihop alla att köpa tröja då inte hela gruppen sitter klistrade framför forumet.

Kom också att tänka på hur vi ens ska hitta varandra i gryningen i Motala i juni, utan vara sig likadana tröjor eller kontaktuppgifter....

Hej,

Ville bara visa ett livstecken. Följer tråden men har inte skrivit så mycket. Har man anmält sig genom denna tråden så tycker jag att man på något sätt har ett ansvar att bevaka detta forumet. Antingen om det skickas ut PM till alla anmälde eller om det bara informeras här.

Om vi kan publicera väldigt tydlig information här, t.ex. karta med uppsamlingsplats och något sätt att lätt identifiera gruppen så får resten helt enkelt ansluta i den mån de kan.

Strakka här på forumet som mailade ut om tröjdesign borde ha alla mailadresser?

Ser väldigt mycket fram emot detta =)

Härligt att se dig här!

Ska jaga adresser lite mer, tröjor är ju nåt som måste fixas i förväg så vore som sagt skoj att få till det.

Som sagt, jag tycker vi kör på Happys trekantströja. Den är ju fin och färgmatchar ju fint med i princip allt. Så det är bara att beställa så fort den kommer att finnas tillgänglig (jag förutsätter att den kommer att vara klar innan juni)

Hhmm tror jag snurrat ihop allt med min mejl, ska mejla Anders som anmälde oss.

Det var strakka som inte hade listor kvar. (Hoppas d blev rätt nu)

Är inte med i er grupp, men VR har alltid lockat mig även om jag hittills aldrig vågat anmäla mig och jag tycker det är kul att läsa hur olika personer och grupper förbereder sig. Därför kollade jag igenom den här tråden som jag missat tidigare. Trekantströjan kommer att beställas som dammodell till shoppen om inte Happyredaktionen har ändrat sig. I varje fall sa Aron det till mig när han ringde upp och meddelade att ett av mina förslag hade vunnit tävlingen. Ni kanske kan få dom att göra en specialbeställning till er grupp. Annars kommer troligen mitt set med tröja och bibs som jag kommer få som pris vara det enda i herrmodell.

Det där var ju lite tramsigt och faktiskt trångsynt. Liksom, hur svårt är det att erbjuda både designerna i herr & dam.

Uppskattar verkligen allt engagemang, underbart! Håller med om tröjor och kontaktuppgifter. Är ju nyfiken på vilka som döljer sig bakom alla alias...vi ska ju trots allt "umgås" i några timmar...

Jag är med i cykel-matchen från måndag...eller tisdag. Då släpps fokuseringen från längdåkningen :) Men läser allt fram tills dess!

Nisse 40+ har specialbeställt en tröja med en sån här trekant på ryggen:
LGF.png

2 omgångar magsjuka och nu en enveten förkylning. jättebra uppladdning. :P
Tycker det var jättesynd att inte Strakkas tröj-ide fick bättre respons.
Tröjor för identifikation är bra, och Happys tröjor är ju den naturliga i sammanhanget, däremot tror jag vi klarar att använda 2 olika i samma team! Kan vara lättare än att försöka samordna alla till en design, jag tycker t e x att den gröna är oändligt mycket snyggare än trekantsdesignen. (om än inte lika snygg som Strakkas blå).

Jag kan tänka mig att köra på den med alla färger, den gröna för mig andas mer mtb.

Dras med knäproblem, hoppas verkligen vara i form för VR.

Om det inte blir något med gemensam tröja, så kör jag mitt eget märke :)

Jag gillar gemensam tröja, det och en gemensam samlingsplats innan start. Det behövs för att hitta varandra.

/Anders

vanm sa:
Jag gillar gemensam tröja, det och en gemensam samlingsplats innan start. Det behövs för att hitta varandra.

/Anders

Håller med dig Anders!
Kollar vi med t.ex Aron om det går att fixa tröjor även i herrmodell? Grönt eller trekanter spelar mindre roll för mig. Håller med Adam oxå, trist att Strakkas idé med tröjorna blev nedlagd.
Samlingsplats innan start är väl ett måste tycker jag!

Nisse 40+ sa:
vanm sa:

/Anders

Håller med dig Anders!
Kollar vi med t.ex Aron om det går att fixa tröjor även i herrmodell? Grönt eller trekanter spelar mindre roll för mig. Håller med Adam oxå, trist att Strakkas idé med tröjorna blev nedlagd.
Samlingsplats innan start är väl ett måste tycker jag!

Dragit ett pm till Aron ang tröjorna. Återkommer när jag fått svar, förhoppningsvis ett positivt :)

Färgen på tröjan spelar mindre roll för mig. Nu har jag klarat halva klassikern, så ska jag börja dra igång träningen inför Vättern. Någon som har några tips till en som aldrig kört Vättern.

/Anders

vanm sa:
Färgen på tröjan spelar mindre roll för mig. Nu har jag klarat halva klassikern, så ska jag börja dra igång träningen inför Vättern. Någon som har några tips till en som aldrig kört Vättern.

/Anders

Cykla! När du tycker att du cyklat långt, vänd och cykla hem. Upprepa. Det handlar bara om att vara bekväm på sin cykel i många timmar, samt att fylla på sina depåer i jämn takt.

Äta och hålla igång har jag hittat ett sätt som passar mig. Cykla långt ska jag börja med, men stegra långsamt nu så jag inte skadar mig.

Finns det några mer träningstips? T.ex styrketräning, intervaller???

/Anders

vanm sa:
Äta och hålla igång har jag hittat ett sätt som passar mig. Cykla långt ska jag börja med, men stegra långsamt nu så jag inte skadar mig.

Finns det några mer träningstips? T.ex styrketräning, intervaller???

/Anders

Varva cykling med styrketräning funkade bra för mig förra säsongen. I efterhand så kände jag att en svag överkropp var det som satte käppar i hjulet för mig i början på förra säsongen. Sitta länge på en cykel kräver en stark o stabil mage, rygg etc för att både undvika att få ont men också kunna bibehålla balans under flertalet timmar non stop på sadeln.

Intervaller på cykel har jag ingen direkt erfarenhet av men också något jag tänkte börja med mellan distanspassen. En kul säsong kommer det bli iaf!!

Senast ändrad:
Tänkte ha en plan med 3-4pass i veckan fördelat på distans, intervall, styrka och simning. Någon vecka byts intervallerna ut mot återhämtningspass.

/Anders

Hur är det med boende i Motala? Tips? Vet att jag skrivit med någon av er angående detta men minns i ärlighetens namn inte med vem :)
Tänkte kika runt och boka något, finns det några fler som är utan i dagsläget?

/Pernilla

Hej!

Jag hittade boende via vätternrundans hemsida. Skickade lite förfrågningar och vips så fick jag napp.

/Anders

Jag var iaf en av dem, jag ska röntga knät i veckan och då får jag min dom. Tror att det går bra dock. När det gäller boendet... ja det fixar sig, har inte fixat något ännu :)

pernillaps sa:
Hur är det med boende i Motala? Tips? Vet att jag skrivit med någon av er angående detta men minns i ärlighetens namn inte med vem :)
Tänkte kika runt och boka något, finns det några fler som är utan i dagsläget?

/Pernilla

Så var det ja :) Någon mer som är utan boende? Tror det är lättare att hitta boende för 4-6 personer.
Strakka, hör av dig i veckan när du har status på knät!

Det är nog ingen fara, det är nog vilken form man kommer att vara i. Sub 11 tänket har jag släppt sedan länge, för mig är det nog mer Sub 12-13 med tanke på situationen. Inte cykla VR är inget alternativ :)

pernillaps sa:
Så var det ja :) Någon mer som är utan boende? Tror det är lättare att hitta boende för 4-6 personer.
Strakka, hör av dig i veckan när du har status på knät!

Är också utan boende än så länge, tidigt i tråden tror jag det pratades om att försöka bo nära varandra i så stor utsträckning som möjligt men det verkar inte heller blivit av. Har själv funderat på olika alternativ, allt från att dra upp en husvagn eller tälta till att inkvartera sig någonstans på plats. Tanken är att jag ska bestämma mig inom kort. Åker upp från Helsingborg.

Jag åker från Malmö, just nu känns det som att jag kör upp dagen innan och tar vad som erbjuds, tält eller annat kommer att funka. Sen vilar jag de 6 h som krävs och åker hem på kvällen...

Kommer att köra från Ängelholm, kanske slaggar i bilen eller så försöker jag hitta övernattning. Tveksamt om någon vill dela rum med mig. Tydligen så är motorsåg en fröjd jämfört med mig :)

Har familjen med mig, så vi har hyrt en stuga (Varamovaden) 15min norr om Motala. Någon som vet en bra samlingspunkt vid starten? Åker från Karlstad, tyvärr med bil full av barnvagn och dylikt.

/Anders

Senast ändrad:
Summa summarum är att ingen önskar boka?! Då avvaktar jag med. Vet att plats brukar finnas i idrottshallen. Det lööööser sig!

Strakka: får jag fortfarande åka, betala bensin å sköta Spotify? :)
Jeppe: trampa något ihop? Bor i Båstad...

pernillaps sa:
Summa summarum är att ingen önskar boka?! Då avvaktar jag med. Vet att plats brukar finnas i idrottshallen. Det lööööser sig!

Kör med tält på Equmeniakyrkan Motala och Sjökumla missionsförsamlings camping ute vid Varamobaden (baden på bilden). "Furulids Camping" i folkmun. En kvart från startlinjen i mycket lugnt tempo. Hade kontakt med dom idag och just tältning gick inte att förboka men det gick bra utan bokning förra året så jag kör där igen i år.

Bor också i Båstad. Till och från. Inklusive påsken om det är bra väder. Påstår att trampa med Jeppe_E är ingen lek, utom i utförsbackarna.

filename=01b-VaramoBaden1.jpg

Absolut! :)

pernillaps sa:

Jag tycker också tröjor låter som en väldigt bra idé. Tror det kommer kunna underlätta kommunikatinonen och samarbetet under resans gång.

För mig blir det nog tält på Furulids camping, efter PiPPis tips, som gäller för boende. Tycker det låter som ett bra upplägg!

Efter att ha brutit armbågen i början av året har jag precis kommit igång med ett ordentligt träningsupplägg igen. Känns surt att ha tappat ca 15% av tröskelwatt, tappat muskler och skaffat mer fett under de senaste två månaderna men ändå riktigt skönt att ha ett mål att sikta på. Rent konditionsmässigt borde det ändå lösa sig, även om det inte blir i samma form som jag hade hoppats, men är lite orolig för att armbågen ska göra det svårt att sitta på cykeln så pass länge. Men det ska nog gå bra, det känns verkligen givande att testa iaf! Nu kör vi!

Finns det några platser kvar i gruppen? Jag och en polare körde öppet spår förra veckan och tänkte göra en klassikeranmälan nu. Jag såg att man kan anmäla sig till grupper via anmälnings-sidan och det vore helt klart roligare att cykla med en grupp.

nordicmonkey sa:
Finns det några platser kvar i gruppen? Jag och en polare körde öppet spår förra veckan och tänkte göra en klassikeranmälan nu. Jag såg att man kan anmäla sig till grupper via anmälnings-sidan och det vore helt klart roligare att cykla med en grupp.

Nej, anmälan till grupperna är stängd. Det skulle vara om det finns någon som får förhinder, då finns det nog möjlighet att överta platsen.

PiPPiW sa:
pernillaps sa:

Kör med tält på Equmeniakyrkan Motala och Sjökumla missionsförsamlings camping ute vid Varamobaden (baden på bilden). "Furulids Camping" i folkmun. En kvart från startlinjen i mycket lugnt tempo. Hade kontakt med dom idag och just tältning gick inte att förboka men det gick bra utan bokning förra året så jag kör där igen i år.

Bor också i Båstad. Till och från. Inklusive påsken om det är bra väder. Påstår att trampa med Jeppe_E är ingen lek, utom i utförsbackarna.

Va fn... nu måste jag ju ute och öva, så att jag kan leverera. Nu har man helt plötsligt ett rykte att leva upp till :p

Jeppe_E sa:
PiPPiW sa:
pernillaps sa:

Va fn... nu måste jag ju ute och öva, så att jag kan leverera. Nu har man helt plötsligt ett rykte att leva upp till :p
Jag skrev ju "utom i utförsbackarna". Vi kör bäst av tre: Gemensam start nerför Kattviksbacken, Nötte Backar och Tarravägen (20%) :) Jag har två till som är betydligt värre om det behövs nån slags utslagsövning.

Är du ute på nåt pass i närheten så vore det kul att möta upp till slut. Inte för att köra ihop, det är tyvärr inte realistiskt, men är mycket nyfiken på dina bePro effektpedaler.

Jeppe_E skrev:
PiPPiW skrev:
pernillaps skrev:

Jag skrev ju "utom i utförsbackarna". Vi kör bäst av tre: Gemensam start nerför Kattviksbacken, Nötte Backar och Tarravägen (20%) :) Jag har två till som är betydligt värre om det behövs nån slags utslagsövning.

Är du ute på nåt pass i närheten så vore det kul att möta upp till slut. Inte för att köra ihop, det är tyvärr inte realistiskt, men är mycket nyfiken på dina bePro effektpedaler.

Herregud, vad är det här?! :) Om nån susar förbi mig häromkring så lär det ju va nån av er två... Kör ni nerförsbackerejs, jag kan vara domare och langa fika :)

pernillaps sa:
Herregud, vad är det här?! :) Om nån susar förbi mig häromkring så lär det ju va nån av er två... Kör ni nerförsbackerejs, jag kan vara domare och langa fika :)
En halv-lång story. Jeppe_E och jag har aningens "olika profiler" vad gäller prestanda, ålder, omfång och cykel men vi gillar nog det häradet lika mycket vad gäller cykling. Vi har aldrig mötts IRL och det är på tiden. Jag kan bjuda alla på fika på Knut-Jöns. Och vi glömmer att dom kör med gratisfika till cykelklädda gäster
smile.png

Sen vore det ingen dum idé att några i våra VR-grupper möter upp.

Tillbaka
Topp