Allt inför Happys Vätterngrupp start 04:08

Det gick! Här är hela lsitan, dubellkolla gärna er storlek... det har varit så många ändringar så jag hoppas att jag har fått med allt!

Strakka L
Nisse 40+ XXL
Peter D L
Jimboxx L
Adam K M
Cykologen XXL
Pinhead XXL
Vanm S
Niclas.Nydahl XXXL
Wingman L
Kallebalik XL
- L
Jeppe E L
ChTj L
Nadderf M
Poacue L
Fjärdebrunn XL
Slice me Nice S
j_nilsson XXL
Ramlert XL
Erik.svall XL
Heln L

Strakka sa:
Det gick! Här är hela lsitan, dubellkolla gärna er storlek... det har varit så många ändringar så jag hoppas att jag har fått med allt!

Kallebalik XL
- L

Bara dubbelkolla, pröjsade för 2st, mig och Martin E. betyder det ovan att jag beställt dessa och att martins namn bara inte är skrivet framför - L ?

Bra kämpat Strakka!
Och allihop som varit med och dragit sitt strå till stacken.
Håller med Jeppe om färgen på bilderna, men det blir bra :)

Nu ska vädret bara orka upp från 0 - 5 grader och sluta regna varje dag så manövrar sig ut utan risk för akut lunginflammation vid varje pass :P

kallebalik sa:
Strakka sa:

Kallebalik XL
- L

Bara dubbelkolla, pröjsade för 2st, mig och Martin E. betyder det ovan att jag beställt dessa och att martins namn bara inte är skrivet framför - L ?

Det stämmer!

Inverterade mönstret och gjorde det tätare, nu så... tror att det är det som saknades!

Bilagor

• cuore_push_VR16_dummy_VER2.jpg
    cuore_push_VR16_dummy_VER2.jpg
    49 KB · Besök: 105
Skicka beställningen nu bara Strakka :D (Ja, ifyllda kronor är mycket bättre än "tomma".)
[Eller ska vi ändra till vattentäta, långärmade och fleece-fodrade tröjor innan det är försent? ;) ]

Strakka sa:
Inverterade mönstret och gjorde det tätare, nu så... tror att det är det som saknades!

Senast ändrad:
Adam K sa:
Skicka beställningen nu bara Strakka :D (Ja, ifyllda kronor är mycket bättre än "tomma".)
[Eller ska vi ändra till vattentäta, långärmade och fleece-fodrade tröjor innan det är försent? ;) ]

Strakka sa:

Allt underlag är skickat, så nu är det på gång! :)

Bara två i storlek small och två i medium, resten large och uppåt. Blir orolig för att jag missbedömt storlekstabellen en aning, men ju tajtare desto mer aero så...

Ser ut till att kunna bli en behaglig runda för dig och Vanm ?
Bra jobbat Strakka! ?

slice me nice sa:
Bara två i storlek small och två i medium, resten large och uppåt. Blir orolig för att jag missbedömt storlekstabellen en aning, men ju tajtare desto mer aero så...

slice me nice sa:

Vi får se, om någon har fått för liten, kanske det är någon som tycker att deras är för stor. Det löser sig nog ska du se. Jag är fortfarande lite orolig att L kan vara just för stor till mig :)

Nu är det dags att börja noja, vad jag förstått så har vi i denna gruppen lite olika sluttidsmål, vissa siktar på under 10 timmar och ligger i hårt för att uppnå detta (tror jag) Min förhoppning ligger på 11 tim. och det är väl kanske den tiden som gäller om man läser lite mellan raderna i alla inläggen. Väder o vind spelar såklart en stor roll för vad som är möjligt.....
Jag tycker att vi borde diskutera en strategi för loppet, det kommer bli svårt att få en 22 pers.klunga att fungera inte minst med tanke på att vi inte har tränat ihop öht. och med varierande erfarenhet av klungkörning. Om vi då dessutom har några som siktar under 10, några på 11 & några på kanske 12 timmar kommer ju denna klunga vara ett minne blott innan vi ens kommit till Vadstena...... Bara en tanke, hur resonerar vi?

Jag har aldrig kört VR utan för det för jag ska fullborda en klassiker. Har svårt att tänka mig någon särskild tid runt. Men ligger runt 25km/h när jag tränar lite längre rundor (6-8mil). När det gäller depåstrategier har jag inget att bidra med, utan bidrar med pannben och glada hejarop.

/Anders

Min första runda runt sjön oxå, och är inne på samma spår som dig Anders (gör dock inte Klassikern) Sen tror jag att du är lite blygsam förstås :)
Vet att vi har minst en till i gruppen som fullbordar sin klassiker.
Vill bara kolla av hur alla tänker, en liten samling på Fredagkvällen hade kanske varit på sin plats?
//Kalle

En samling hade inte varit dumt, kommer med familjen till mitt boende på fredagen och ska hämta nr-lapp och allt det där. Vi kanske kunde styra upp något i runt nr-lapps utlämning?

Jag är gärna med och snackar på fredagen. När man läser igenom tråden så är det nästan oundvikligt att det blir två grupper. Det skrivs mycket om sub10 och sub 11, vilket inte är min ambition egentligen.. jag vill bara ta mig runt och ha roligt :)Så klart kommer jag att göra mitt bästa... men två pauser a 10 min vardera? Det kommer definitivt inte att fungera för mig, någonstans på vägen behöver jag stoppa i mig lite mat för att orka. Ska man prata tider så är det mer sub12 eller sub13 för min del...

Detta är också min första runda, så jag vet inte vad jag kan förvänta mig. Så jag kommer att ta det liiite lugnare de första 100-150 k... det är ju roligare om några av oss iaf hänger ihop, kanske inte så mycket för det fysiska i att åka i klunga men mer för moralen, iaf i mitt fall.

Första helvarvet runt sjön o känner att jag ligger mer runt sub 11-12, knappast 10 då träningen vart i underkant över vintern.

Absolut tycker jag prio är att hålla ihop "ett glatt gäng" som var början på tråden här en gång i tiden :)

Vill några rycka ifrån så e d ju fritt fram så kan vi hämta upp dom i diket längre fram... ;)

Möte fredag funkar nog kalas.

Jag tycker absolut att om man inte har ambitionen att köra supersnabbt, så finns det inget som uppmanar till SUB-någonting. Det är bättre då att säga, 25 km/h i rullsnitt, vilket är ett ganska trevligt tempo vid längre distanser. Detta ger ju således en tid på ca 11h 50min. Sedan skall pauser på detta. Räkna med 3 stopp, varav ett lite längre. Så 30 minuter stopptid. Vill man då in under 12h, så behöver snitthastigheten höjas, jag skulle säga att 27 km/h klarar man lätt i klunga. Det skulle i så fall ge er en totaltid på 11:30 (rulltid 11h).

Om det finns medlemmar i er grupp på 22 pers, som vill köra snabbare, så är det ju helt klart lättast om ni delar upp er i två grupper. Ni är tillräckligt många ändå. En SUB11 behöver hålla ca 28 km/h i rullsnitt + 20 min för stopp.

Själv så är planen 34,5 km/h i rullsnitt + 15 min stopp.

Många kloka ord!
Vi verkar ju vara några som vill ta oss runt i behagligt tempo och eventuellt njuta av turen. Det är min tanke med, kommer inte riskera att köra för högt tempo och inte komma fram, har också klassikern på lut. Men visst, ju fortare det är över... :)
Träff fredag kväll låter som en bra plan. Vi får säga hej till varandra och prata ihop oss.

Är jag ensam tjej???

/Pernilla

pernillaps sa:
Är jag ensam tjej???

/Pernilla

Nej, det tror jag verkligen inte. Med tanke på över 19000 deltagare, så lär det vara ett par tusen tjejer med :p

Skämt å sido, så spelar det ju ingen roll. Ni tjejer är minst lika duktiga på att cykla som killarna är.

Senast ändrad:
Jag får väl outa mig som sub10-aspirant :)
Tränar oftast själv och snittet börjar hålla sig över 28 oavsett om jag rullar 3 eller 8 mil. Mycket småkuperat som tenderar att hålla ner snittet lite.
Är motiverad att kämpa på för sub10-målet.
Min upplevelse av klungor är att man inte behöver vara särskilt många för att tjäna väldigt mycket både energi och fart.
Så jag föreslår faktiskt tvärtom, att vi försöker hålla rullsnitt på ca 31 de första 10 milen, till första pausen, och där tar ett beslut om några vill hålla ett högre (sub10) tempo.

Senast ändrad:
Adam K sa:
Jag får väl outa mig som sub10-aspirant :)
Tränar oftast själv och snittet börjar hålla sig över 28 oavsett om jag rullar 3 eller 8 mil. Mycket småkuperat som tenderar att hålla ner snittet lite.
Är motiverad att kämpa på för sub19-målet.
Min upplevelse av klungor är att man inte behöver vara särskilt många för att tjäna väldigt mycket både energi och fart.
Så jag föreslår faktiskt tvärtom, att vi försöker hålla rullsnitt på ca 31 de första 10 milen, till första pausen, och där tar ett beslut om några vill hålla ett högre (sub10) tempo.
Härligt med ett sub-10 mål. Jag tror nog tyvärr det är bättre att vi delar på oss. Att hålla ett högre tempo i början låter som ett recept på att gå in i väggen, anser jag. Det tror jag inte någon av oss vill göra. Går hellre ut lite långsammare, för att att ork på slutet.

/Anders

Det här har kanske varit på tal förut men.. någon smart person som kan räkna ut hur snabbt snabbgruppen behöver cykla för att sammanstråla med, låt oss säga sub11-gruppen, alldeles innan Motala?

poacue sa:
Det här har kanske varit på tal förut men.. någon smart person som kan räkna ut hur snabbt snabbgruppen behöver cykla för att sammanstråla med, låt oss säga sub11-gruppen, alldeles innan Motala?

Väldigt snabbt :)

Vi startar 2h 12m efter denna gruppen. Om ni siktar på SUB11 (snitt på 27 km/h, pauser inräknade) och vi ska komma ikapp er på 28 mil, så behöver vi hålla 35 km/h i snitt med pauserna, så ett rullsnitt på ca 36 km/h. Då skulle vi komma ifatt er efter 280 km... typ...

Jeppe_E sa:
poacue sa:

Väldigt snabbt :)

Vi startar 2h 12m efter denna gruppen. Om ni siktar på SUB11 (snitt på 27 km/h, pauser inräknade) och vi ska komma ikapp er på 28 mil, så behöver vi hålla 35 km/h i snitt med pauserna, så ett rullsnitt på ca 36 km/h. Då skulle vi komma ifatt er efter 280 km... typ...

Haha dig kan man lite på Jeppe!!
Men då är det ju fullt möjligt med andra ord!

Härligt med ett sub-10 mål. Jag tror nog tyvärr det är bättre att vi delar på oss. Att hålla ett högre tempo i början låter som ett recept på att gå in i väggen, anser jag. Det tror jag inte någon av oss vill göra. Går hellre ut lite långsammare, för att att ork på slutet.

/Anders[/quote]

+1 Dessutom kan det ta ett tag innan vi får igång en någotsånär fungerande klunga/kedja, känns vanskligt att ha en så hög fart att
uppnå då. Bättre att komma igång i
lung o ro, fungerar allt bra kommer
farten lite av sig självt.
En sak till jag tänkt på: om någon i
gruppen får problem med materialet,
typ punka/kedjebrott, så utgår jag
ifrån att vi alla hjälps åt o väntar in,
för det är väl så det funkar hoppas jag?

Nisse 40+ sa:

/Anders

+1 Dessutom kan det ta ett tag innan vi får igång en någotsånär fungerande klunga/kedja, känns vanskligt att ha en så hög fart att
uppnå då. Bättre att komma igång i
lung o ro, fungerar allt bra kommer
farten lite av sig självt.
En sak till jag tänkt på: om någon i
gruppen får problem med materialet,
typ punka/kedjebrott, så utgår jag
ifrån att vi alla hjälps åt o väntar in,
för det är väl så det funkar hoppas jag?[/quote]

Jag vet inte hur det fungerar rent allmänt, men jag kommer att stanna. Känslan av att stå där vid vägkanten är inte rolig. Det hände mig förra året på Cyclassics och direkt hoppade tre st av sina cyklar och skulle hjälpa mig. Jag hade klarat det själv, men känslan av att inte vara ensam i det var riktigt skön :)

Hej på er! Några rader från en snubbe som skall med er från Jönköping. Har sedan en tid tillbaka tränat med SUB11 gänget från Friskis i Jönköping. Har på fyra veckor fått ihop drygt 50 mil och det återstår några veckor till. Tränar längre distanser med klungträning på helgerna och backträning på onsdagarna. Sitter och på ett 90min pass på friskis som heter Giro4 som är anpassat efter vätterrundan. Hoppas att vi kan vara ett gäng med minst 10 personer som vill satsa på 11 timmar. Gänget som jag tränar med är både SUB 10,11 och 13 och vi cyklar ibland tillsammans i två grupper med ca 14-15 personer i varje grupp. Har både personer om har cyklat förut och vissa nya. Själv har jag cyklat själv en gång 2011 på 12 timmar och det skall bli kul at få cykla med er och försöka pressa ner tiden då det går mycket fortare om man är ett gäng som hjälps åt. Vore kul och träffa någon gång före loppet. Med vänlig hälsning LEG

Vilken dag det har varit i södra Sverige! Varmt och nästintill vindstilla. Det var vilodag idag, men kunde inte motstå det fina vädret. Utan någon vidare ruttplanering så gav jag mig ensam ut på vägarna, 2h10min senare var jag hemma igen... plockade upp gpsen ur bakfickan... rullsnitt på 31,3 kph! Så en antydan till form finns det ju... framöver ska jag intervalla ⚡️??? ur benen!

Härligt Strakka!
Själv har jag kopplat av/om med mtb i hellas i solen. Grymt härligt.
Och bonuscyklade 7 mil lvg efteråt, höll INTE 30+. ;)

Härligt jobbat, imponerande snitt Strakka. Själv tog jag cykeln till simhallen, 26km enkel för dagens simpass på 90min. Sen var det bara att cykla hem, helt otroligt skönt ute. Snart är det kortbyxor som gäller :)

Ok, då får vi kanske pröva hålla ihop lite Adam K under varvet. Håller med om att det inte behövs allt för många för att det ska göra mycket för farten.

vanm sa:
Härligt jobbat, imponerande snitt Strakka. Själv tog jag cykeln till simhallen, 26km enkel för dagens simpass på 90min. Sen var det bara att cykla hem, helt otroligt skönt ute. Snart är det kortbyxor som gäller :)

Jisses DET var imponerande! Bra jobbat!

Visste väl att jag inte var ensam :)
Strakka verkar vara på gång också.
Det här är bra för motivationen!

andrtore sa:
Ok, då får vi kanske pröva hålla ihop lite Adam K under varvet. Håller med om att det inte behövs allt för många för att det ska göra mycket för farten.

Blev premiär för korta bibs och kort cykeltröja idag. Tanken var att ta det lite lugnt, eftersom förkylningen efter förra helgens misärrunda i Kungsbacka sitter i. Mest för att veckan inte skulle bli tom, så gav jag mig ut på min standardrunda. Alltså, det här med Live Segment på strava är inge bra alltså....

Skarmavbild2016-05-01kl.18.37.37.png

Strakka sa:
vanm sa:

Jisses DET var imponerande! Bra jobbat!
Tack, var sista gången på crawlkursen för denna termin. Kände jag behövde få cyklat lite med, Vättern kommer ju trots allt före vansbrosimmet.

Nu är designen godkänd hos leverantören och processen är igång. De levereras till mig runt första veckan i juni. Jag har hela tiden tänkt att vi träffas på fredagen och delar ut tröjorna.
Det verkar dock som att flera vill ha dem innan, jag kan kolla upp kostnaden för ett spårbart brev och emballage.

Tillbaka
Topp