Alternatv till Maxxis DHF

cobrarax

Medlem
Funderar på alternativ till Maxxis DHF 2,5WT 29tum som framdäck Ska först användas i Sierra Nevada. Krav: Punkteringsskydd mot taggar, relativt lågt rullmotstånd då det är mkt landsvägstransport och tryggt när det går enduroutför. Förslag?

Rattnalle

Aktiv medlem
Svårt att ersätta DHF som är så allsidigt och ändå bra. Jag körde har kört två somrar på Kenda Pinner fram och gillar det som alternativ, oklart om det är bättre dock, mest bara annorlunda tror jag. Lite sämre i löst, lite stadigare på hårda underlag. Funkat fint i alperna på blandade högalpina underlag där.

Jolinwood

Aktiv medlem
Lite kuriosa:
30B3F0B6-A22D-4F50-A4CE-97814BA4AD63.png

cobrarax

Medlem
Känns som ett klassiskt "välj två egenskaper på bekostnad av den tredje". Vad var fel med dhf och vilken variant (dvs EXO/EXO+/DD/DH)var det?
Exo 3d. Är väl inget fel på det egentligen. Dålig ler/snörensning men det är ju inget problem högalpint i Spanien. Tänkte mer intressant at prova ngt annat men har ej hängt med i däckutvecklingen på sistone. Har hört om Pirelli och WTB t.ex men ingen förtsahandsuppgift.

ambientzz

Aktiv medlem
Om du tycker exo räcker så har jag ett Maxxis Shorty gen 2 (29x2.40, 3C, exo, maxterra) I Gott skick liggandes för rätt peng :). Rätt lätt (1032g), bra ler/snödäck men som även funkar lite överallt. Lär väl dock inte rulla lättare än dhf men helt ok speciellt fram.

n3wton

Aktiv medlem
Exo 3d. Är väl inget fel på det egentligen. Dålig ler/snörensning men det är ju inget problem högalpint i Spanien. Tänkte mer intressant at prova ngt annat men har ej hängt med i däckutvecklingen på sistone. Har hört om Pirelli och WTB t.ex men ingen förtsahandsuppgift.
Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.

Köp & Sälj

Topp