Annalkande utesäsong - fan vad skönt

Joem

Aktiv medlem
Det ska bli så inåt hel#e%e gott att inom kort låsa in den förbannade trainern, slänga nycklarna åt helvete och komma ut på vägarna. Här hemmavid har kommunen sakteligen börjar sopa bort grus = vårtecken. Målet för i år är att försöka ge mig på något randlopp (varit sugen länge, men inte vågat), planerar även för en tur från västkusten till kompisens stuga i Värmland och såklart, ha jäkligt kul och cykla massor.

Ni gör väl likadant, eller? Har du några mål eller tankar för säsongen så här i pandemins nådeår?

Jag tog ett cykeluppehåll 2020 av nån anledning och har inte känt lockelsen riktigt förrän jag hoppade på Zwift nu i januari efter att jag behövde ta lite paus från löpningen. Men det räckte med två, tre turer på cykeln innan jag insåg hur roligt det är att cykla och varför jag började cykla överhuvudtaget. Så nu ska det bli otroligt kul att komma ut, det känns nästan som när jag köpte min första cykel igen.

Jag och frugan har suttit och rekat kaféturer på kartan nu som vi kan cykla tillsammans till men annars har jag inte vågat sätta några mål än. Att cykla rando har alltid varit ett mål men det har alltid kommit nåt emellan (mest skador) så det här kanske är året för det? Vi får se.

Japp, det ryckte t.o.m. så mycket i cyklingstarmen att jag tog första lunchcykelturen igår! Iofs på vinter-pendlarcykeln med skärmar och breda däck, men ändå!

I helgen ska jag nog ställa mig och fixa upp räsern för vårsäsongen.

Senast ändrad:
Fasen vad kul att höra! Vi är nog många som går med den där känslan just nu.
GustafH, hoppas ni får en grym vår och sommar på hojarna. Ibland behöver man vara ifrån det hela för att inse hur skönt det är.

Cyklade första landsvägsturen i går kväll. Helt underbara 4 mil, men rätt kallt (-1°C)...behöver nog 5+ grader till för att inte ha helt frusna tår. Annars har jag ju cyklat ute hela vintern, MTB FTW.

I princip inte cyklat på hela vintern (förutom till och från jobbet så klart). Står nu och servar cykelparken hemma och laddar för säsongen och är grymt laddad. Inga direkta mål för egen del förutom att öka det egna välbefinnandet genom att komma ut i skog och mark. Däremot är målet att cykla mer med barnen som börjar bli så pass stora att det går att stå på lite mer - ska bli roligt!

Det ska bli så inåt hel#e%e gott att inom kort låsa in den förbannade trainern, slänga nycklarna åt helvete och komma ut på vägarna. Här hemmavid har kommunen sakteligen börjar sopa bort grus = vårtecken. Målet för i år är att försöka ge mig på något randlopp (varit sugen länge, men inte vågat), planerar även för en tur från västkusten till kompisens stuga i Värmland och såklart, ha jäkligt kul och cykla massor.

Ni gör väl likadant, eller? Har du några mål eller tankar för säsongen så här i pandemins nådeår?
Vet inte vad du pratar om, jag har cyklat som vanligt hela vintern. ?

Fast nog är det allt skönt med lite varmare och torrare väder. (y)

Senast ändrad:
Jag har inte cyklat helt som vanlig. När det fanns tillräckligt med snö eller is har jag åkt skidor eller skridskor istället.

Ja, men några minusgrader och några cm snö är inte värre.
Jag hade gärna åkt skidor också, men min handledsskada jag drog på mig i höstas har hindrat mig från det. Men elcykling på en hårdpackad stig med tjock och fluffig nysnö på sidorna är annars en rätt kul upplevelse.

Våren kommer!

/T

Bilagor

• DSC_2975.JPG
    DSC_2975.JPG
    602.5 KB · Besök: 110
Om bara kommunen kunde få tummen ur och sopa upp sina drivor av utvräkt grus så... tyvärr verkar de gå mer efter kalendern än verkligheten så det dröjer väl till april:cautious:

Om bara kommunen kunde få tummen ur och sopa upp sina drivor av utvräkt grus så... tyvärr verkar de gå mer efter kalendern än verkligheten så det dröjer väl till april:cautious:
I Sthlm är det värre, åtminstone om jag kommer ihåg rätt
Innerstan sopad senast sista April
Förorterna sopade senast 15 Maj

Rullade ut racern i början av mars. Landsvägarna är mestadels grusfria i norra stockholm. Det ligger grus i vissa backar och kurvor och där får man hålla igen. Har kört monstergravel större delen av vintern och inte tappat all åkkänsla.

Fortfarande skitigt på vägarna, men det är ännu skitigare på grusvägar och stigar.

Fick den där totala vårkänslan ute på räsern när solen kikade fram för några veckor sen. Det gav mig ett fantastiskt lyckorus som har hållit i sig sen dess.

men ska man göra det på lördag kväll innan sommartid, på söndag med sommartid eller 1:a april då det är vår?

Jag rev av vinterpälsen i lördags. Vågar inte vänta så länge som till sommartidsomställning, det kan ju bli oväntad värmebölja innan dess. Sommartidsomställningen är kanske lagom att sikta på för er som bor lite högre upp i landet.

Senast ändrad:
gärna har haft mer av:

2021-03-11-08-25-25.jpg

Och:
2021-02-13-22-58-21.jpg

Men wenigstens har vi haft nästan noll dagar med slask eller isiga stigar i Stockholm mellan vinter och våren.

Jag rev av vinterpälsen i lördags. Vågar inte vänta så länge som till sommartidsomställning, det kan ju bli oväntad värmebölja innan dess. Sommartidsomställningen är kanske lagom att skita på för er som bor lite högre upp i landet.
Jag skiter i (inte på) sommartiden, men det beror nog mest på att jag är morgonpigg och inte att jag bor norr om Dalälven.

Men ska kanske sikta på släta ben lagom till vårdagjämningen på lördag.

Har cyklat "irl" hela vintern bortsett från några veckor med skidor. Plockade dock av dubbdäcken i går kväll, så nu i kväll blir första rundan med Raceking däcken för säsongen. Det är något att se fram emot, för dubbdäck greppar bra, men är hemska att cykla med annars. Kör hårt.

Nu har jag kört två pass ute. Senast igår, iofs bara 1,5 h men oj. Det är obeskrivligt skönt att komma ut. Ångrar dock inte mina nya skoöverdrag en enda sekund. Vägarna är även bra (läs grusfria). Tycker dock det är märkligt att jag inte mötte en enda cyklist.

Har cyklat "irl" hela vintern bortsett från några veckor med skidor. Plockade dock av dubbdäcken i går kväll, så nu i kväll blir första rundan med Raceking däcken för säsongen. Det är något att se fram emot, för dubbdäck greppar bra, men är hemska att cykla med annars. Kör hårt.

Säger det samma - vågar inte ta av vinterhjulen innan 25/3 så blir väl nästa helg då.

Tillbaka
Topp