Ännu en oseriös säljare

Ricke

Medlem
Ännu en oseriös säljare
Ännu en oseriös säljare/skojare på happys k&s?

Blev häromdagen drabbad av en skrupelfri säljare/skojare, hade efter en lång tids funderande/kollande (ramen varit ute 2 omgångar) lagt ett bud på en ram som finns till salu här på k&s som gladerligen blev accepterat av säljaren i Måndags.(via sms)
vi kom överens om att jag skulle hämta/betala ramen på torsdag 19:30 då han behövde några dagar för att plocka av sina grejer.

I torsdags då jag är på väg till säljaren ringer han upp mig och meddelar att ramen är såld!
"det kom en kille och köpte den för fullt pris, han hämtade den direkt" - "jag är ledsen"

Har man inte ett avtal vid accepterat bud?
Kan man bara strunta i ett överenskommet bud?
Bör man inte få möjlighet att höja sitt bud?

Sunkig heder på den killen. (som dessutom inte ens bemödat sig att ta bort annonsen)
/Ricke

Ännu en oseriös säljare
Ricke skrev:
-------------------------------------------------------

> Har man inte ett avtal vid accepterat bud?
Jo, det har man.

> Kan man bara strunta i ett överenskommet bud?
Antar att du menar strunta i avtalet?

> Bör man inte få möjlighet att höja sitt bud?
Nej, det behövs inte, ni hade ett avtal.

Så antingen överreagerar du och går till tingsrätten, eller så bryter du ihop, gnäller lite på happy och hittar en annan ram.
Jag tycker du ska köra på det andra alternativet!

Jag vet hur surt det känns med privata säljare/köpare som håller på och joddrar en massa, men det är nog tyvärr en del av begagnatmarknaden. Upp i sadeln igen och må det regna grodyngel på säljarens dotters bröllop.

Ännu en oseriös säljare
Förstår att det är surt men så här är det tyvärr, likväl som man själv haft en köpare som ska ha grejorna och ska bara hämta inte dyker upp. Tråkigt.
Vet inte hur avancerat det är att införa något system likt e-bay med recension om köpare/säljare, men det kanske är dags för det?

http://www.talkofbike.com/
Magnus Darvell visar sina nya fina kläder

Ännu en oseriös säljare
Surt som fan och man blir riktigt arg, men det går över.

Klart att man som säljare vill ha fullt pris om möjlighet ges. Man är för tusan inte mer än en vanlig cyklist som vill ha råd med sitt nya projekt.

/Jerka

Ännu en oseriös säljare
Surt Ricke.

Råkade också ut för en oärlig typ nyligen. Sålde flera cykeltröjor på k&s, skickade till köparna och fick pengar av alla, utom en som jag inte får tag på nu. :(

Ännu en oseriös säljare
Förstår om du är sur det skulle jag också blivit . Har vid nåt tillfälle råkat ut för samma sak.Men jag kan även förstå den personen som vill sälja att han vill ha ut så mycket som möjligt .Tycker ändå att det var sjust att ringa och tala om att han sålt den .Han kunde visserligen hört av sig och kollat av med dig om du kunde tänka dig att höja priset .

Ännu en oseriös säljare
de låter som samma typ som ja skulle köpa en uppsättning hjul o lite div småprylar av här för nån månad sen.. fick oxå sms svar att han tog mitt bud gjorde upp tid samma eftermiddag en halvtimme innan vi skulle träffas ringer han o meddelar att grejjerna e sålda... jävla sätt..... klart man blir förbannad men samtidigt blir man inte förvånad... folk e ofta penningkåta o heder o moral saknas hos vissa.... kommer alltid finnas oseriösa säljare o även köpare man få bara hoppas man inte råkar ut för dom allt för ofta =) =) =)

Ännu en oseriös säljare
spännande åsikt. Så den som äger ramen får alltså inte sälja den till vem han vill för vilket pris han vill?

Hur tänker du nu?

Visst kan jag tycka att det borde finnas en heder i hur man säljer men nu får du väl ändå ge dig.....Visst skulle han höra av sig i god tid att han fått mer pengar för ramen men där någonstans slutar mina sympatier.

Du skriver ju själv att du funderat av och ann en längre tid (jag skulle tolkat det som "strul pelle eller vel potta) Ska man ha grejjorna får man fan snabba sig.......

Det är snabba ryck på k&s marknaden och vill man ha får man fasen visa det.

mina 2 cent!

Ännu en oseriös säljare
Håller helt med föregående talare. Ge dig inte in i leken om du inte tolerarar spelreglerna, en annons på K&S är knappast samma sak som en annons från Bauhaus/Lidl/Skopunkten i brevlådan... Riktiga fynd försvinner fort och det gäller många gånger att vara både snabb och girig. Är det något du verkligen vill ha och känner att ett liknande objekt inte kommer att dyka upp igen på beggat-marknaden så föreslår jag fenomenet handpenning via banköverföring. Då har man själv "låst" annonsören till uppgörelsen och garanterat sig själv köpet... I annat fall är inget färdigt förrns varan och penningarna byter hand.

Ännu en oseriös säljare
Jag får lite känslan att ramen inte blev såld? Låter som något köparen sa för att komma ur det bud Ricke gav? Vi får väl se om den dyker upp igen.

Du kan i alla fall vara glad att han ringde så du slapp slösa alltför mycket tid.

Ännu en oseriös säljare
rikard skrev:
> ingen handpenning, inget avtal.

Där cyklade du i diket. Om det nu inte gäller ett avtal avsende jordbalken. Dvs en fastighetsaffär.

Muntliga och/eller skriftligt avtal gäller lika starkt. Men muntligt är kanske lite svårare att nå framgång vid ett en kontraktsbrott.

Ännu en oseriös säljare
Hade också sålt den till högstbjudande utan att tveka om handpenning inte var lagd, först till kvarn liksom. Självklart är det svårt att ta ställning när man inte vet detaljer i just detta fallet.
Själv "sålde" jag en ram för en tid sen och skickade den till köparen utan handpenning eller nått, efter någon dag eller så får jag ett sms att den minsann är sned i ramen och dessutom så fanns det buckla på kedjestaget, så han ville inte betala. Bad han omedelbart skicka tillbaka den och efter några dagar skickades ramen till mig. Kollade ramen och den var inte sned och "bucklan" finns där för att bromsskivan ska få plats. Hur som så är ramen nu hos en ny mkt nöjd ägare och min lärdom är att inte skicka ngt utan att ha pengar i handen.

Ännu en oseriös säljare
Ricke skrev:
> Ännu en oseriös säljare/skojare på happys
> k&s?

Tyvärr så dyker det upp en och annan snikskalle.

> Blev häromdagen drabbad av en skrupelfri
> säljare/skojare, hade efter en lång tids
> funderande/kollande (ramen varit ute 2 omgångar)
> lagt ett bud på en ram som finns till salu här
> på k&s som gladerligen blev accepterat av
> säljaren i Måndags.(via sms).

Bra att det kom via sms. hoppas att du har kvar det. Det kommer att underlätta för dig vid en ev rättsprocess, om du nu ska gå så långt. Och det kostar mycket mer för honom att ta den än att göra upp med dig privat.

En vän till mig skulle köpa en bil och jag skulle följa med för att köra hem den gamla bilen. När vi kom fram så sa säljare att han ville ha mer för bilen än vad de kommit överens om per telefon. Han fick betala 5000:- i skadestånd till min vän samt rättegångskostnader. Kul för honom då, inte;/)
Min vän blev glad i allfall. 5000:- är en bra kväll på krogen.

> "det kom en kille och köpte den för fullt pris,
> han hämtade den direkt" - "jag är ledsen"

Det skulle jag också vara, om jag var han och när han inser att detta kan kosta mycket mer än det han fick för ramen.

> Har man inte ett avtal vid accepterat bud?

Jo det har man gjort.

> Kan man bara strunta i ett överenskommet bud?

Jo men det kan kosta lite att göra det.

> Bör man inte få möjlighet att höja sitt bud?

Det kan man tycka.

> Sunkig heder på den killen. (som dessutom inte
> ens bemödat sig att ta bort annonsen)
> /Ricke

Skitsunkigt skulle jag vilja påstå.

Senast redigerad av en moderator:
Ännu en oseriös säljare
Jag tycker säljaren var juste som ringde upp i alla fall.

En annan sak som jag tycker att man kan börja med är att visa sitt alias i annonserna. Det skulle uppfattas som seriöst då man inte vill svärta ner sitt alias.
/Ebbe

Ännu en oseriös säljare
1817 skrev:
> Hade också sålt den till högstbjudande utan att
> tveka om handpenning inte var lagd, först till
> kvarn liksom.

Sälj aldrig något till mig bara. För jag skiter fullständigt i "först till kvarn" principen.
(Om det inte uttryckligen är så överenskommet)

Ännu en oseriös säljare
Pebben, är det här ett troll eller anser du på fullaste allvar att man ska slösa på det rättsliga systemets resurser till såna här bagateller? Snacka om ett paragrafryttande som skenat bortom ALLA gränser för vad jag skulle beteckna som sunt förnuft.

Visst, du kanske vinner i rätten - men om det är en sådan människa du vill vara så hoppas jag du en dag öppnar ögonen och inser att du nog förlorat mer som individ än du vunnit som konsument...

Ännu en oseriös säljare
Pebben,
kan du inte skriva vad du heter, eller åtminstone vara tydlig med ditt nick här på happy när du ska köpa något, så man vet vem man under inga omständigheter ska göra affärer med. det är tillräckligt struligt att sälja saker utan att man blandar in en paragrafridande rättshaverist i spelet.

Ännu en oseriös säljare
Niko/Frost skrev:
> Pebben, är det här ett troll eller anser du på
> fullaste allvar att man ska slösa på det
> rättsliga systemets resurser till såna här
> bagateller? Snacka om ett paragrafryttande som
> skenat bortom ALLA gränser för vad jag skulle
> beteckna som sunt förnuft.
>
> Visst, du kanske vinner i rätten - men om det är
> en sådan människa du vill vara så hoppas jag du
> en dag öppnar ögonen och inser att du nog
> förlorat mer som individ än du vunnit som
> konsument...

Dubbel + på det.

Ännu en oseriös säljare
Nu blir jag lite orolig för vissa attityder här... Inte för att jag skulle gå så långt som till rättegång för att få rätt, men om man säljer en sak till någon, och kommer överens om pris, frakt, eller plats och tid för upphämtning, då kan man väl för h-----e inte bara strunta i detta, och sälja till någon annan bara för man har fått ett bättre pris?

Ännu en oseriös säljare
Niko/Frost skrev:
> bagateller?

För dig kanske det är en bagatell. Jag har en annan uppfattning i frågan.

>Snacka om ett paragrafryttande som

Jaså jaha. Och du tycker att det är ett tecken på sunt förnuft att snika sig en krona eller två på bekostnad av någon annan. Ja så kan man också resonera. Men det gör inte jag.

> konsument...

Håll dina ögon stängda ett tag till du. För öppnat dom. Nej det tror jag inte att du har gjort.
Mina däremot. Dom är vidöppna och jag tolererar inte att orättfärdiga saker sker i min närhet. Då ingriper jag med besked. Men sussa på du i din värld. Själv ser jag och ingriper. För inte är jag mycket för att gå omkring och blunda.

Ännu en oseriös säljare
Pebben skrev:
------------------------------------------------------
>
> Håll dina ögon stängda ett tag till du. För
> öppnat dom. Nej det tror jag inte att du har
> gjort.
> Mina däremot. Dom är vidöppna och jag tolererar
> inte att orättfärdiga saker sker i min närhet.
> Då ingriper jag med besked. Men sussa på du i
> din värld. Själv ser jag och ingriper. För inte
> är jag mycket för att gå omkring och blunda.

Man blir för f-n mörkrädd! Tur man bara gör cykelaffärer med sina vänner!!!

Ännu en oseriös säljare
fredrikw skrev:
> Pebben,
> kan du inte skriva vad du heter, eller åtminstone
> vara tydlig med ditt nick här på happy när du
> ska köpa något, så man vet vem man under inga
> omständigheter ska göra affärer med.

Fredrik.

Är det någon som du kan känna dig trygg med att göra en affär med, så är det mig. Om jag säger att det blir så så jävlar blir det så också. Inget strul eller knas. Bara en bra affär som sköt exemplariskt och inget annat.

Jag sålde ett par campa record bromsar i vintras. Och jag hade svarat den som ville köpa dom att jag kunde vänta tills han hade råd. (Han svarade att han var intresserad av dom. Men att han ville vänta tills efter jul) och jag när han hörde av sig efter julhelgerna, en bit in i januari, så hade jag naturligtvis bromsarna kvar. Fattas bara annat. Och naturligtvis fick han köpa dom till det pris som vi kom överens om innan jul.

"så man vet vem man under inga omständigheter ska göra affärer med"

Ja då har du helt missat vilken typ av personer du bör göra affärer med. Bara så att du vet;7)

>det är tillräckligt struligt att sälja saker utan att man blandar in en paragrafridande >rättshaverist i spelet.

Nej det verkar onekligen som om det är mycket bättre att göra affärer med folk som inte håller vad som avtalats, eller?

En reflektion bara så där.

Fredrik du skriver.

> Pebben, kan du inte skriva vad du heter, eller åtminstone vara tydlig med ditt nick här på happy >när du ska köpa något, så man vet vem man under inga omständigheter ska göra affärer med.

Detta tolkar jag som om att du , fredrik, skulle kunna vara en person som man inte vill eller bör göra affärer med. Då jag får en känsla av att du inte är att lita på. Detta pga att du under inga omständigheter vill göra affärer med mig då jag tydligt deklarerat att jag förväntar mig att affären skall genomföras på ett för båda schysst sätt och att jag förväntar mig att man kan lita på varandras ord.

Så nej fredrik. Det kan nog vara så att du inte bör göra affärer med mig. Då du, som jag uppfattar det, kanske inte är en person som inte drar dig för att försöka blåsa folk för några kronor extra.

Skrivet med glimten i ögat, inte alltid, men nu.

Ännu en oseriös säljare
Har man antagit ett bud tycker jag man får stå för det.

Får jag ett OK bud på en pryl jag vill sälja men hoppas på att kunna sälja dyrare så är jag tydlig med att det är "först till kvarn" som gäller, då slipper man dispyter som denna.

Ännu en oseriös säljare
Little Stereo skrev:
> Haha, dra någon inför rätta med sms som
> bevisföring... Vem tror du låter det gå till
> domstol ? :-D T

Ja du. Nu vet jag inte vad du har för erfarenhet om sådana saker. Men det är ett alldeles ypperligt bevis/handling som kommer att göra just det. Gå till domstol.

Ännu en oseriös säljare
Jag skulle inte ha några problem med att göra affärer med Pebben. Så himla svårt är dert inte att göra en affär. Bud lagt och man sagt ok till det så säljer man till den personen. Enkelt klart o tydligt. Ska mycket till för att man ska hamna i rätten om man har vanlig heder och hyfs.

/En som väntat 2 år nu på betalning för ett par slangar som såldes på köp o sälj. Kommer nog inga pengar...

Ännu en oseriös säljare
Rippa skrev:

> Man blir för f-n mörkrädd! Tur man bara gör cykelaffärer med sina vänner!!!

Ja visst blir man det. Men du har troligen helt missat vem du kan göra affär med och vem du inte bör göra en med. Sen får man hoppas att du inte försöker blåsa dina vänner eller att dom blåser dig.

Ännu en oseriös säljare
Ludde_K skrev:
> Den här tråden har potential.

Jag jobbar på det;7) Och visst är det ett tacksamt ämne. Sen att det finna några knallkorkar som tycker att det inte är så jävla noga. Bara dom inte råkar illa ut. Det gör ju inte saken sämre Och så lilla jag. Ja liten å lite. Skrivet med glimten i ögat, inte alltid, men nu.

Och tack Ola. Klart du kan göra affärer med mig. Och jag betalar i förskott, om du vill det;)

Ännu en oseriös säljare
Niko/Frost skrev:
> bagateller? Snacka om ett paragrafryttande som
>
> konsument...

Ja... det var inte så längesen en person skulle stämma en annan på detta forum för förtal så jag är inte speciellt förvånad över såna som Pebben.

Ännu en oseriös säljare
örgelgörgel skrev:

> Ja... det var inte så längesen en person skulle
> stämma en annan på detta forum för förtal så
> jag är inte speciellt förvånad över såna som
> Pebben.

Men snygga till dig lite nu va. Det är väl en viss nyansskillnad mellan detta och ett förtal.

Fan kanske man skulle kunna få till det du skrev som förtal. Hummmmm ska fundera på det ett tag.

Få sen nu så här står det.

"5 kap. Om ärekränkning
1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter."

eller.

"3 § Den som smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, dömes, om gärningen ej är belagd med straff enligt 1 eller 2 §, för förolämpning till böter."

Nja jag får allt fundera lite till på detta. Men visst känner jag mig lite kränkt allt när du skriver så där om mig. Ja i allfall förolämpad. Ja det känner jag allt att jag är.

Ännu en oseriös säljare
Stort garv :D
Happys annonsörer & överdrivet heta rättshaverister gör gemensam sak?
Smakls.png ht=544

Ännu en oseriös säljare
Jag har personligen gjort precis som några av er tycker är helt förkastligt.

Hade sagt till en säljare att jag skulle köpa hans diskmaskin, skulle hämta den nästa dag då jag fixat bil. Innan jag hann skaffa bil att hämta den med så dök det upp en ny på blocket för 1/5 av priset. Stack och hämtade den billigare samma kväll innan någon annan knep den. Jag är inte dum.

På privatannonser är det först till kvarn som gäller. Skulle aldrig hålla en grej om någon annan cashade upp hela mitt begärda belopp.

Ännu en oseriös säljare
Att det kan skilja så mycket på vad man tycker är rätt och fel.
Jag tycker det är viktigt att hålla ett löfte och stå för mitt ord, och tycker det är naturligt och trevligt om andra också gör det. För mig är det betydligt viktigare än ekonomisk vinning, både som säljare och köpare.

Ännu en oseriös säljare
Frolicc skrev:
> På privatannonser är det först till kvarn som
> gäller. Skulle aldrig hålla en grej om någon
> annan cashade upp hela mitt begärda belopp.

Det är ju inte det att du håller en "grej" utan det är ett avtal du har ingått som säljare med en köpare.

Mao så skulle du aldrig hålla ett avtal om du kunde tjäna mer pengar på att bryta avtalet. Avtalsbrott kan kosta.

Ännu en oseriös säljare
fredrikw skrev:
> Pebben,
> kan du inte skriva vad du heter, eller åtminstone
> vara tydlig med ditt nick här på happy när du
> ska köpa något, så man vet vem man under inga
> omständigheter ska göra affärer med. det är
> tillräckligt struligt att sälja saker utan att
> man blandar in en paragrafridande rättshaverist i
> spelet.

Pebben har kanske lite för bra kunskap om sina rättigheter vid avtal mellan privatpersoner men han är troligen den säkraste att handla med.

Det är inte honom vi ska se upp med. Det är de som är villiga att bryta avtal bara för att tjäna några kronor mer som du ska se upp för. Några här har ju medgivit att de gör det utan att blinka.

Om jag blir blåst på en större affär av en sådan person så kommer jag troligen att försöka få hjälp av Pebben och se hur man ska göra för att få ersättning. Det kan ju hända att man har haft utgifter som blir förgäves när säljaren bryter avtalet. För småsaker så är det enklast att bara höra med säljaren om han kan tänka sig att betala någon ersättning, vägrar han så är det bara att bita ihop och inte göra affärer mer med den personen.

Ännu en oseriös säljare
Jag tycker givetvis också att man håller det man lovar och är ärlig när man köper och säljer begagnade prylar, jag gör alltid det själv och ser gärna att de jag gör affärer med gör det också. Gör folk inte det så blir jag förstås också irriterad, men så är det att göra affärer med privatpersoner men inte vet något om. Att börja snacka om rättegångar i samband med att man inte får köpa en ram som man har velat om ett bra tag och sedan gjort upp via SMS visar dock på en annan sida hos en person, en sida som jag inte har någon som helst lust att göra affärer med. Saknar man perspektiv och verklighetsförankring kan man vara den mest hederliga och ärliga människa som helst, jag undviker dock att göra affärer med denna människa.

Ännu en oseriös säljare
tekman skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Pebben,
> > kan du inte skriva vad du heter, eller
> åtminstone
> > vara tydlig med ditt nick här på happy när
> du
> > ska köpa något, så man vet vem man under
> inga
> > omständigheter ska göra affärer med. det är
> > tillräckligt struligt att sälja saker utan
> att
> > man blandar in en paragrafridande rättshaverist
> i
> > spelet.
>
> Pebben har kanske lite för bra kunskap om sina
> rättigheter vid avtal mellan privatpersoner men
> han är troligen den säkraste att handla med.
>
> Det är inte honom vi ska se upp med. Det är de
> som är villiga att bryta avtal bara för att
> tjäna några kronor mer som du ska se upp för.
> Några här har ju medgivit att de gör det utan
> att blinka.
>
> Om jag blir blåst på en större affär av en
> sådan person så kommer jag troligen att
> försöka få hjälp av Pebben och se hur man ska
> göra för att få ersättning. Det kan ju hända
> att man har haft utgifter som blir förgäves när
> säljaren bryter avtalet. För småsaker så är
> det enklast att bara höra med säljaren om han
> kan tänka sig att betala någon ersättning,
> vägrar han så är det bara att bita ihop och
> inte göra affärer mer med den personen.

+1 för den och min bedömning är att tekman har läst och förstått det jag skriver. +1 för det också.

Avseende det Frolicc skriver så är det en helt annan sak. Dvs du har som köpare rätt att avbeställa en vara som ej är levererad. Dock kan man då få stå för ev omkostnader som säljaren har haft för detta. Tex frakt mm. Vid detta tillfälle är det min bedömning att någon såda omkostnad ej föreligger då det var, som jag förstår det, en begagnad diskmaskin.

Nu gäller detta vid köp i "affär/handlare"

"Avbeställning
37 § Om köparen avbeställer varan innan den har avlämnats, har säljaren inte rätt att hålla fast vid köpet och kräva betalning. I stället har han rätt till ersättning enligt 41 §."

Ännu en oseriös säljare
Jilster skrev:
> spännande åsikt. Så den som äger ramen får
> alltså inte sälja den till vem han vill för
> vilket pris han vill?
>
> Hur tänker du nu?
>
> Visst kan jag tycka att det borde finnas en heder
> i hur man säljer men nu får du väl ändå ge
> dig.....Visst skulle han höra av sig i god tid
> att han fått mer pengar för ramen men där
> någonstans slutar mina sympatier.
>
> Du skriver ju själv att du funderat av och ann en
> längre tid (jag skulle tolkat det som "strul
> pelle eller vel potta) Ska man ha grejjorna får
> man fan snabba sig.......
>
> Det är snabba ryck på k&s marknaden och vill man
> ha får man fasen visa det.
>
> mina 2 cent!

strulpelle? jag eller säljaren?, som sagt har ramen legat ute sen i slutet på Juni (och fortfarande kvar), första annonsen gällde till högstbjudande sen till ett fast pris (ingen varit intresserad enl säljaren)

säljaren var upptagen SM förra helgen (malmö)

MÅNDAG!
då jag först ville se/kolla den på riktigt (bilden i annonsen är inte på hans ram) innan jag bestämde mig, jag köper i a f inte beg grejer för över 10000 utan att titta, vel potta eller?

TISDAG
var tvungen att kontrollera att den inte var för liten (ISP för kort)
när säljaren försäkrat mig om att den skulle räcka så meddelade jag mitt bud (SMS) som
som genast accepterades (SMS)

Båda var överrens om pris tid & plats, inga som helst konstigheter.

Visst får man räkna med att det finns oseriösa typer, bara jäkligt tråkigt när man blivit drabbad.

Ännu en oseriös säljare
fredrikw skrev:
> Jag tycker givetvis också att man håller det man
> lovar och är ärlig när man köper och säljer
> begagnade prylar, jag gör alltid det själv och
> ser gärna att de jag gör affärer med gör det
> också. Gör folk inte det så blir jag förstås
> också irriterad, men så är det att göra
> affärer med privatpersoner men inte vet något
> om. Att börja snacka om rättegångar i samband
> med att man inte får köpa en ram som man har
> velat om ett bra tag och sedan gjort upp via SMS
> visar dock på en annan sida hos en person, en
> sida som jag inte har någon som helst lust att
> göra affärer med. Saknar man perspektiv och
> verklighetsförankring kan man vara den mest
> hederliga och ärliga människa som helst, jag
> undviker dock att göra affärer med denna
> människa.

Om du nu har den fina uppfattningen som du nu redovisar. Så kan man ju undra hur du har mage att sabla ner på det jag skriver. Du borde veta hut, tycker jag. Skäms på sig, skäms!

Tillbaka
Topp