Alternativ till "Fox Ranger 3L Water Pant"?

theBrand

Aktiv medlem
Hej Happy.

Jag tänkte äntligen göra slag i saken och skaffa mig ett par byxor som förmår att hålla aktern torr.
Efter lite efterforskningar samt lovord från medcyklister stod det klart att det var Fox Ranger 3L Water Pant man vill ha.

Problemet är att de är slutsålda överallt 😢

Finns det några bra alternativ?
Endura har någon modell, men jag verkligen avskyr passformen på mina (väldigt gamla) humwee. Hård resår i midjan och sen världens längsta gren samt sitter som en sopsäck runt rumpa/lår.
Någon som provat moderna endura och kan jämföra?

Kenneth

Medlem
Jag kan verkligen rekommendera TLD Resist Pant, köpte dom i vintras och bättre regnbyxor har jag aldrig ägt. Stretchigt tyg som håller fukten ute, tejpade sömmar och vattentäta blixtlås, samt det finns ventilation att öppna över låren. Passformen är spot on, jag brukar ha 33” i midjan på jeans och gick på storlek large.

LDG

Aktiv medlem
Jag kan verkligen rekommendera TLD Resist Pant, köpte dom i vintras och bättre regnbyxor har jag aldrig ägt. Stretchigt tyg som håller fukten ute, tejpade sömmar och vattentäta blixtlås, samt det finns ventilation att öppna över låren. Passformen är spot on, jag brukar ha 33” i midjan på jeans och gick på storlek large.
Hur är de i storlek kring knäna? tjejen behöver byxor men har ortoser för att skydda dåliga knän

theBrand

Aktiv medlem
Bra tips!

Tyvärr verkar de också slut i alla webshoppar 🤷😅

LDG

Aktiv medlem
Jag har Nörrönas vattentäta och Endura spray pants men väljer alltid Endura om det inte regnar mkt när jag ger mig ut.

theBrand

Aktiv medlem
Jag har Nörrönas vattentäta och Endura spray pants men väljer alltid Endura om det inte regnar mkt när jag ger mig ut.
Hur är passformen på Endurabyxan? De gamla humwee-shortsen jag har kan jag iu princip dra upp i armhålan, har de nyare byxorna lite lägre midja?

LDG

Aktiv medlem
Helt ok. Behövde 32 pga midjan så rätt baggy över lår o rumpa men inte tänkt på vad du skriver

LDG

Aktiv medlem
Förmodligen. Sportson hade de i Stockholm tidigare men ja låter ganska säkert med 30 för dig ja. Jag är 178 och 73kg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer