Äntligen bokat!

TBone

Aktiv medlem
Äntligen bokat!
Så var resan äntligen bokad!

Det var lite fischel på vägen för att få fram datum och flighter som passade alla inblandade men nu är det äntligen klart. Söndag 6:e mars bär det av till Spaninen för att besöka Sierra Nevadas stigar.

Det är http://www.switch-backs.com/ som är målet och föhoppningsvis så stämmer deras sälj-pitch med verkligheten: "Switchbacks is set up to cater to the novice to experienced cyclist or downhill mountain biker who doesn't want to waste time on geriatric trails or fire roads."

/Magnus

Edit: rättat till datumet lite...

Äntligen bokat!
6:e mars var det väl? Det är det som är söndagen!

Jag vill inte wastea time på singlespeedad xc-hardtail där tror jag - nu börjar kapprustningen igen, suck... var hittar man bästa dealen på "en cykelram med en sån där fjäder på, tack"?

Äntligen bokat!
Jag var där föra sommaren med frugan och körde i MTB i två veckor. Vi åkte lite överallt med spenderade en del tid i Sierra Nevada regionen. Packade ned hojarna, flög till Malaga och hade sedan hyrbil ett par veckor. Min erfarenhet är att det var lite mindre singletrack än andra ställen men MYCKET höga berg och härliga klättringar (för att inte tala om utför....). Jag har en massa bilder därifrån så jag skulle kanske lägga upp några här på Happy. Kan rekommendera en liten avslutning vid El Chorro där dom har otroligt fin bergsklättring.

H

Äntligen bokat!
Det funkar rikitgt bra att flyga in och hyra bil i Malaga och sedan åka runt i bergen med hojarna. Min sommar-resa mitt i svenska vintern denna säsong blev istället två månader i Mexico. Inte cykel hela tiden medn ett par veckor i alla fall. Mycket trevlig tmen det känns lite tungt att komma tillbaka till Sverige i Januari....

H

Tillbaka
Topp