ang rea på cykloteket

squarepusher

Aktiv medlem
ang rea på cykloteket
såg på forumet att det kommer att bli rea på cykloteket snart. på hemsidan stod det att dom hade -04 till salu till "bra" priser. är det någon som har varit där och sett vad dom har för grejer på rean? och till vilket pris? jag är ute efter en hygglig XC hoj men är som många andra ekonomiskt begränsad av hustru och arbetsgivare :( vad finns det att välja på? nån som vet?

ang rea på cykloteket
Var som sagt inne igår... Kollade eg på racer och där var det Trek Madone nersatt med 11000.

På mtb-sidan minns jag att det fanns några Scott som var nedsatta men minns inte riktigt priset, sorry :( Tror inte det var ngn av de finare, but don't take my word for it.

ang rea på cykloteket
På en del reor säger de att de ska ha 20% på cyklarna... och de har de men på det rekomenderade priset från leverantören som de aldrig har sålt cykeln för... :(

ang rea på cykloteket
Som jag minns det från förra året när jag handlade på deras rea så sattes priserna ned med typ 10-15%. Jag handlade direkt och fick en cykel i rätt storlek. Efter några veckor ytterligare så reducerade man med ytterligare en del. Om man inte MÅSTE ha en viss cykel så kan man alltid chansa och hoppas på att rätt storlek finns kvar i andra vändan.

Sedan finns det ju alltid de som tycker att priserna är fel från första början... Jag är i alla fall nöjd med mitt köp förra året! :o)

Får tillägga att jag inte har en aning om vad upplägget är i år dock.

/Ekis

ang rea på cykloteket
10-15% brukar man ju kunna få på andra affärer oavsett vilken tid på året det är, gäller bara att vara fräck nog att fråga vad de kan göra för pris.....vet ju inte vad de har för policy på cykloteket förstås?

ang rea på cykloteket
Cyklotekets rea brukar vara bra, förra året började de med 15-20% i augusti
i oktober sänkte de vissa priser 20-35% i mellandagarna sålde de bl.a. specialized rockhopper med 50% rabatt

ang rea på cykloteket
Jag köpte en f600 på rean förra året 12500 isf 16500 helt ok

Olle
----------------------------------------------
Don't feed the hand that bites you

ang rea på cykloteket
squarepusher skrev:
-------------------------------------------------------
> såg på forumet att det kommer att bli rea på
> cykloteket snart. på hemsidan stod det att dom
> hade -04 till salu till "bra" priser. är det någon
> som har varit där och sett vad dom har för grejer
> på rean? och till vilket pris? jag är ute efter en
> hygglig XC hoj men är som många andra ekonomiskt
> begränsad av hustru och arbetsgivare :( vad finns
> det att välja på? nån som vet?

Det blir väl rea hos de flesta cykelhandlare snart? Eftersom cykloteket är så dyra vanligtvis så går väl reapriserna att jämföra med högsäsongspriserna hos de andra, gissar jag.

Tillbaka
Topp