Amstel Gold Race 2016

nieves

Aktiv medlem
Amstel Gold Race 2016
Nu är dom igång live på ES. Direkt när man börjar så är det otäcka krascher....
Kan Gilbert vinna idag eller är formen helt slut?
Cauberg x4 idag, den lär svida i låren.

Senast ändrad:
Amstel Gold Race 2016
Måste vara så, kan ändå inte låta bli att förundras över hur genomtänkt cykelinfran ser ut att vara på helikopterbilderna.

Amstel Gold Race 2016
Hade dansken hybris eller körde han bara otaktiskt? Att ta en lång hård förning in mot spurten känns inte som ett generiskt vinnarkoncept.

Amstel Gold Race 2016
Han var väl en ganska okänd typ med extra-bra ben just idag, och kom då på att det är bättre att köra som fan och hoppas på att bli tvåa, än att hamna en bit ner i klungan. Men vad hände med alla dom vanliga favoriterna, är dom slut nu ??

Amstel Gold Race 2016
Jag må vara lite gammaldags, men i min värld är det segrar som räknas i cykel. OK, jag kan köpa att det är viss prestige att stå på pallen i en GT eller på VM, men på ett endagarslopp!? Nu ger han ju bort chansen till segern med ett jätteuppdrag till Gasparotto.

Amstel Gold Race 2016
GoranS sa:
Jag må vara lite gammaldags, men i min värld är det segrar som räknas i cykel. OK, jag kan köpa att det är viss prestige att stå på pallen i en GT eller på VM, men på ett endagarslopp!? Nu ger han ju bort chansen till segern med ett jätteuppdrag till Gasparotto.
Hade han nåda teamare med ork kvar han kunde gett den till istället? Såg ju inte så ut innan backen.
Och om han skulle valt att ge den till vem som helst förutom en italienare så funderar jag på rationen bakom det...

Amstel Gold Race 2016
emmer sa:
GoranS sa:
Hade han nåda teamare med ork kvar han kunde gett den till istället? Såg ju inte så ut innan backen.
Och om han skulle valt att ge den till vem som helst förutom en italienare så funderar jag på rationen bakom det...

Hm, inte riktigt säker på vad du menar. Det jag menade var att han gav bort sin segerchans genom att göra det där jätteuppdraget (han drar i ca 1,3 km). Inte konstigt att han ser stum ut när Gasparotto drar igång spurten. Men, det är ju möjligt att han hade order på att köra för andraplatsen. Känns dock som att om de två kommer i en utbrytning igen kommer han att ha väldigt svårt att få italienaren att gå fram i slutskedet - italienaren vet ju nu att dansken är dragvillig.

Amstel Gold Race 2016
Börjar han försöka få fram Gasparotto i det läget kan man nog räkna kallt med att klungan kommer ikapp. En mer etablerad cyklist hade kanske chansar men andraplatsen är väl Valgrens bästa resultat I karriären så det är väl värt något. Han vet ju heller inte hur fräsch Gasparotto är, det KAN ju vara så att han är dyngslut eller kedjan går av eller....

Tillbaka
Topp