Ännu en idiot på motorväg...

Drar man cykelvägen tillräckligt långt bort från bilvägen och skyltar lite förvirrande så låter det väl inte orimligt.
Det ska faan snurra runt hipp som happ i suspekta förorter.

Annars såg jag en långfärdscyklist idag, norr om Överhogdal. Det var snudd på att jag inte såg honom, svartklädd i hällregn på kvällningen...
Nå, det var inte mitt problem eftersom jag mötte honom...men att cykla på smal 80-sträcka utan belysning, reflexer eller neonfärger är väl inte så smart...
Åas så hade fjolårsälgkalven jag såg inga reflexer den heller, men den körde offroad. ;-)

Det har varit ett antal krascher den senaste tiden med totalstopp på vägarna.
Jag funderar på hur många cyklister som har orsakat stoppen.

Eller så kan man ju prova att göra så här: http://www.vlt.se/blaljus/brott/brot-sig-in-pa-flygplatsen-bara-for-att-cykla

VLT sa:
En man tog sig olovligen in på Västerås flygplats med sin cykel på lördagen. Det var klockan 13 som mannen blev sedd och polisen larmades.
...
Vad mannen ville på flygplatsen är inte känt. Möjligen var han bara en cyklist som ville ha en ostörd cykelstund längs en plan yta. Det enda han gjorde var att cykla längst landningsbanan. Mannen är i 30-årsåldern och vakthavande befäl vid Västeråspolisen noterade att han var "känd sedan tidigare".

Man bet hund…

Idioter som kör bil på cykelbanan ser man varje dag däremot.
Kanske ville cyklisten bara pedagogiskt belysa problematiken för alla bilister med dåliga kunskaper om trafikregler.

.

Bilagor

• 2009-10-23-stoplights.gif
    2009-10-23-stoplights.gif
    10.8 KB · Besök: 33
Cyklot B sa:
Man bet hund…

Idioter som kör bil på cykelbanan ser man varje dag däremot.
Kanske ville cyklisten bara pedagogiskt belysa problematiken för alla bilister med dåliga kunskaper om trafikregler.

Cyklist vs Bilist trafikregler, hmm.....nepp, Bilisterna tar hem den.

Kupa sa:
Eller så kan man ju prova att göra så här: http://www.vlt.se/blaljus/brott/brot-sig-in-pa-flygplatsen-bara-for-att-cykla

VLT sa:
En man tog sig olovligen in på Västerås flygplats med sin cykel på lördagen. Det var klockan 13 som mannen blev sedd och polisen larmades.
...
Vad mannen ville på flygplatsen är inte känt. Möjligen var han bara en cyklist som ville ha en ostörd cykelstund längs en plan yta. Det enda han gjorde var att cykla längst landningsbanan. Mannen är i 30-årsåldern och vakthavande befäl vid Västeråspolisen noterade att han var "känd sedan tidigare".

Säkert en träningscyklist, säkert! Eller det mest troliga: en psykiskt sjuk individ.

Börne sa:
Såg en idiot ute på E22 utanför Kristianstad idag... varför letar man sig ut där, jävla puckon!

Jag har vid ett tillfälle pga omläggning av ytskick på tänkt rutt blivit tvungen att cykla ca 1 km på E22, i krokarna kring Västervik..
Bland det jävligaste jag gjort..

Så sanslöst glad och tacksam över den bil som resolut la sig bakom våran klunga och agerade grindvakt (helt frivilligt)

Tillbaka
Topp