Allt inför Happys Vätterngrupp start 04:08

Jisses! Vet inte vad jag get mig in i... Men tycker det känns riktigt bra efter att ha ögnat igenom alla 6 sidor med inlägg :) Och kul att vi blir några tjejer också! Så här långt lopp är helt nytt och kan inte riktigt referera till SUB11, måste jag släppa hoppas jag ni tar emot mig i Motala :)

Någon mer från Skåne/Halland och vill kika på boende/transport? Är ju lika bra att vara ute i god tid just för boendebiten...

pernillaps skrev:
-------------------------------------------------------
> Jisses! Vet inte vad jag get mig in i... Men
> tycker det känns riktigt bra efter att ha ögnat
> igenom alla 6 sidor med inlägg :) Och kul att vi
> blir några tjejer också! Så här långt lopp
> är helt nytt och kan inte riktigt referera till
> SUB11, måste jag släppa hoppas jag ni tar emot
> mig i Motala :)
>
> Någon mer från Skåne/Halland och vill kika på
> boende/transport? Är ju lika bra att vara ute i
> god tid just för boendebiten...

Den känslan delar nog rätt många, iaf jag gör det!
Inte mitt första lopp, men så långt har jag inte ens varit i närheten av att cykla :)

Jag åker från Malmö, tror att det finns någon från Limhamn och Helsingborg också, så visst kunde vi ordna något. Iom att jag är längst ner så får jag ju köra (kombi med plats för 3 cyklar) men jag delar gärna på bensinpengar och körning. Någon måste ju sköta Spotify också...

>
> Den känslan delar nog rätt många, iaf jag gör
> det!
> Inte mitt första lopp, men så långt har jag
> inte ens varit i närheten av att cykla :)
>
> Jag åker från Malmö, tror att det finns någon
> från Limhamn och Helsingborg också, så visst
> kunde vi ordna något. Iom att jag är längst ner
> så får jag ju köra (kombi med plats för 3
> cyklar) men jag delar gärna på bensinpengar och
> körning. Någon måste ju sköta Spotify
> också...

Strakka: Känns ändå som att det är ett tryggt gäng, så det ska nog gå vägen. Först fokus på Vasan bara...
Jag kikar gärna runt på lite boende, kan ju inte vara några problem att fylla om man bokar stuga eller liknande för 4-6 personer. Åker gärna med i bilen och självklart kan jag köra både bil och Spotify, och beninsen delas såklart!

pernillaps skrev:
> >
> > Den känslan delar nog rätt många, iaf jag
> gör
> > det!
> > Inte mitt första lopp, men så långt har jag
> > inte ens varit i närheten av att cykla :)
> >
> > Jag åker från Malmö, tror att det finns
> någon
> > från Limhamn och Helsingborg också, så visst
> > kunde vi ordna något. Iom att jag är längst
> ner
> > så får jag ju köra (kombi med plats för 3
> > cyklar) men jag delar gärna på bensinpengar
> och
> > körning. Någon måste ju sköta Spotify
> > också...
>
> Strakka: Känns ändå som att det är ett tryggt
> gäng, så det ska nog gå vägen. Först fokus
> på Vasan bara...
> Jag kikar gärna runt på lite boende, kan ju inte
> vara några problem att fylla om man bokar stuga
> eller liknande för 4-6 personer. Åker gärna med
> i bilen och självklart kan jag köra både bil
> och Spotify, och beninsen delas såklart!

Ja det verkar vara ett trevligt gäng! Så du ska köra Vasan? Då har du inget att oroa dig över när det gäller Vätternrundan.
Du får gärna kolla på boende, det är nog fler än mig som undrar hur det ska gå med det. Jag har bara hört hur svårt det är att fixa boende...

Jag tror att jag kan fixa takräcke till bilen, då kan vi vara 3-4 i bilen... det hade varit perfekt. Det hade varit riktigt trist att åka upp helt ensam, det är en bra bit upp...

/Strakka

grymt med hela 22 starka!

hur ser folket på roslagsvåren och halvvättern?

jag bor i sthlm så hovets roslagsvåren är ganska givet val.

halvvättern tänkte jag köra, blir bra som en lagom härlig uppvärmning inför hela varvet runt sjön. vore skoj om fler är sugna och har möjlighet så kunde vi rodda ihop och köra tillsammans på iaf ett av loppen, helst båda :)

Roslagvåren! När går den?
Funderar också starkt på någon av 200km-breveterna i April (9/4 Barkarby, 16/4 Täby)
Och kanske kanske en 300km (14/5, 30/4) (Täby i första hand).
Jag är dessutom sugen på Siljan runt, men tvivlar på att jag kommer ta mig iväg fr. Stockholm för något lopp innan VR

Adam K skrev:
> Roslagvåren! När går den?
> Funderar också starkt på någon av
> 200km-breveterna i April (9/4 Barkarby, 16/4
> Täby)
> Och kanske kanske en 300km (14/5, 30/4) (Täby i
> första hand).
> Jag är dessutom sugen på Siljan runt, men
> tvivlar på att jag kommer ta mig iväg fr.
> Stockholm för något lopp innan VR

tror inte det är satt nåt datum för roslagsvåren än men gissar april/maj.

siljan runt är jag oxå sugen. i år var halvvättern och siljan runt på samma helg men är dom på olika så finns ju chans att man står på startlinjen till båda.

dessa 200km-breveter låter väldigt intressant, finns det någon hemsida till dessa redan nu?

Det går ju förbi mitt område :)
Men varför ska detta OCKSÅ ligga på min arbetsvecka. ALLA lopp går på jämna veckor nästa år!!

Funderar på att dra igång en intresseanmälan gällande teamkläder för båda startgrupperna, men jag kanske ska vänta till på söndag när anmälan är stängd?

Strakka skrev:
> Funderar på att dra igång en intresseanmälan
> gällande teamkläder för båda startgrupperna,
> men jag kanske ska vänta till på söndag när
> anmälan är stängd?

Jag är intresserad. Tror väl inte vi behöver vänta, det är väl bara anmäla sitt intresse och så får vi se hur många som vill vara med.

/Anders

Strakka skrev:
> Funderar på att dra igång en intresseanmälan
> gällande teamkläder för båda startgrupperna,
> men jag kanske ska vänta till på söndag när
> anmälan är stängd?

jag är på vilket säkert och förhoppningsvis dom flesta är! :)

har vi kommit fram till att vi bara kör tröjor?

Jag tror att vi bara ska köra på tröjor, det är mer troligt att fler nappar än om man även måste lägga ut pengar på cykelbyxor. För att det ska bli genomförbart så måste minst 15 beställa, annars blir det riktigt dyrt. Jag har varit i kontakt med en leverantör och har koll på allt det praktiska, tror att det till slut landar på 700-750 kr per plagg. Då ingår frakt.

Håller med om 'bara tröjor'.
Fortsätter lägga min röst för ljusa för maximal synlighet och för att minimera sol uppvärmning.
2 sycken small tack, tjejen ska ju ha en också :)

Strakka skrev:
> Jag tror att vi bara ska köra på tröjor, det
> är mer troligt att fler nappar än om man även
> måste lägga ut pengar på cykelbyxor. För att
> det ska bli genomförbart så måste minst 15
> beställa, annars blir det riktigt dyrt. Jag har
> varit i kontakt med en leverantör och har koll
> på allt det praktiska, tror att det till slut
> landar på 700-750 kr per plagg. Då ingår frakt.

håller med på bara tröjor.

antalet kommer inte va nå problem men som sagt, invänta till söndag så kan alla kasta in ett JA eller NEJ så utgår vi ifrån det. kan man hitta mejllista nånstans på alla anmälda?

alla kanske inte kollar tråden titt som tätt...

Jag tänkte lägga upp infon här måndag kväll med min kontaktinfo så får varje person som tackar ja också lämna sin mailadress så fixar jag en mailinglista.

Hej,

Jag bor i Helsingborg och är gärna med på samåkning eller organiserat boende. Även intresserad av tröja när det dyker upp info om det.

Mvh
Johan

Ramlert skrev:
> Hej,
>
> Jag bor i Helsingborg och är gärna med på
> samåkning eller organiserat boende. Även
> intresserad av tröja när det dyker upp info om
> det.
>
> Mvh
> Johan

Hej Johan, jag åker från Malmö och kan absolut att tänka mig dela på transport och boende. Alternativt är ju att åka ensam och hur kul är det? Om du läser i tråden så är vi redan ett par st som pratat om att samåka iaf.

Det finns en tråd som heter Intesseanmälan Teamkläder VR16, där kan du få lite mer information.

Med vänlig hälsning,
Strakka

Ja nu är det inte långt kvar ;)

Gav mig ut i mörkret och körde lite och i drygt en timma, har svårt att träna inomhus. Så passar på att njuta av ljudet från dubbdäcken på mörka cykelbanor och vägar.

/Anders

Senast ändrad:
PiPPiW skrev:
> OK, nu har gruppens äldsta damcykel-cyklist
> klivit upp på gymmets övervåning och börjat
> gå på vikterna igen efter ett par års paus :)
>
> Hehe, blev lite genus-fel där.

Hur tycker du det funkar med att gå på vikterna? Jag har själv problem med att lyfta de där, så kanske att gå på dem kan vara ett alternativ? Hur märker man av framstegen? Går man snabbare på vikterna eller? :p

Denna vecka, (och nästnästa enligt planen) har vigts åt något som inte rullar alls.

Bilagor

• received_10153839084604549.jpeg
    received_10153839084604549.jpeg
    104.8 KB · Besök: 65
Låter bra både Adam K och Pippi!

Min egen lilla utmaning handlar om att gå ner mina sista 7-8 kilon och hålla min träningsplanering fram till Vättern. Har cyklat i fem år nu, gått ner 35kg hittills med hjälp av det, och har för första gången lagt upp en ordentlig träningsplanering (trainingpeaks, rollers, monark, watt-mätare, cyclists training bible, rubbet ?). Lyckas jag bara hålla motivationen uppe för träningen så ska nog formen vara helt ok. Vikten känns lite osäkrare men jag hoppas verkligen lyckas få bort den sista övervikten. Om jag inte skulle lyckas är det tur att Vättern inte innehåller fler backar. ?

Precis som pippi har jag lagt till lite styrketräning som en del av förberedelserna. Kanske inte det roligaste jag vet men det känns ändå som att jag har nytta av den extra styrkan på cykeln.

Förutom Vättern har jag tänkt köra lite lokala lopp under sommaren och tänker ofta, liksom Pippi verkar göra, känslan av att stå på startlinjen på de här loppen och känna att man har gjort allt man kunnat för att vara förberedd. Det tillsammans med lite tillbakablickar från sommaren ska nog kunna hålla motivationen under den här mörka icke-vintern, eller vad man nu ska kalla den årstid vi befinner oss i just nu.

Så till juni är förhoppningsvis både jag och min trogna springare så redo vi kan bli.
image.jpeg

Sitter just nu och tänker tillbaka på en av sommarens turer och kanske särskilt ett litet hemsnickrat duathlon jag företog mig i juli. Lvg från vindeln till Ekorrsel och sen mtb på isälvsleden tillbaks till vindeln igen.

Start medels lvg alltså. Fint väder och precis gjort sista arbetsdagen innan semestern. Sämre har man ju haft det även om glädjen inte riktigt syns på minen. ?
image.jpeg

image.jpeg

Sen var det dags för cykelbyte. Hade kört ut med mtb:n med bilen tidigare. Ordentligt med knott, mygg +ANNAT så bytet fick gå fort.
image.jpeg

Så började delen av resan som jag var mest nervös för. Är helt nybörjare på mtb och så långt som jag tänkt cykla på dem hade jag inte gjort tidigare. Rent generellt gick det riktigt fint men allt tog längre tid och var jobbigare än jag räknat med. ?
Men kul var det!
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Fick ge upp lite i förtid och ta mig upp på landsvägen lite tidigare än tänkt. Trots det, en tur som gav mersmak!
image.jpeg

image.png

https://www.strava.com/activities/337890373

EDIT 1-3: Men allvarligt...hur placerar man bilderna?
EDIT 4-5: Man använder en annan webläsare än Explorer!

Senast ändrad:
Oj vilket härligt duathlon! Det förgyller i höstmörkret. Själv är jag tillbaka i träning igen efter en luftrörskatarr, som sonen tog med sig hem från dagis. Annars laddas det inför Vasan med både längdskidor, simning och cykel.

/Anders

Senast ändrad:
Inte vart inne på länge o ser nu 2 snygga vinnartröjor på forumet!! Har vi kommit nånstans ang teamkläder, kör gärna på nån av vinnarna annars. Va tycker gänget?

Ska vi starta en helt ny tråd för vår grupp inför VR-16 eller ska vi fortsätta här måntro, eller har vi en annan tråd? Lite snurrigt men är lite ringrostig efter juletiderna....

A precis. Att det var lågt intresse på vr kläder kommer jag ihåg.

Är själv anmäld till den mindre snabba gruppen start 04.20 (rätt tid? ) och tycker själv det vore grymt om alla körda samma tröjor så lägger upp ett förslag på att ta nån av happyride vinnarna...ser snyggt ut och kul grej. Kommer köpa tröjan oavsett..

Vet bara inte hur det lättast går att få tag på alla i den vr gruppen....

Jo vore grymt att organisera lite och att kunna sprida lite information. Slutar med att man får fråga runt i startområdet vilka som tillhör happy =)
Ang tröjorna så föll mig inga i smaken, och kommer inte passa in på övriga prylar =)

Sub9 gruppen har en Strava grupp, tyvärr typ bara 25% som gått med där.

Senast ändrad:
Oavsett Teamkläder eller inte tror jag det hade varit en bra idé med likadana tröjor, spelar för mig ingen roll om de matchar cykeln, tänker nog mest på hur vi ska kunna hålla ihop 22 pers som inte känner varann om vi inte ens har enhetliga tröjor.....
Vi tar en 300:- variant från t.ex. Rose eller Stadium eller nåt och röstar på vilken färg vi vill ha, sen beställer vi utefter det.
Bara en tanke....

Håller med, underlättar att håll reda på gänget.

Men eftersom gruppen är från happy så varför inte bara enas om att köra en av happyride tröjorna, tror ich hoppas dom flesta tycker att vi iaf ska se ut som ett team? Själv tycker jag det lätt är värt en tröja som sedan även kan användas resten av säsongen... :)

Har vi nån mejllista på alla i vår grupp? Är ju inte alla som kollar här i trådarna tyvärr..

En matchande tröja är bra, kan behövas för mina grusiga ögon kl 04:08...

En trjöa från happy röstar jag på. Trist att det inte blev några teamkläder, när det var på tapeten förra gången.

/Anders

Så länge det är en funktionströja med schyssta bakfickor funkar vad som för mig! Har Happy såna?
Håller med Anders, trist att inte fler hängde på tåget innan, då hade vi redan varit klara med detta.
Komplett mail lista kanske Anders som vi alla anmälde oss till kan bistå med (iofs tycker jag att han redan har gjort mer än nog)

Tillbaka
Topp