Alternativ till Fox Defend byxor?

Jill

Medlem
Inser att det mesta Fox byxorna är slutsålda i svart.
Nån som kan rekommendera ett märke/modell som är likvärdigt med Fox Defend, långa mtb-byxor? ?

fox-defend-pants-men-khaki-1.jpg

Fox defend är inte mycket att ha den här årstiden. Jag har dom där bruna och dom blir blöta direkt. Endura spray håller sig torra längre.

icon_top.png
Tops
  • Great blend of durability and stretch
  • Moulded knee pads increase durability
icon_flop.png
Flops
  • Generous fit at the waist
  • Some of the graphics starting to peel

Generous fit behöver ju inte vara en flopp.....

Har burner 2 i skjortsmodell, väldigt små vid låren och stor midja.
Sitter som löpartights på mig när jag cyklat en stund och låret kommit igång igen.
Men har man smala ben så tror jag säkert dom är bra.

Har lite olika byxor, vattentäta och saker som andas, men använder nästan bara nukeproof blackline. Skönaste byxorna jag ägt, köpte mig ett andra par i år trots att dom gamla tuffar på lika bra.

Senast ändrad:
Har burner 2 i skjortsmodell, väldigt små vid låren och stor midja.
Sitter som löpartights på mig när jag cyklat en stund och låret kommit igång igen.
Men har man smala ben så tror jag säkert dom är bra.

Ser ut att vara slutsålda i M dom med.. helt hopplöst. Lika slutsålt som cyklar ?

Såna har jag också, funkar när det är kallt och man inte cyklar så intensivt. Men jag blir odrägligt svettig i dom om det är över 0an.
Köpte ranger water jacket 2,5l i samma färg och måste säga att jag känner mig riktigt stilig i det setet :D
Jo, det har du rätt i, inte så mkt ventilation i de, men funkar toppen nu, 0-5 grader och blött... hade nog funkat i Åre i somras också, 7 grader, snålblåst och regn ?

Grymt! ?

Nån som har koll på storlek för Specialized Demo Pro Pant? Om man ska va iskall o satsa på 32 som i Fox och hoppas som är likvärdiga... ser dock ut att vara mer "slim" på Specialized.

Kört med Alpine Star Tahoe under hösten och det är nog de byxor som varit bäst på att hålla ute vätan (har även Endura MT500 och en äldre vattentät FOX-byxa), tyvärr så klarar inte tyget några vurpor, är inne på mitt tredje par nu och de ser ut såhär efter att ha rullat i gruset.

DD51165E-CE61-4E40-AF0A-2A28A821F265.jpeg

7C9D4743-AF2B-4103-90EB-82D9F2E09DC0.png

Nike Phenom kör jag med. Löparbyxor som inte håller det minsta vatten ute men de är sjukt smidiga. Har långkallingar under på vintern. Så svala att man kan köra med dem hela sommaren.

Visa bilaga 459876
Nike Phenom kör jag med. Löparbyxor som inte håller det minsta vatten ute men de är sjukt smidiga. Har långkallingar under på vintern. Så svala att man kan köra med dem hela sommaren.
Det tror jag egentligen är det smartaste. Skita i vattentäthet, fokus på hur snabbt det torkar istället. Så typ tunt merinounderställ under. Stjärtläpp med vattenavstötande är iof inte fel kanske. En nackdel med såna sportbrallor a'la nike och adidas är att dom är så hala i baken, man glider ju av sadeln ?

Det tror jag egentligen är det smartaste. Skita i vattentäthet, fokus på hur snabbt det torkar istället. Så typ tunt merinounderställ under. Stjärtläpp med vattenavstötande är iof inte fel kanske. En nackdel med såna sportbrallor a'la nike och adidas är att dom är så hala i baken, man glider ju av sadeln ?
Stå upp och cykla så är det problemet löst. ?
Mina rundor är 60-90min, så skit samma. Bara att köra och duscha och tvätta efter.

Kan summera att dom känns som en kopia av Fox byxorna, men mycket tunnare och inte samma kvalitet på material.

Sitter kalasbra, sköna och bekväma. Identidka i storlek. Man kan utan problem ha underställ.

Tillbaka
Topp