Alu vs kolfiberstyre vs svett?

me.I.am sa:
åberg sa:
Konkret sa:
Raggamuffin sa:
Konkret sa:
Har shorts 9 månader om året osv.
Shorts är för barn, byxor året runt.
Har du underklädesplagget t-shirt som ytterkläder med?

Bruka allvar :)

Japp!

Jag har fått många knull tack vare mina shorts och tshirt!
Konkret blir beskylld för att vara vulgär och svarar direkt med världens upptrappning. Ska bli spännande att se vad överheten dänger till pöbeln med nu. :)

Men dom andra dagisungarna tyckte det var coolt iaf.

Haha, får försöka lägga nåt på samma nivå. Jag har fått fler - stjärnstopp.

Tråden livar upp minnet om han som trollade om vinden i spinninghallen.

Raggamuffin sa:
me.I.am sa:
åberg sa:
Konkret sa:
Raggamuffin sa:
Konkret sa:
Har shorts 9 månader om året osv.
Shorts är för barn, byxor året runt.
Har du underklädesplagget t-shirt som ytterkläder med?

Bruka allvar :)

Japp!

Jag har fått många knull tack vare mina shorts och tshirt!
Konkret blir beskylld för att vara vulgär och svarar direkt med världens upptrappning. Ska bli spännande att se vad överheten dänger till pöbeln med nu. :)

Men dom andra dagisungarna tyckte det var coolt iaf.

Haha, får försöka lägga nåt på samma nivå. Jag har fått fler - stjärtstopp.

Med långbyxor och skjorta?

Har aldrig sett någon som bär shorts 9 månader om året som dessutom inte har bockskägg och ett par stadiumsportbrillor på huvudet för att dölja flinten.

Åter till ämnet. På min tempohoj som stått på trainer och blivit svettdränkt två-tre inomhussäsonger så har fästet till en av armbågskuddplattorna (eller vad de heter?) börjat ge sig. Plattan sitter lite svajigt, går att böja tillbaka uppåt när den tryckts ner under ett pass men det känns som att materialet i fästet är slut. Bör vara pga. indränkt av svett? Brukat torka av cykeln i övrigt men kuddarna har jag inte monterat av och torkat separat så det har ju varit full exponering för svett under lång tid...

Henrik_E sa:
Har aldrig sett någon som bär shorts 9 månader om året som dessutom inte har bockskägg och ett par stadiumsportbrillor på huvudet för att dölja flinten.

Ej flintis! Ej bockskägg! Ej stadiumprylar!

Snygg frilla! Handlebar/bandyklubbor! Favvo glajjorna är Julbo.

geologen sa:
Frack är ju bra som cykelplagg. Den tudelade stjärten lämnar ett bra hål för bakdäcket.

För lite mer informella tillställningar:

Bilagor

• 51HAi4XOH6L._UL1500_.jpg
    51HAi4XOH6L._UL1500_.jpg
    102.4 KB · Besök: 57
Det finns såklart en enkel lösning. Svett faller nedåt, så ställ trainern lite på skrå så att dropparna landar vid sidan av styret.

Allra säkrast är takmontage.

När jag tog bort styrlindan för att sätta dit ny på gamla cykeln så var det endel saltrester på den del av styrlindan som som överlappar, och ytterst lite hade letat sig igenom ända ner till styret.
Dock så var det bara att torka bort, så såg det nytt ut igen.. kanske för att den är lackad svart så svetten når aldrig aluminiumet?

mmmrrrr sa:
Det finns såklart en enkel lösning. Svett faller nedåt, så ställ trainern lite på skrå så att dropparna landar vid sidan av styret.
Då får den stå mycket på skrå. Svetten på armarna rinner ner till styret.

Jag har ramblöja och handduk över styret samt fläkt fram. Linne på överkroppen för att suga upp merparten från bröstet.
Körde utan fläkt och svettskydd i höstas och då droppade ramen av svett efter passet. Och jag svettas inte extremt mycket..

ejma sa:
mmmrrrr sa:
Då får den stå mycket på skrå. Svetten på armarna rinner ner till styret.

Jag har ramblöja och handduk över styret samt fläkt fram. Linne på överkroppen för att suga upp merparten från bröstet.
Körde utan fläkt och svettskydd i höstas och då droppade ramen av svett efter passet. Och jag svettas inte extremt mycket..
Uppenbart gör du det.

Tillbaka
Topp