Angående VR -14

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
Angående VR -14
Vänta tio år så har nuvarande subgruppande, klassikerjagande och motionerande för att kunna skriva självförhärligande texter på sociala medier gått över. Bara sura gubbar i genomskinnliga pissluktande Assosbrallor från millenniets början kommer att ens överväga att cykla en så lång sträcka som 30 mil.

Angående VR -14
DT skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska bli intressant att se om den här
> anti-VR-stämningen blir bestående eller om det
> kommer dyka upp en massa subgruppssugna inlägg
> till våren. :-)

VR är ju det enda som godkänns i fikarummet på jobbet. Det är ju typ världens svåraste cykellopp, eller nåt.

Angående VR -14
ipv6 skrev:
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ska bli intressant att se om den här
> > anti-VR-stämningen blir bestående eller om
> det
> > kommer dyka upp en massa subgruppssugna inlägg
> > till våren. :-)
>
> VR är ju det enda som godkänns i fikarummet på
> jobbet. Det är ju typ världens svåraste
> cykellopp, eller nåt.

En variant är ju att totalt racka ner på VR som alldeles för lätt och tråkigt och något som man slutade köra för många år sen alternativt aldrig skulle bevärdiga sig med att åka. Sen slänger fram något mer intressant lopp man nyligen åkt/snart ska åka och förklarar att det loppet minsann är längre, tuffare, vackrare och bättre på alla sätt och vis. Kan man dessutom hävda att de vägarna som loppet i fråga går på faktiskt brukar ingå på tuffa bergsetapper på girot så har man faktiskt en chans att få lite cred. Girot verkar tillsammans med touren vara de cykellopp människor känner till (förutom VR förstås). Tyvärr har väl många inte riktigt fattat att VR knappt är samma i universum som TdF och GdI, men man kan ju inte få allt ...

Angående VR -14
DT skrev:

Känns som om jag var den enda bland mina cykelvänner som sa första dan att jag ska köra VR14. Flera sa att de aldrig mer... Fast de har ändrat sig redan nu. ;p

Angående VR -14
DT skrev:

Det tror jag alldeles säkert att det kommer att göra, men troligen mest från folk som inte cyklar i klubb utan bara söker några att köra med.

Kan inte någon sätta upp en DDOS-attack mot Vätternrundans hemsida den 4 november när anmälan öppnar? ;)

Senast ändrad:
Angående VR -14
Jag känner starkt att intresset runt VR och en Svensk Klassiker är rätt nära att "peak'a" just nu. När "dokumentären" på SVT om klassikern gått borde zenit vara nått och det lugnar ned sig både vad det gäller VR och Vasaloppet. Det är precis som med börsen, när taxichaffören frågar vilken aktie man ska köpa eller när Expressen och Aftonbladet har artiklar om "Den bästa aktiefonden" då vet man att börsen snart ska krascha. Intresset för klassikern och VR har byggts upp till fantastiska höjder de senaste åren och Eva-Lena & Co har schabblat bort en gyllene möjlighet att göra något stort för svensk cykel. Istället för att göra loppet bilfritt och stävja de värsta avarterna i "Sub" hetsen och få till ett säkert och trevligt lopp har man eldat på Sub brasan genom subgruppsstarterna på lördagsmorgonen och tillsatt oändliga arbetsgrupper som diskuterat bilfriheten utan att någonsin komma till skott.

Visst jag har själv åkt i ett antal Sub satsningar men Jag upplever i alla fall att dessa satsningar har skett med säkerheten i främsta rummet. Efter årets lopp som jag upplevde som mycket obehagligt och chansartat hade jag ändå bestämt att inte åka igen förrän man stängt av biltrafiken. VR arrangörens barnsliga försök att manipulera tillgång och efterfrågan genom prishöjningen spelar mindre roll för mitt beslut att inte åka VR igen.

Angående VR -14
ipv6 skrev:
> VR är ju det enda som godkänns i fikarummet på
> jobbet. Det är ju typ världens svåraste
> cykellopp, eller nåt.

Och sannolikt den största anledningen till dess framgång. Det kan väl vara roligt att cykla VR i subgrupp men för min del känns det inte lika angeläget längre oavsett prisökningar.

Angående VR -14
Selast skrev:
Istället för att göra loppet
> bilfritt och stävja de värsta avarterna i "Sub"
> hetsen och få till ett säkert och trevligt lopp
> har man eldat på Sub brasan genom
> subgruppsstarterna på lördagsmorgonen och
> tillsatt oändliga arbetsgrupper som diskuterat
> bilfriheten utan att någonsin komma till skott.

+1

Angående VR -14
Jag förstår och håller med om kritiken mot VR. Prishöjningen är ok först den dagen det är 30mil bilfritt. Men samtidigt så finns ett sug att klara 7,5h. Så jag tror att jag kommer att trotsa prishöjningen för att återigen susa runt sjön. Men full respekt för dem som inte gör det.

Angående VR -14
MTBiker skrev:
> Jag förstår och håller med om kritiken mot VR.
> Prishöjningen är ok först den dagen det är
> 30mil bilfritt. Men samtidigt så finns ett sug
> att klara 7,5h. Så jag tror att jag kommer att
> trotsa prishöjningen för att återigen susa runt
> sjön. Men full respekt för dem som inte gör
> det.

Jag är beredd att hålla med. Förutsatt att vi kan få till en grupp från Happy som får köra ihop med en vettig starttid. Men 400 kr bara sådär, det tar emot och blir nog sista gången nästa år i så fall, på ett tag..

Angående VR -14
supreeme skrev:
> MTBiker skrev:
> -----
> > Jag förstår och håller med om kritiken mot
> VR.
> > Prishöjningen är ok först den dagen det är
> > 30mil bilfritt. Men samtidigt så finns ett sug
> > att klara 7,5h. Så jag tror att jag kommer att
> > trotsa prishöjningen för att återigen susa
> runt
> > sjön. Men full respekt för dem som inte gör
> > det.
>
> Jag är beredd att hålla med. Förutsatt att vi
> kan få till en grupp från Happy som får köra
> ihop med en vettig starttid. Men 400 kr bara
> sådär, det tar emot och blir nog sista gången
> nästa år i så fall, på ett tag..

det kommer bli en happygrupp blnd SUB grupperna nästa år oxå somd et verkar som.
Jag skulle gärna hjälpa till och hålla i en sub snabb grupp.

Angående VR -14
DT skrev:

Det har redan börjat, i den här tråden dessutom. Så mycket för den protesten.

Angående VR -14
Jag kan tycka att ett högre pris är OK men då skall ju också den så kallade produkten vara därefter och kanske mer en riktig tävling eller någonting ditåt. De "vanliga" motionärerna kör som tidigare och snabbgrupper kör enbart lördag förmiddag. Sammantaget skulle man för 1750 kr kunna erbjuda
- Start lördag fm
- Möjlighet att få starta samtidigt med lika stora grupper som tidigare
- MC-ordonnans framför varje gäng som "röjer" väg
- Lite mer tävling och annat kul runtomkring de här grupperna/lagen, till exempel fotografering före och under loppet, tydliga tidsangivelser för cyklisterna synliga under loppet, presentationer av topplagen på olika sätt, mellantider och video på Internet under loppet, prisutdelningar, etc.

Om det nu är lite hysteri kring att cykla i grupp i olika SUB-satsningar, varför inte förstärka det hele istället att som nu sakta börja motarbeta klubbarnas och enskildas stora intresse och önskemål. Med en sån här modell skulle singelåkarna och de mindre grupperna slippa höra "håll till höger" och andra skrik under loppet utan kunna köra i lugn och ro. Samtidigt kan de åtråvärda starttiderna andra halvan av natten vara lediga för alla motionärer.

Jag startade 0536 i år i ett gäng och vi körde om 7330 cyklister. Vi hade mycket hellre fått plats i förmiddagsstarterna och sluppit köra om folk i parti och minut. Bra för alla parter...

Senast ändrad:
Angående VR -14
MTBiker skrev:
> supreeme skrev:
> -----
> > MTBiker skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag förstår och håller med om kritiken mot
> > VR.
> > > Prishöjningen är ok först den dagen det
> är
> > > 30mil bilfritt. Men samtidigt så finns ett
> sug
> > > att klara 7,5h. Så jag tror att jag kommer
> att
> > > trotsa prishöjningen för att återigen susa
> > runt
> > > sjön. Men full respekt för dem som inte
> gör
> > > det.
> >
> > Jag är beredd att hålla med. Förutsatt att
> vi
> > kan få till en grupp från Happy som får
> köra
> > ihop med en vettig starttid. Men 400 kr bara
> > sådär, det tar emot och blir nog sista
> gången
> > nästa år i så fall, på ett tag..
>
> det kommer bli en happygrupp blnd SUB grupperna
> nästa år oxå somd et verkar som.
> Jag skulle gärna hjälpa till och hålla i en sub
> snabb grupp.

Jag var med i årets Happy-grupp. Tycker det gick bra och jag är absolut med på en satsning under 7:30 till 2014. När släpps platserna för sub-grupperna inför 2014?

Angående VR -14
Jenny W skrev:
> DT skrev:
> -----
> > Ska bli intressant att se om den här
> > anti-VR-stämningen blir bestående eller om
> det
> > kommer dyka upp en massa subgruppssugna inlägg
> > till våren. :-)
>
>
> Känns som om jag var den enda bland mina
> cykelvänner som sa första dan att jag ska köra
> VR14. Flera sa att de aldrig mer... Fast de har
> ändrat sig redan nu. ;p

Själv viste jag redan innan VR i år att jag hade för avsikt att köra VR 14.15 och 16. Vilket jag fortfarande har. Sen är jag väldigt säker på att jag bara kommer cykla runt diket. Om det råkar bli samma dag som VR går eller inte. Ja det vet jag inte än.

I år var första gången jag lyckades köra VR utan något stopp och då kan jag undra vad jag betalar för. Inte är det för depåerna eller bilfria vägar. Nej bara för att jag vill få en obruten serie genomförda VR. Nu har jag sju i rad och tycker det vore trevligt med tio i rad.

I princip tycker jag väl att VR gör rätt. Det är helt normal att ta ut en avgift för "reservation" av t.ex. Biobiljetter. Och nivån är ca 5% av biljett priset. Och var är stormen mot SF mm. Problemet här är väl att bio koste 10kr att reservera och det bryr man sig inte om. 400kr är ju ganska mycket mer. Och där kan jag känna att det inte ligger på en rimlig nivå. 100 kanske tom 200kr tja varför inte. Men 400kr är inte försvarbart anser jag. Jo det kan det vara om det gäller hela gruppen. Inte per person som det nu är.

Hur som jag hoppas att jag kommer kunna köra VR som tänkt 2014 och 15, 16 också. Sen är jag som sagt klar med VR.

Senast ändrad:
Angående VR -14
Hm... 30000 cyklister x 1350 kr = 40,5 miljoner. Någon som sett något cirkeldiagram eller liknande på hur dessa pengarna fördelas? Hade ju varit lite intressant.

Säkert jättegammal fråga, men jag ställer den ändå. De flesta verkar ju ganska överens att redan 1350 kr är ett högt satt pris och att man får ganska lite för den summan.

Försäkringar nämns alltid när man börjar kritisera höga avgifter till lopp (oavsett sport), men hur höga kostnader är det? Vad kostar det att försäkra varje individ? Är det halva avgiften? En fjärdedel?

Kan tillägga att jag inte kört Vättern. Men jag vill ta mitt bekväma motionstränande upp en nivå, men tycker att de flesta lopp är dyra. Börjar sikta utomlands nu istället.

Angående VR -14
Försäkring? Vilken försäkring ingår i anmälningsavgiften? Startklar får man snällt betala vid sidan om.

Jag har egentligen inget emot att VR tar 1750 eller 2000kr per deltagare. Det är utbud och efterfrågan som styr detta. Som det varit de senaste åren har efterfrågan varit större än utbudet.

Däremot anser jag att storlopp, som VR och Cykelvasan har ett solidariskt ansvar att ta för cyklingen p.g.a. sin storlek och styrka. VR har levt i symbios med övriga cykelklubbar genom att ge möjlighet för cykelklubbar att föranmäla sina medlemmar. En vinn-vinn situation, VR får stabilt underlag och klubbar i landet kan locka medlemmar och därmed säkra upp cykelsporten i hela landet.

Som nu, med straffet för klubbmedlemmar på 400kr, om de vill åka ihop organiserat, sågar man av den solidaritetstanken abrupt. Det anser inte jag vara schysst agerande av en stor aktör.

Angående VR -14
> Men jag vill ta mitt bekväma motionstränande upp en
> nivå, men tycker att de flesta lopp är dyra.
> Börjar sikta utomlands nu istället.

Lopp utomlands kan vara trevligt med spännande miljöer etc, men om du tycker VR är för dyrt kanske det inte är den självklara vägen att vandra?

Angående VR -14
Man kan cykla en vårklassiker i Belgien för samma pengar, inkl resa och boende. De brukar kosta hundralappar i anmälningsavgift och är lika stora som VR, alla var för sig.

Angående VR -14
lundatok skrev:
> Man kan cykla en vårklassiker i Belgien för
> samma pengar, inkl resa och boende. De brukar
> kosta hundralappar i anmälningsavgift och är
> lika stora som VR, alla var för sig.

Men det är ju ingen som känner till de loppen vid fikabordet på jobbet!

Angående VR -14
KungJulian skrev:
> > Men jag vill ta mitt bekväma motionstränande
> upp en
> > nivå, men tycker att de flesta lopp är dyra.
> > Börjar sikta utomlands nu istället.
>
>
> Lopp utomlands kan vara trevligt med spännande
> miljöer etc, men om du tycker VR är för dyrt
> kanske det inte är den självklara vägen att
> vandra?

Jo, jag är medveten att totalsumman kanske blir högre (kan bli ungefär samma som lundatok skriver), men jag är betydligt mer beredd att betala för att få nya spännande miljöer, istället för att köra på svenska vägar med start någon gång efter midnatt...

Angående VR -14
DT skrev:
> lundatok skrev:
> -----
> > Man kan cykla en vårklassiker i Belgien för
> > samma pengar, inkl resa och boende. De brukar
> > kosta hundralappar i anmälningsavgift och är
> > lika stora som VR, alla var för sig.
>
> Men det är ju ingen som känner till de loppen
> vid fikabordet på jobbet!

Nä, det var ju så. Skrytfaktorn missade jag. Det finns ju inga andra anledningar till att cykla.

Angående VR -14
Pebben skrev:
>
> Själv viste jag redan innan VR i år att jag hade
> för avsikt att köra VR 14.15 och 16. Vilket jag
> fortfarande har. Sen är jag väldigt säker på
> att jag bara kommer cykla runt diket. Om det
> råkar bli samma dag som VR går eller inte. Ja
> det vet jag inte än.
>

Hur menar du nu? Antingen cyklar man evenemanget Vätternrundan (med anmälan, nummerlapp etc) eller så cyklar man ett varv runt Vättern (vilket man kan göra vilken dag som helst). Vägen är fri för alla, men att säga att man cyklat VR fast på en annan dag funkar inte.

Angående VR -14
lundatok skrev:
> DT skrev:
> -----------------------------------------------------
> > lundatok skrev:
> > ---------------------------------------------------
> > > Man kan cykla en vårklassiker i Belgien för
> > > samma pengar, inkl resa och boende. De brukar
> > > kosta hundralappar i anmälningsavgift och är
> > > lika stora som VR, alla var för sig.
> >
> > Men det är ju ingen som känner till de loppen
> > vid fikabordet på jobbet!
>
> Nä, det var ju så. Skrytfaktorn missade jag. Det
> finns ju inga andra anledningar till att cykla.

Skönt att fler har insett det ;-)

Angående VR -14
NLC skrev:
> Pebben skrev:
> -----
> >
> > Själv viste jag redan innan VR i år att jag
> hade
> > för avsikt att köra VR 14.15 och 16. Vilket
> jag
> > fortfarande har. Sen är jag väldigt säker
> på
> > att jag bara kommer cykla runt diket. Om det
> > råkar bli samma dag som VR går eller inte. Ja
> > det vet jag inte än.
> >
>
> Hur menar du nu? Antingen cyklar man evenemanget
> Vätternrundan (med anmälan, nummerlapp etc)
> eller så cyklar man ett varv runt Vättern
> (vilket man kan göra vilken dag som helst).
> Vägen är fri för alla, men att säga att man
> cyklat VR fast på en annan dag funkar inte.

Hur jag menar? Precis det du skriver och det jag skriver är "Sen är jag väldigt säker på att jag bara kommer cykla runt diket." D.v.s. inte genomföra VR. Om det råkar bli samma dag jag cyklar runt diker som VR går eller inte. Ja det vet jag inte än.

Senast ändrad:
Angående VR -14
Ah, sorry. Du menar alltså efter 2016? Då är jag med, men förstår nog fortfarande inte varför man just skulle cykla runt Vättern isf att ta nån annan trevlig 30-milatur.

Angående VR -14
NLC skrev:
> Ah, sorry. Du menar alltså efter 2016? Då är jag med, men förstår nog fortfarande inte
> varför man just skulle cykla runt Vättern isf att ta nån annan trevlig 30-milatur.

Japp efter att jag kört 10 VR i rad så är jag klar med VR. och så är det väl bara för att jag vill köra runt de tre stora sjöarna. VR, Vänern. VR, Vättern och MR, Mälaren.

Men det ärbara loppet VR som jag kört. Runt de andra sjöarna har jag bara cyklat och jag håller med dig. Kan ju köra minst 30 mil när och var som helt. Men lättas är ju att bara cykla runt Vänern. Jag menar Karlstad-Karlstad. Hur svårt kan det vara.

Angående VR -14
Fliken skrev:
> Vätternrundan testar marknadens prisacceptans.
>
> Men, ngnstans borde de kanske ta med i kalkylen
> att klubbarna inte bara sourcar in ett stort
> flöde till rundan (den försäljningshjälpen har
> ett värde), framför allt finns en
> filtreringsfaktor med i bemärkelsen att de
> cyklister som kommer genom klubbarna är tränade
> i gruppkörning (mindre risker), samt har ledare,
> säkerhetstänk, cykelvana, första
> hjälpen-beredskap med mera. Sammantaget borde
> organisationen bakom vätternrundan värdesätta
> det man de facto får också, när många
> cyklister anmäler sig genom klubbarna.
>
> Tänk om, tänk rätt.

Jag har en riktigt pinsam bekännelse att göra. Ungefär det mest cyklist-icke-PK man kan säga i dagsläget. Men jag kunde inte säga nej vid förfrågan. Usch vad jag skäms.

Angående VR -14
Fliken skrev:
> Jag har en riktigt pinsam bekännelse att göra.
> Ungefär det mest cyklist-icke-PK man kan säga i
> dagsläget. Men jag kunde inte säga nej vid
> förfrågan. Usch vad jag skäms.

Men vad ända in i ... Vad ska egentligen till för att du ska sluta fjanta runt den där sjön?!?

Angående VR -14
Svartrejs SUB 7.30???
Om det är några som är sugna på att köra ett snabbt svartrejs direkt efter VR så kanske vi kan styra upp det i den här tråden?
Tänkte att vi i så fall rullar iväg strax efter sista officiella snabbgrupp, dvs ca. 10.45 eller vad det nu blir, och sen helt enkelt cyklar runt sjön i vår egen takt, dvs drygt 40 km/h. Givetvis nyttjar vi inte VR:s depåer, utan tar med det vi behöver, eller fixar langning längs vägen.
Skulle tro att vi behöver vara 15-20 starka cyklister för att ro detta ihamn.
Några snabba cyklister som vill spara 1750:-? ;)

Angående VR -14
GoranS skrev:
> Fliken skrev:
> -----
> > Jag har en riktigt pinsam bekännelse att
> göra.
> > Ungefär det mest cyklist-icke-PK man kan säga
> i
> > dagsläget. Men jag kunde inte säga nej vid
> > förfrågan. Usch vad jag skäms.
>
> Men vad ända in i ... Vad ska egentligen till
> för att du ska sluta fjanta runt den där
> sjön?!?

Bara en gång till, sen är det helt slut. Tror att det blir tionde gången också, om det är en förmildrande omständighet.

Senast ändrad:
Angående VR -14
Fliken skrev:
> Jag har en riktigt pinsam bekännelse att göra.
> Ungefär det mest cyklist-icke-PK man kan säga i
> dagsläget. Men jag kunde inte säga nej vid
> förfrågan. Usch vad jag skäms.

Strejkbrytare! Svartfot! Quisling!

Angående VR -14
Fliken skrev:
> GoranS skrev:
> -----
> > Fliken skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag har en riktigt pinsam bekännelse att
> > göra.
> > > Ungefär det mest cyklist-icke-PK man kan
> säga
> > i
> > > dagsläget. Men jag kunde inte säga nej vid
> > > förfrågan. Usch vad jag skäms.
> >
> > Men vad ända in i ... Vad ska egentligen till
> > för att du ska sluta fjanta runt den där
> > sjön?!?
>
>
> Bara en gång till, sen är det helt slut. Tror
> att det blir tionde gången också, om det är en
> förmildrande omständighet.

Ja det tycker jag nog att det är. Jag ska ju cykla 10 ggr, så det måste det vara.
Men jag håller med om ovanstående om svartfot mm.

Angående VR -14
Jag ska ghettocykla Vättern nästa år. Det kostar noll kronor i anmälan, man får starta när man vill och man käkar egna hembakade kakor och bättre sportdryck istället för de omogna bananerna och torra vetebullarna. Tiden blir också tagen mha av cykeldatorn eller gps.
Kaffet man fick på ett av de senare stoppen blir svårare att ersätta men den goda cykelstämningen får man garanterat på "köpet"...

Ps. Funderar på samma sak när det gäller cykelvasan.

Angående VR -14
leffo skrev:
> Jag ska ghettocykla Vättern nästa år. Det
> kostar noll kronor i anmälan, man får starta
> när man vill och man käkar egna hembakade kakor
> och bättre sportdryck istället för de omogna
> bananerna och torra vetebullarna. Tiden blir
> också tagen mha av cykeldatorn eller gps.
> Kaffet man fick på ett av de senare stoppen blir
> svårare att ersätta men den goda
> cykelstämningen får man garanterat på
> "köpet"...
>
> Ps. Funderar på samma sak när det gäller
> cykelvasan.

Om något år hänger jag på. Ska bara ha ihop mina "10 rundor i rad" först. Är på 7 eller 8.

Angående VR -14
Fliken skrev:
> GoranS skrev:
> -----
> > Fliken skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag har en riktigt pinsam bekännelse att
> > göra.
> > > Ungefär det mest cyklist-icke-PK man kan
> säga
> > i
> > > dagsläget. Men jag kunde inte säga nej vid
> > > förfrågan. Usch vad jag skäms.
> >
> > Men vad ända in i ... Vad ska egentligen till
> > för att du ska sluta fjanta runt den där
> > sjön?!?
>
>
> Bara en gång till, sen är det helt slut. Tror
> att det blir tionde gången också, om det är en
> förmildrande omständighet.

Aj, aj, aj, har du börjat hemfalla åt numerologi också?! Och, det brukar ju heta "bara en ... till" från missbrukare, så jag tror det när jag ser det.

Angående VR -14
Pebben skrev:
> leffo skrev:
> -----
> > Jag ska ghettocykla Vättern nästa år. Det
> > kostar noll kronor i anmälan, man får starta
> > när man vill och man käkar egna hembakade
> kakor
> > och bättre sportdryck istället för de omogna
> > bananerna och torra vetebullarna. Tiden blir
> > också tagen mha av cykeldatorn eller gps.
> > Kaffet man fick på ett av de senare stoppen
> blir
> > svårare att ersätta men den goda
> > cykelstämningen får man garanterat på
> > "köpet"...
> >
> > Ps. Funderar på samma sak när det gäller
> > cykelvasan.
>
>
> Om något år hänger jag på. Ska bara ha ihop
> mina "10 rundor i rad" först. Är på 7 eller 8.

Men, det är väl två månader mellan VR och CV? Kan väl inte vara ngt problem att köra båda samma år?

Angående VR -14
GoranS skrev:
> Fliken skrev:
> -----
> > GoranS skrev:
> >
>
> > -----
> > > Fliken skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > Jag har en riktigt pinsam bekännelse att
> > > göra.
> > > > Ungefär det mest cyklist-icke-PK man kan
> > säga
> > > i
> > > > dagsläget. Men jag kunde inte säga nej
> vid
> > > > förfrågan. Usch vad jag skäms.
> > >
> > > Men vad ända in i ... Vad ska egentligen
> till
> > > för att du ska sluta fjanta runt den där
> > > sjön?!?
> >
> >
> > Bara en gång till, sen är det helt slut. Tror
> > att det blir tionde gången också, om det är
> en
> > förmildrande omständighet.
>
> Aj, aj, aj, har du börjat hemfalla åt numerologi
> också?! Och, det brukar ju heta "bara en ...
> till" från missbrukare, så jag tror det när jag
> ser det.

Yep, bara en sista fix, sen skall jag sluta. Trust me.

Angående VR -14
Lingon skrev:
> Svartrejs SUB 7.30???
> Om det är några som är sugna på att köra ett
> snabbt svartrejs direkt efter VR så kanske vi kan
> styra upp det i den här tråden?
> Tänkte att vi i så fall rullar iväg strax efter
> sista officiella snabbgrupp, dvs ca. 10.45 eller
> vad det nu blir, och sen helt enkelt cyklar runt
> sjön i vår egen takt, dvs drygt 40 km/h.
> Givetvis nyttjar vi inte VR:s depåer, utan tar
> med det vi behöver, eller fixar langning längs
> vägen.
> Skulle tro att vi behöver vara 15-20 starka
> cyklister för att ro detta ihamn.
> Några snabba cyklister som vill spara 1750:-? ;)

Det där var en bra idé! Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att i ren trots göra detta :-) Dock är jag rätt osäker på om jag är en av de 15-20 "starka" som orkar köra i 40 km/h i snitt... Fast åkte på 8:54 2011 med happy och hade en behaglig runda så det kanske kan gå... Sign me up!

Angående VR -14
En idé är att de som vill cykla VR och betala vad det kostar gör det och de som inte vill kan ju hoppa över att cykla VR. Men det är bara en liten tanke alltså.

Angående VR -14
MTBiker skrev:
> En idé är att de som vill cykla VR och betala
> vad det kostar gör det och de som inte vill kan
> ju hoppa över att cykla VR. Men det är bara en
> liten tanke alltså.

Jag håller med om att de som inte vill cykla inte ska behöva göra det.

Tillbaka
Topp