Alperna med tonårsbrudar.
Jag håller lite lätt på att planera sommarens aktiviteter. Vi i familjen har just bestämt att vi ska ha en bilsemester i Europa innan döttrarna blir alldeles för stora och hindras av sommarjobb eller studier eller absolut inte vill följa med längre. De feminina delarna av familjen har siktet inställt på sol och bad medans de manliga delarna ( jag) har siktet inställt på långa downhillåk. ( typ). Vi har i alla fall varsin heldämpad cykel som jag tänkt få med i folkabussen. Det blir väl till att passera genom alperna 2 gånger, en på vägen ner och en på vägen upp. Planen är i vart fall passera Bourg Saint Maurice och Briancon. Men finns det mer familjevänliga hotspots vi borde passera? kanske mera österut? Jag hoppas kunna hitta långa, flowiga, kuperade men lättsamma åk som är fina men inte skrämmer alltför mycket.
Hur är Verbier, Zermatt, Crans Montana, Davos, Dolomiterna eller något annat? Garda har vi varit för länge sen men där är det nog bara jag som orkar trampa upp.
Hur är Verbier, Zermatt, Crans Montana, Davos, Dolomiterna eller något annat? Garda har vi varit för länge sen men där är det nog bara jag som orkar trampa upp.