Amerikanska varor.

• Trådstartare Trådstartare hm
  • Start datum Start datum

hm

Aktiv medlem
Amerikanska varor.
Villhöver nya graveldäck och sadlar , blev som vanligt lite sugen på Specilazde pga av deras grymma pr avdelning. Bara en sån sak att man blir 19% snabbare med deras senaste däckmodell e ju svårt att avstå.
Men då kom jag på att jag är åt wokehållet och bör undvika amerikanska varor för att hänga med I tiden .
Vilka cyklar/cykeldelar bör jag inte lägga mina pengar på då ?
Specilazde, Canondale , Cervelo och Santa cruz.. Vilka fler cyklar ..?
Sram och One up .. Vilka fler delar ?
Och finns det stickers likt dom Tesla ägarna får sätta på sina bilar fast till min Cervelo jag köpte för ett år sen . "Jag köpte denna innan ..."
Edit : Strava, Garmin o sateliter.. blir svårt det här

Senast ändrad:
Amerikanska varor.
Villhöver nya graveldäck och sadlar , blev som vanligt lite sugen på Specilazde pga av deras grymma pr avdelning. Bara en sån sak att man blir 19% snabbare med deras senaste däckmodell e ju svårt att avstå.
Men då kom jag på att jag är åt wokehållet och bör undvika amerikanska varor för att hänga med I tiden .
Vilka cyklar/cykeldelar bör jag inte lägga mina pengar på då ?
Specilazde, Canondale , Cervelo och Santa cruz.. Vilka fler cyklar ..?
Sram och One up .. Vilka fler delar ?
Och finns det stickers likt dom Tesla ägarna får sätta på sina bilar fast till min Cervelo jag köpte för ett år sen . "Jag köpte denna innan ..."
Här vaknar man upp och inser att det redan är fredag.😀

Amerikanska varor.
Ja, här är det dags att dra alla över en kam. Elons Tesla och alla andra amerikanska/ägda/styrda företag är naturligtvis samma sak. Jag tänker sluta lyssna på amerikanska podcasts, det om något borde kännas ... :poop:

Amerikanska varor.
Gäller att agera snabbt nu innan handelskriget bryter ut på allvar. Slog till på en ny gura i veckan. 🤣

Bilagor

• 66A05D83-B41B-4D2B-BAFE-A5A634CF372C.webp
    66A05D83-B41B-4D2B-BAFE-A5A634CF372C.webp
    471.2 KB · Besök: 80
Amerikanska varor.
Kan vi fortsätta använda Android och iOS? Eller gör Huawei storstilad comeback i Europa i och med sitt USA-fria HarmonyOS?

Amerikanska varor.
Många bolag inte bara kopplad till bara ett land. Cannondale, Cervelo och Santa Cruz är ägd av samma nederländska bolag. Sram är amerikansk, men utvecklingen sker storadels i Tyskland och kedjorna tillverkas t.ex. i Portugal.

Sen tror jag att ingen bryr sig om att man har komponenter från USA på sin hoj. De flesta CEOs är också inte känt för deras grisliga beteende, förutom Specialized såklart (som jag själva inte ens lyckar att boycottas).

Amerikanska varor.
Vilket lands varor är bäst att köpa? Kanske ska man bara köpa varor från något fattigt land i Afrika för att vara pk.

Edit: Just ja, det ska ju vara lokalproducerat också. Hur man än vänder sig...

Amerikanska varor.
Mycket ot nu ..
Tänkte mig det skulle handla främst om cykel/relaterat/delar och pga riktiga krig med bomber o granater

Senast ändrad:
Amerikanska varor.
För att vara lite allvarlig, diskuteras det ökade tullar från EU som kommer att slå direkt på cykelrelaterade saker från USA?

Hur är lite tullpengar mer allvarlig än krig och nedmontering av en stor demokrati?

Hursomhelst, jag skulle tänka att många grejer inte påverkas för att de kommer till Europa direkt från Asien. Så det skulle framförallt handla om sakerna som är "Made in USA".

Nu jag tänker på det är tullar väl bra, då undviker folk att köpa prylar från USA.

Amerikanska varor.
Hur är lite tullpengar mer allvarlig än krig och nedmontering av en stor demokrati?

Hursomhelst, jag skulle tänka att många grejer inte påverkas för att de kommer till Europa direkt från Asien. Så det skulle framförallt handla om sakerna som är "Made in USA".

Nu jag tänker på det är tullar väl bra, då undviker folk att köpa prylar från USA.
Jag menade att hela tråden mest verkar vara ett skämt.

Amerikanska varor.
Det fanns i alla fall en tråd där fokus var mer på "schysst tillverkat" och då fick ju USA vara med. Men där finns ju många tips på mer lokala producenter också. Men den tråden stängdes på typ 3 dagar. Hur länge överlever denna?

Tillbaka
Topp