Låter bra både Adam K och Pippi!
Min egen lilla utmaning handlar om att gå ner mina sista 7-8 kilon och hålla min träningsplanering fram till Vättern. Har cyklat i fem år nu, gått ner 35kg hittills med hjälp av det, och har för första gången lagt upp en ordentlig träningsplanering (trainingpeaks, rollers, monark, watt-mätare, cyclists training bible, rubbet ?). Lyckas jag bara hålla motivationen uppe för träningen så ska nog formen vara helt ok. Vikten känns lite osäkrare men jag hoppas verkligen lyckas få bort den sista övervikten. Om jag inte skulle lyckas är det tur att Vättern inte innehåller fler backar. ?
Precis som pippi har jag lagt till lite styrketräning som en del av förberedelserna. Kanske inte det roligaste jag vet men det känns ändå som att jag har nytta av den extra styrkan på cykeln.
Förutom Vättern har jag tänkt köra lite lokala lopp under sommaren och tänker ofta, liksom Pippi verkar göra, känslan av att stå på startlinjen på de här loppen och känna att man har gjort allt man kunnat för att vara förberedd. Det tillsammans med lite tillbakablickar från sommaren ska nog kunna hålla motivationen under den här mörka icke-vintern, eller vad man nu ska kalla den årstid vi befinner oss i just nu.
Så till juni är förhoppningsvis både jag och min trogna springare så redo vi kan bli.
Sitter just nu och tänker tillbaka på en av sommarens turer och kanske särskilt ett litet hemsnickrat duathlon jag företog mig i juli. Lvg från vindeln till Ekorrsel och sen mtb på isälvsleden tillbaks till vindeln igen.
Start medels lvg alltså. Fint väder och precis gjort sista arbetsdagen innan semestern. Sämre har man ju haft det även om glädjen inte riktigt syns på minen. ?
Sen var det dags för cykelbyte. Hade kört ut med mtb:n med bilen tidigare. Ordentligt med knott, mygg +ANNAT så bytet fick gå fort.
Så började delen av resan som jag var mest nervös för. Är helt nybörjare på mtb och så långt som jag tänkt cykla på dem hade jag inte gjort tidigare. Rent generellt gick det riktigt fint men allt tog längre tid och var jobbigare än jag räknat med. ?
Men kul var det!
Fick ge upp lite i förtid och ta mig upp på landsvägen lite tidigare än tänkt. Trots det, en tur som gav mersmak!
https://www.strava.com/activities/337890373
EDIT 1-3: Men allvarligt...hur placerar man bilderna?
EDIT 4-5: Man använder en annan webläsare än Explorer!